Gå til innhold

Ny pc til rundt 8000kr


Anbefalte innlegg

Skal helst brukes til gaming.

Kan lage selv om det blir en del billigere, men har ingen erfaring med dette, betaler gjerne 500 kr ekstra for en ferdigbygget.

Burde ha Windows 7, men trenger ikke skjerm.

Så lurer på hva det beste man kan få for rundt 8k i dag er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg disse ofte ser svært gode ut i den prisklassen. Denne pakken kan selvsagt finpusses på, og jeg vil regne med at du får mange forslag til nettopp det veldig snart.

 

Selv ville jeg ha byttet ut det heslige kabinettet, oppgradert skjermkortet. Uten skjermen kommer prisen på 8037 kr

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Chieftec Super Series 650W PSU

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

AMD Athlon II X4 635

MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort for

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

MS COA Label Windows Home Premium 7

 

Slik kanskje?

Har oppgradert skjermkort, minne, kabinett og strømforsyning.

Pris 7962

 

Og blir litt mistenksom på den prossessoren, er den bra nok?

Endret av mutras
Lenke til kommentar

Du vil sammenligne en hel PC med en prosessor?

 

Intel vs. AMD er et relativt dødt løp per i dag egentlig. Og mind you, den delepakken er uten OS. Det er en god gamingmaskin, men husk at Komplett er mye dyrere enn mange andre nettbutikker, og du kan sikkert få de samme delene + OS for ca samme pris hos en annen butikk.

 

200 kr over budsjett hos Amentio. Ganske identisk til den du linker til, men med OS, dobbelt så stor harddisk og bittelitt kraftigere CPU.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Så litt rundt, og fant ut at pc i deler hos komplett gir mye for pengene.

Så lurer på hva som er best av

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492762

 

Pcen skal brukes til gaming som sagt.

 

 

Har I5 750 selv ,kjempebra prosessor

er egentlig en i7 uten hyper threading, men mer en god nok til spilling, eneste bakdel jeg ser foruten HT hvis dette er et tema

er at du går glipp av muligheten til å bruke et par bra Hovedkort å må holde deg til 1156

men for å være ærlig anbefaler jeg heller å gå for amd hvis det er spilling du prioriterer

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte følgende for noen uker siden, på Dustinhome.no:

 

GIGABYTE RADEON HD4670 1GB GDDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA SVART/VIT RETAIL

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ZYXEL NWD310N W-LAN PCI CARD DRAFT-N 2.0

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156

ASUS P7P55D LE P55 S-1156 ATX

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 500W

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL8

 

Å betale: 6 770,00

 

 

Satte den sammen selv, uten problemer.

Skjermkortet er ikke verdens beste, men jeg tenker oppgradere det en vakker dag. Er storfornøyd og har evig mange fps i de fleste spill, med høy oppløsning, antialiasing, anisotropisk filtrering mm. Støynivået er også supert, man hører nesten ikke cpu-, gfx- eller kabinettkjølerne. Anbefaler Intel framfor AMD, da de gruser på ytelse. AMD har høye klokkefrekvenser, men lite futt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte følgende for noen uker siden, på Dustinhome.no:

 

GIGABYTE RADEON HD4670 1GB GDDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA SVART/VIT RETAIL

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ZYXEL NWD310N W-LAN PCI CARD DRAFT-N 2.0

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156

ASUS P7P55D LE P55 S-1156 ATX

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 500W

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL8

 

Å betale: 6 770,00

 

 

Satte den sammen selv, uten problemer.

Skjermkortet er ikke verdens beste, men jeg tenker oppgradere det en vakker dag. Er storfornøyd og har evig mange fps i de fleste spill, med høy oppløsning, antialiasing, anisotropisk filtrering mm. Støynivået er også supert, man hører nesten ikke cpu-, gfx- eller kabinettkjølerne. Anbefaler Intel framfor AMD, da de gruser på ytelse. AMD har høye klokkefrekvenser, men lite futt.

Intel er da virkelig ikke mye bedre når det kommer til spilling. Viss du har 30 fps med for eks core i5 750, så vil x4 955 ha rundt +-1 fps... I tillegg er AMD billigere og fungerer bedre med ATI skjermkort enn det Intel gjør.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

linken var jo helt feil mente egentlig å sammenligne

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

 

Ser nå at den amd pcen ikke var på lager, så den blir vel litt uaktuel.

Men den intel pakken der duger vel kanskje, har jo et kraftig skjermkort?

 

Er de 2 ati kortene i amd pakken kraftigere enn det kortet i intel pakken???

Hvis jeg tar intel pakken, vil man kunne legge til et ekstra skjermkort senere?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte følgende for noen uker siden, på Dustinhome.no:

 

GIGABYTE RADEON HD4670 1GB GDDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA SVART/VIT RETAIL

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ZYXEL NWD310N W-LAN PCI CARD DRAFT-N 2.0

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156

ASUS P7P55D LE P55 S-1156 ATX

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 500W

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL8

 

Å betale: 6 770,00

 

 

Satte den sammen selv, uten problemer.

Skjermkortet er ikke verdens beste, men jeg tenker oppgradere det en vakker dag. Er storfornøyd og har evig mange fps i de fleste spill, med høy oppløsning, antialiasing, anisotropisk filtrering mm. Støynivået er også supert, man hører nesten ikke cpu-, gfx- eller kabinettkjølerne. Anbefaler Intel framfor AMD, da de gruser på ytelse. AMD har høye klokkefrekvenser, men lite futt.

