jenskristian Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Vurderer å bygge meg en Mini-ITX PC. Denne skal fungere som mitt lille leketøy, så tenk vanlige applikasjoner (ikke videreredigering og spill). Det beste er selvfølgelig om spilldøren ikke lukkes fullstendig slik at jeg senere kan oppgradere uten å måtte bytte ut alle komponentene hvis jeg vil spille på den. Jeg ønsker å bygge en billig, men likevel bra (til sitt bruk) maskin. Jeg kommer til å kjøre Ubuntu (eller en annen Linuxdistribusjon på den. Her er hva jeg har kommet frem til så langt. Kabinett: Silverstone SST-SG05 (Pris: 700-800 kr) Hovedkort: Gigabyte GA-H55N-USB3 (Pris: 800-900 kr) Prosessor: Intel Core i3 530 (Pris: 900-1000 kr) Minne: Kingston ValueRAM DDR3-1333 2GB (2x1024MB) (Pris: 400-450 kr) Kabinettvifte: Noctua NF-P12-1300 (Pris: 150-200 kr) Jeg har allerede en hard-disk og et trådløst nettverkskort (Jensen Air:Link 83300 LongRange Extreme-N) jeg tenker å sette inn i den. Vurderer også sterkt å kjøpe en Corsair H50. Denne skal være mulig å montere i kabinettet ifølge Corsairs egne nettsider / guide. Totaltpris med vannkjølingen vil da være 3500-4000 kr. Dersom noen har synspunkter på bedre/billigere komponenter hadde jeg satt stor pris på det. Kom gjerne også med kommentarer på hvordan dere tror ytelsen vil være med Intel Stock Cooler kontra Corsair H50. Endret 11. juli 2010 av Sveen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå