Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utstedelse av midlertidig vognkort

salah

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg en bil med billån, og banker krever at jeg blant annet har et midlertidig vognkort fakset inn til dem før eieren får utbetalt lånet sitt. Jeg har noe tidspress angående å få bilen levert hjem, og tenkte da å ture ned på trafikkstasjonen og omregistrere bilen min der på mandag.

Kan jeg der og da få den bilen i mitt navn siden både jeg og gamle eieren har skrevet under på Melding om skiftet eier på kjøretøy? Eller må jeg vente på at også han leverer inn sin del? (vi lagde to hvor hver av oss tok en)

Og et litt avsidesliggende spørsmål, men er det mulig å få omregistreringsavgiften sendt hjem som faktura? Eller er jeg nødt til å gjøre opp for meg der og da?

Takknemlig for all innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun nødvendig med en salgsmelding, mao. så holder det at du leverer din kopi - såfremt det er underskrevet av begge parter etc.

Vanligvis så blir omreg. avgiften sendt som faktura ettersom det stort sett er selger som leverer salgsmelding og kjøper som betaler omreg. avgiften, så det burde jo være fullt mulig å få den som faktura.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg aller helst vil ha et midlertidig vognkort på mandag. Er det mulig å betale på stedet og få et midlertidig print?

du må i post i bank for å betale omreg du kan ikke betale det på trafikkstasjonen. du må også ha del 2 som tilhører den bilen for å få omregga bil og få midleridig vognkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...