Gå til innhold

Kan ikke forandre på vcore

Anbefalte innlegg

Intro: Jeg har hatt problemer med at jeg ikke har klart å spille spill (bygget ny pc). Kjøpte meg etter mye tenking ny CPU-vifte. Med denne på max går ting fint. Synes though at CPU-tempen er litt høy.

--

På PCAlert4 står det at vcoren min er 1.71. Den går noen ganger opp til 1.71 og 1.72, men skjelden noe under det. Jeg søkte i google, og fant ut at standard vcore for AMD XP 2600 er 1.65. "Hm... Med mere strøm, blir det vel mere varme"?

Jeg gikk i bios og satte vcore fra "By HW" til "1.65" og startet opp. Slengte opp PCAlert. Der sto det forskynemeg at vcoren var akkurat den samme: 1.71. Jeg satte ned vcore enda mer, men med samme resultat.

Det virker altså som om vcoren er sperret på for høyt. Kan det være årsaken til temperaturen, og er det noen som vet hvordan jeg kan få byttet den?

Har MSI K7N2 hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld Mikka.

Har ikke noe korekt svar til deg men et par forslag.

NR.1 Det kan hende at PCAlert ikke funker som det skal. så gå heller inn i BIOSEN å sjekk vcoren der.

Nr.2 Du kan prøve å flashe BIOSEN ( nærmere forklaring sjekk hovedkort boken under " Upgrade BIOS" ) men hvis man gjør noe feil så kan det hende at pcen ikke starter igjen. Det var en som flasha BIOSEn og da gikk tempen ned med 12 grader.

Pcen min, når den går helt vanlig. er tempen på 50-51 etter å ha kommet ut av et spill kan den være 56-59 det er jo ganske varmt men det funker så da har det egentlig ikke så mye å si.

Lenke til kommentar

Takker for svar, men problemet er ikke lenger et problem.

Jeg formaterte maskina, la inn BARE Detonator-driverene og fyrte opp Unreal 2003. Da funka det... Har fått til å legge inn lyddrivere og sånn også, men legger jeg inn hele nForce-driveren, så klikker Unreal 2003 (og andre spill også) etter maks noen minutter.

Merkelig snodig, men jeg gir bæng så lenge det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...