Det var et grusomt oppsett til gamingformål. Greit nok at du vil oppgradere senere, men da vil jo totalprisen likevel bli høyere, og du sitter igjen med et ekstra skjermkort som knapt nok er verdt noe. Og med bare 500W strøm er det ikke tatt hensyn til en slik oppgradering heller. Dessuten mangler du fortsatt operativsystem.

 

Skjermkortet er den viktigste komponenten (ved siden av nok RAM) når det kommer til nyere spill.

Lenke til kommentar

Så litt rundt, og fant ut at pc i deler hos komplett gir mye for pengene.

Så lurer på hva som er best av

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492762

 

Pcen skal brukes til gaming som sagt.

 

 

Har I5 750 selv ,kjempebra prosessor

er egentlig en i7 uten hyper threading, men mer en god nok til spilling, eneste bakdel jeg ser foruten HT hvis dette er et tema

er at du går glipp av muligheten til å bruke et par bra Hovedkort å må holde deg til 1156

men for å være ærlig anbefaler jeg heller å gå for amd hvis det er spilling du prioriterer

 

denne testen er uenig med deg. Intel er bedre til spilling. Selv med et høyere klokkehastighet (3.4 Ghz) oppnår amd lavere averege fps.

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte følgende for noen uker siden, på Dustinhome.no:

 

GIGABYTE RADEON HD4670 1GB GDDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA SVART/VIT RETAIL

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ZYXEL NWD310N W-LAN PCI CARD DRAFT-N 2.0

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156

ASUS P7P55D LE P55 S-1156 ATX

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R2 BLACK PEARL

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 500W

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL8

 

Å betale: 6 770,00

 

 

Satte den sammen selv, uten problemer.

Skjermkortet er ikke verdens beste, men jeg tenker oppgradere det en vakker dag. Er storfornøyd og har evig mange fps i de fleste spill, med høy oppløsning, antialiasing, anisotropisk filtrering mm. Støynivået er også supert, man hører nesten ikke cpu-, gfx- eller kabinettkjølerne. Anbefaler Intel framfor AMD, da de gruser på ytelse. AMD har høye klokkefrekvenser, men lite futt.

Intel er da virkelig ikke mye bedre når det kommer til spilling. Viss du har 30 fps med for eks core i5 750, så vil x4 955 ha rundt +-1 fps... I tillegg er AMD billigere og fungerer bedre med ATI skjermkort enn det Intel gjør.

 

Hvor er kilden din ? I følge kilden min, så har overclokket i5 750 5 fps mer, enn et STERKERE modell fra amd ved navn AMD Phenom II X4 965 Black Edition (som også er maks overclocket) i Crysis. Og det er mye drahjelp fra bare CPU i et slikt spill :tease:

 

Og i denne testen har i5 750 hele 23 FPS mer enn amd sin cpu. Selv om ved standard hastighet, hvor AMD sin CPU har 28% høyere klokkehastighet, har den 6 FPS mindre enn i5 750. Disse tallene er hentet fra tabellen som jeg har linket til.

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

denne testen er uenig med deg. Intel er bedre til spilling. Selv med et høyere klokkehastighet (3.4 Ghz) oppnår amd lavere averege fps.

Her er en annen test som sier noe annet.

 

Forøvrig viser jo testen du linker til at i5 750 har lavere minimumsfps enn PHII 965BE når ingen av dem er overklokket. Sånn sett tar du høyde for at TS har tenkt å overklokke med påstandene dine, noe som vil bryte garanti.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

denne testen er uenig med deg. Intel er bedre til spilling. Selv med et høyere klokkehastighet (3.4 Ghz) oppnår amd lavere averege fps.

Her er en annen test som sier noe annet.

 

Forøvrig viser jo testen du linker til at i5 750 har lavere minimumsfps enn PHII 955.

Hadde du bladd til neste side, hadde du sett at i5 har nok en gang mer i FPS -- klikk deg på "Fallout 3" siden. Linken din viser bare ytelsen ved standard hastighet. Når du selv ser at når amd sin CPU kjører med 28% høyere klokk, og klarer bare 1 FPS i call of duty 4 er det ikke noe å rope hurra for. Hadde man bare klokket opp i5 til samme klokkefrekvens hadde vi hatt mer FPS.

 

denne testen er uenig med deg. Intel er bedre til spilling. Selv med et høyere klokkehastighet (3.4 Ghz) oppnår amd lavere averege fps.

Her er en annen test som sier noe annet.

 

Forøvrig viser jo testen du linker til at i5 750 har lavere minimumsfps enn PHII 965BE når ingen av dem er overklokket. Sånn sett tar du høyde for at TS har tenkt å overklokke med påstandene dine, noe som vil bryte garanti.

For all del, kjøp deg AMD. i5 gir deg mer ytelse i spill. Er ingen diskusjon her. Hvordan mister du garanti med å overclokke når flere produsenter kommer med OVERCLOCKINGS- knapp/funksjon som automatisk overclokker CPU? Har du hørt om Intel turbo- funksjon? Intel bryter automatisk sin egen garanti med andre ord ?

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...