Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan tørker du rumpa


Dyvers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Mitt spørsmål til deg er , hvordan kunne du i himmelens navn bry deg om hva andre gjør der og da :p?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Kvalitetssikrer ja. Ser på det som helt normalt og ikke særlig ekkelt. Gidder ikke sitte der og sjanse på at all dritten er vekke heller, DET blir ekkelt.

 

Ellers tror jeg dette er blitt diskutert før.

 

Bluewaffle: Hva andre bryr seg om trenger jo ikke du å bry deg om. Om du ikke har noe å bidra med til trådens tema kan du like godt bare droppe å skrive noe, du har ingen plikt til å poste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Beklager å dra fram en gammel tråd, men jeg føler at dette temaet kan belyses grundigere: Hvor langt inn tørker dere? Hvordan er hånd-/fingerbevegelsen? Hvor mange tørk blir det vanligvis før dere er ferdige?

 

Personlig begynner jeg med å tørke kløften mellom rumpeballene, dvs. jeg går ikke inn i anus umiddelbart. Dersom det er nødvendig tørker jeg også sidene av rumpeballene. Når det begynner å bli rent på overflaten – noe jeg avgjør ved å titte på papiret etter hvert tørk – fortsetter jeg tørkingen omtrent øverste fingerledds lengde inn i anus. Jeg tørker her ved å foreta en sirkelbevegelse med fingeren, slik at jeg får tørket veggene skikkelig. Når papiret igjen forblir hvitt mellom tørkene, sier jeg meg ferdig.

 

For å forhindre at doen tettes av papir, sørger jeg for å trekke ned jevnlig. Anonymous poster hash: 41edb...e40

Lenke til kommentar

Beklager å dra fram en gammel tråd, men jeg føler at dette temaet kan belyses grundigere: Hvor langt inn tørker dere? Hvordan er hånd-/fingerbevegelsen? Hvor mange tørk blir det vanligvis før dere er ferdige?

 

Personlig begynner jeg med å tørke kløften mellom rumpeballene, dvs. jeg går ikke inn i anus umiddelbart. Dersom det er nødvendig tørker jeg også sidene av rumpeballene. Når det begynner å bli rent på overflaten – noe jeg avgjør ved å titte på papiret etter hvert tørk – fortsetter jeg tørkingen omtrent øverste fingerledds lengde inn i anus. Jeg tørker her ved å foreta en sirkelbevegelse med fingeren, slik at jeg får tørket veggene skikkelig. Når papiret igjen forblir hvitt mellom tørkene, sier jeg meg ferdig.

 

For å forhindre at doen tettes av papir, sørger jeg for å trekke ned jevnlig. Anonymous poster hash: 41edb...e40

Samme her. Hvis man elter litt i åpningen kan det begynne å klø no jævlig. Spesielt hvis man er aktiv. Eneste ulempen med dette er at hvis skjitpapiret er grovt kan du lage rift i analen hvis huden er lettere sårbar etter diare for eksempel. Viktig å huske på at du skal ikke grave etter gull her, så det holder at fingertuppen såvidt er inne og kantene blir rene. 

 

Dersom man ikke kvalitetssjekker papiret kan det bli bremsespor i undertøyet. 

 

Anonymous poster hash: c3a4e...a1c

Lenke til kommentar

Er det folk som faktisk kun bruker dasspapir for å tørke seg? Da smører man jo bare dritt rundt i ræva.

Jeg lar dasspapiret gjøre grovarbeidet for deretter å bruke en wet wipe.

 

Tenk deg om du plutselig skulle få tilbud om å få en BJ midt på dagen også stinker det dritt fra rassen din. Dat feeling liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det folk som faktisk kun bruker dasspapir for å tørke seg? Da smører man jo bare dritt rundt i ræva.

Jeg lar dasspapiret gjøre grovarbeidet for deretter å bruke en wet wipe.

 

Tenk deg om du plutselig skulle få tilbud om å få en BJ midt på dagen også stinker det dritt fra rassen din. Dat feeling liksom.

Jeg lurer på hvilket kosthold du har om det er slik at når du tørker deg så blir det smurt dritt overalt? Med godt kosthold og normal fast avføring er det ikke så mye å tørke..

Lenke til kommentar

 

Er det folk som faktisk kun bruker dasspapir for å tørke seg? Da smører man jo bare dritt rundt i ræva.

Jeg lar dasspapiret gjøre grovarbeidet for deretter å bruke en wet wipe.

 

Tenk deg om du plutselig skulle få tilbud om å få en BJ midt på dagen også stinker det dritt fra rassen din. Dat feeling liksom.

Jeg lurer på hvilket kosthold du har om det er slik at når du tørker deg så blir det smurt dritt overalt? Med godt kosthold og normal fast avføring er det ikke så mye å tørke..

 

 

Uansett om avføringen din er like hard som stein eller bløt så vil det komme bakterier rundt endetarmsåpningen og gjerne mellom rumpeballene også. Det er mikroskopiske bakterier i avføring, og bakterier skaper lukt. Selv om du ikke ser dritt på papiret vil det fortsatt lukte med mindre du bruker en wet wipe eller en våt klut med såpe på. Prøv å lukt deg sjøl i ræva etter å ha vært på dass, så får du se om det lukter regnbuer og roser.

Lenke til kommentar

 

 

Er det folk som faktisk kun bruker dasspapir for å tørke seg? Da smører man jo bare dritt rundt i ræva.

Jeg lar dasspapiret gjøre grovarbeidet for deretter å bruke en wet wipe.

 

Tenk deg om du plutselig skulle få tilbud om å få en BJ midt på dagen også stinker det dritt fra rassen din. Dat feeling liksom.

Jeg lurer på hvilket kosthold du har om det er slik at når du tørker deg så blir det smurt dritt overalt? Med godt kosthold og normal fast avføring er det ikke så mye å tørke..

 

 

Uansett om avføringen din er like hard som stein eller bløt så vil det komme bakterier rundt endetarmsåpningen og gjerne mellom rumpeballene også. Det er mikroskopiske bakterier i avføring, og bakterier skaper lukt. Selv om du ikke ser dritt på papiret vil det fortsatt lukte med mindre du bruker en wet wipe eller en våt klut med såpe på. Prøv å lukt deg sjøl i ræva etter å ha vært på dass, så får du se om det lukter regnbuer og roser.

 

Hjelper ikke om du tørker deg med en våtserviet kjære venn :p De bakteriene er der og blir der uansett hvor mye du tørker eller liker lukten av en eller annen såpelukt.. Så sant du ikke tørker deg i ræva med spritservietter da :p Ellers har jeg til gode å ha noen som ønsker å lukte meg i rassen :p

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Er det normalt å tørke seg med en fingertupps lengde oppi ratata? Det var nytt for meg.

 

Jeg føler ofte at alt ikke kommer ut, så jeg ender opp med å tørke meg til blods. Har nok noen små blodårer i overflaten av anus, de er ikke hemoroiske klumper. Men har ofte friskt rødt blod på papiret. (Ofte 1 gang i mnd)

 

Ellers syns jeg det å tørke "back to front" er mer effektivt enn å tørke "front to back".

 

Har tenkt på tanken med å anskaffe meg wetwipes som er beregnet for å tørke ratata med.

 


Anonymous poster hash: 420b5...61e



Anonymous poster hash: 420b5...61e
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg tørker mye og blir sår. Det blir aldri tomt med drit. Det er vanskelig å tømme tarmen. Noe henger igjen. Jeg bruker så våtservietter uten parfyme. Er egentlig for barn, men blir helt rein og det gjør godt. Hatt tarmproblemer i 30 år. Flaut å gå til lege med. 

Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon skrev (På 16.11.2015 den 16.05):

Beklager å dra fram en gammel tråd, men jeg føler at dette temaet kan belyses grundigere: Hvor langt inn tørker dere? Hvordan er hånd-/fingerbevegelsen? Hvor mange tørk blir det vanligvis før dere er ferdige?

 

Personlig begynner jeg med å tørke kløften mellom rumpeballene, dvs. jeg går ikke inn i anus umiddelbart. Dersom det er nødvendig tørker jeg også sidene av rumpeballene. Når det begynner å bli rent på overflaten – noe jeg avgjør ved å titte på papiret etter hvert tørk – fortsetter jeg tørkingen omtrent øverste fingerledds lengde inn i anus. Jeg tørker her ved å foreta en sirkelbevegelse med fingeren, slik at jeg får tørket veggene skikkelig. Når papiret igjen forblir hvitt mellom tørkene, sier jeg meg ferdig.

 

For å forhindre at doen tettes av papir, sørger jeg for å trekke ned jevnlig. Anonymous poster hash: 41edb...e40

For meg er det ca 50 tørk hver gang. Det blir aldri reint. Greier ikke å trykke ut dritten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...