Gå til innhold

Hvordan få 5.1 til bærebar data?


Anbefalte innlegg

Har 5 høytalere og 1 sub til pcen, men kun 2 av dem kan spille... Kjøpte 5.1 siden det på PCen står "True 5.1 output"... Trodde det betydde at jeg kunne koble til surround annlegg til den.

 

På subben har jeg 3 utganger, 1 til rear, 1 til front og 1 til center, mens på pcen har jeg 1 svart, en rosa og 1 blå inngang. Hva må jeg gjøre får å få igang alle høytalerne? Hvis jeg må kjøpe usb lydkort, kan noen anbefale et billig et som duger?

 

PCen er en Acer Aspire 8930G

Annlegget er Logitech G51

Endret av KoR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det vil fungere ved at du endrer noen innstillinger på datamaskinen din. Jeg er usikker på om lydkortet automatisk velger surround når man kobler til et slikt anlegg.

 

det som skjer når jeg går inn i realtek, er at den "faker" surround ved å bruke de 2 høytalerne bare... de andre er helt døde. Har 1 rosa og 1 blå utgang til i pcen.. vil det funke å koble disse 2 i de andre utgangene i subwoofern?

Lenke til kommentar

Jeg tror det vil fungere ved at du endrer noen innstillinger på datamaskinen din. Jeg er usikker på om lydkortet automatisk velger surround når man kobler til et slikt anlegg.

 

det som skjer når jeg går inn i realtek, er at den "faker" surround ved å bruke de 2 høytalerne bare... de andre er helt døde. Har 1 rosa og 1 blå utgang til i pcen.. vil det funke å koble disse 2 i de andre utgangene i subwoofern?

 

hvis jeg ikke tar helt feil, er hodetelefon outputten min kombinert optisk og analog... noen ganger når jeg tar den ut, ser jeg det lyser rødt inni i inngangen... hvordan får jeg 3,5mm optisk fra dataen inn i 3 utganger på mine G51 høytalere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...