Kea Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Hei! Jeg kjøpte meg et sånt tastatur for ikke så altfor lenge siden. Var vel for en to-tre måneder siden. Hadde ikke noen problemer med det inntil for noen uker siden. Da begynte det plutselig å oppføre seg merkelig. For det første må jeg installere det på nytt hver gang jeg plugger det i. Og selv når det er installert fungerer det ikke riktig. Jeg kan for eksempel ikke kjøre Logitech G-Series Key Profiler, og tastaturet reagerer ikke når jeg vil bruke G-tastene eller lyset. Det er som om det har hengt seg opp. Det eneste som skjer når jeg slår det på er at Logitech-logoen blinker på skjermen. Uten Key Profiler'en er det jo ubrukelig. Vanligvis autostarter det, men ikke nå lenger. Ikke aner jeg hvordan jeg skal starte manuelt heller. Noen som kan hjelpe? Endret 17. august 2010 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 At du må installere driverne/programvaren på nytt, kan det ha noen sammenheng med at du kobler tastaturet til forskjellig USB-porter? Har du prøvd å starte programmene manuelt? Her finner du i hvert fall apps til skjermen: C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\Applets Resten av programvaren til tastaturet skal ligge i nærheten en eller annen plass Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hvilket operativsystem bruker du? Du kan prøve velge en annen USB Port. Kan være den du bruker har tatt kvelden. Har du installert Logitech sine drivere til tastaturet, eller bare brukt de som Windows (vista og 7) installerer automatisk når du kobler til tastaturet? Isåfall, må du nok installere Logitech sine om du skal ha alle funksjonene. Men du nevnte at du virket fint frem til et par uker siden. Kan være tastaturet kan ha tatt kvelden. Isåfall må du få tilsendt et nytt fra der du kjøpte. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Takk for svarene. At du må installere driverne/programvaren på nytt, kan det ha noen sammenheng med at du kobler tastaturet til forskjellig USB-porter Nei, tastaturet er koblet i PCen hele tiden, men for å kunne ta i bruk alle funksjonene må jeg jo koble til strømkabelen. Det er slik jeg kobler det til og fra. Har du prøvd å starte programmene manuelt? Her finner du i hvert fall apps til skjermen: C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\Applets Resten av programvaren til tastaturet skal ligge i nærheten en eller annen plass Joda, men prblemet er jo at jeg ikke vet hvordan. De eneste programmene jeg trenger er Logitech LCD Manager og Logitech G-Series Key Profiler. Det første autostarter, men Key Profiler'en vil ikke autostarte lenger, og ikke vet jeg hvordan jeg skal starte det manuelt heller. Hvilket operativsystem bruker du? Du kan prøve velge en annen USB Port. Kan være den du bruker har tatt kvelden. Jeg bruker Windows XP. Har prøvd å koble i en annen USB port, men det hjelper ikke. Har du installert Logitech sine drivere til tastaturet, eller bare brukt de som Windows (vista og 7) installerer automatisk når du kobler til tastaturet? Isåfall, må du nok installere Logitech sine om du skal ha alle funksjonene. Har installert driverne ja, som sagt så funket det jo fint en god stund. Men jeg finner ikke igjen CDen og kan ikke laste ned softwaren fra Logitechs hjemmeside, fordi download linken ikke virker. Men du nevnte at du virket fint frem til et par uker siden. Kan være tastaturet kan ha tatt kvelden. Isåfall må du få tilsendt et nytt fra der du kjøpte. Skal opp en tur på expert snart og høre om jeg kan få software CDen derfra. Da kan jeg jo sjekke i samme slengen om det faktisk er noe galt med det eller om det er min PC som har et problem. Endret 12. juli 2010 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Her er link til Logitech driverne. Driver 32bit Driver 64bit Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 hvorfor kobler du av og på strømkabelen egentlig? må bare spørre Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Jeg kobler det ikke av og på hele tiden. Men da det sluttet å virke skikkelig kobla jeg bare ut strømkabelen. Er jo ikke noen vits at den skal stå i hele tiden for ingenting. Kobla den på igjen sånn av og til for å se om noe hadde endret seg. Her er link til Logitech driverne. Driver 32bit Driver 64bit Tusen takk. Installerte driverne nå nettopp, og det virker igjen! Aner ikke hvordan eller hvorfor de var avinstallert, menmen. Det viktigste er at det funker igjen. Tusen takk for hjelpen, Merko. Endret 12. juli 2010 av Therawyn 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Bare hyggelig. Skjedd en del ganger her også at enkelte ting ikke vil fungere lengre. Da ser det ut som jeg blir tilgitt om jeg gir dem nye drivere de kan tygge på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå