Gå til innhold

Kjøp av deler til spill-PC, HK, CPU, RAM. PSU, WLAN-kort e.l. 3.000kr+/-

Anbefalte innlegg

Heisann,

PC-en tok kvelden grunnet vannskader og jeg må bytte ut litt komponenter. Går for noe som er litt billigere og budsjett-vennlig denne gangen. PC-en skal brukes hovedsaklig til gaming, akkurat nå spiller jeg for det meste Heroes of Newerth, League of Legends, så ikke noe utrolig krevende. Men vet ikke hva jeg kommer til å spille i nærmeste fremtid så vil ha så mye ytelse som mulig for det jeg skal betale.

Jeg trenger da;

Hovedkort

CPU

RAM

PSU

Samt et WLAN-kort (Tror jeg må ha kort og ikke USB-stick siden access-punktet er i etasjen over) som er kompatibelt med Win7 og Altibox fra Skagerak, men finnes kanskje HK som har WLAN?

Jeg har et splitter nytt Sapphire Radeon HD 5770 liggende (trodde først GPU var det eneste som var kjørt, men det var det ikke). Så PSU må klare å kjøre 2x120MM vifter, dette skjermkortet, hva enn som blir foreslått av HK, CPU og RAM. Et stykk DVD-stasjon, en 250gb SATA-disk.

Har ingen preferanse ang. Intel/AMD siden jeg ikke har noen peiling på hva som gir mest bang for the buck om dagen, dog det eneste jeg ber om er at varene kommer fra MPX siden jeg har en bekjent der som slår noen kroner av prisen.

Som sagt i tittel, 3.000KR+/-

Mulig jeg ber om mye, men setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt opp et oppsett som jeg tror vil fungere bra :)

Hovedkort: ASUS M4A88TD-V EVO - 889,-

Prosessor: AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ - 1229,-

Minne: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 1333MHZ - 889,-

Strømforsyning: OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT - 549,-

Wi-fi: ZyXEL NWD-310N - 369,-

Ble litt dyrt men du kan jo kanskje bytte hovedkort og cpu til disse:

ASUS M4A77TD PRO 770 - 759,-

AMD PHENOM II X2 555 BE 3.2GHZ - 889,- (denne kan du lett unlocke til X4 med begge disse hovedkortene :))

Endret av theodoje
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Det at det blir litt dyrere går greit, skal også se om jeg finner delene på MPX hvor jeg får en del kroner i avslag uansett (dog dette varierer fra vare til vare).

Tar fortsatt imot alle forslag med åpne armer, skal ikke bestille helt enda.

Lenke til kommentar

Ingen flere forslag? Det forrige var ikke mulig å presse så mye i pris, så ble litt i dyreste laget. Så fortsatt åpen for oppsett.

Ber igjennom at det helst kommer fra MPX for det blir lettere å slippe og lete frem alle tingene fra andre steder på MPX.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...