Gå til innhold

pagefile.sys System Volume Informaton

Anbefalte innlegg

Vet noen hvordan du slette pagefile.sys og System Volume

Information. Skal ta backup av hele disken, aå vil jeg ikke ta med dem.

Gikk ikke i Safe Moed engang. Har det noe å si om jeg går i "Safe mode /m cmd"?????

Jeg har skrudd av System restore men likavel får jeg ikke slettet System Volume Information.

Og hvordan får man slettet pagefile.sys???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"System Volume Information" inneholder loggen til NTFS-systemet, og kan ikke slettes.

"pagefile.sys" er swapfila til Windows, dvs. den filen windows skriver til når systemet trenger mer minne. Hvis du har flere partisjoner, kan denne flyttes til en annen. Den kan også deaktiveres, men det anbefales ikke dersom du har lite RAM.

Dette gjør man under "System properties", velger fanen "Advanced" og velger "Settings" under "Performance". Trykk deretter på "Change" under "Virtual memory".

Lenke til kommentar

OK. kult daså. så System Volume Information blir ikke med på backupen hvis jeg bruker Drive Image 2002?? Men jeg har 512MB Ram så da kan jeg vel slå av det. Litt dumt hvis den skulle bli med på Imaget for da måtte jeg brukt en ekstra CD. den begynner faktisk å nærme seg 800 MB. Så jeg kan slette den når jeg har slått den av?? eller forsvinner den da?? Iallefal kan jeg jo bare sette den på etterpå hvis jeg får bruk for det.

Lenke til kommentar

Ja da var det vel bare å slette alt utenom det som ikke er livsnødvendig som winamp og skikkelig bildeprogram osv.osv så tar jeg backup av hele disken slik at jeg får med boot sectoren. Da bruker jeg enten Northon Ghost 7 (var faktisk med hovedkortet mitt) eller Drive Image2002.

Tusen Takk for hjelpen :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...