Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lurer på om jeg har flatlus !

Gjest usikker

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

Hei, jeg er 12 år gammel gutt og jeg tror jeg har flatlus. Jeg har ikke mye hår på penis, men litt. Idag fant jeg en oransje bitte liten ting, midt på et hårstrå. Jeg prøvde og ta det av, men det ble bare skvist. Så det kom litt oransje greier på hendene mine. Den var ikke særlig svær, og jeg har aldri merket noe sånt før! Jeg prøvde og ta en nermere titt.. og jeg så bitte småe hvite greier, 3 sånne tror jeg. De var hard så de ble ikke skvist! Det jeg lurer på, er dette flass (plis bli det!) eller flatlus? Jeg merker ikke en kraftig kløe akkurat, har littegranne da. Det har jeg alltid hatt egentlig.

Burde jeg bekymre meg hvis jeg har det? Eller kan det gå vekk av seg selv? Hvis det ikke kan det, hva burde jeg gjøre imot det.

Har lest om noe greier jeg kan kjøpe på et apotek, men har ikke så veeeeldig lyst til det.... Noen som vet noe her? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

SOA-Pediculosis-pubis.jpg

Her har du et bilde av flatlus, Kanskje det hjelper deg å bestemme om du virkelig har det, før du går drastiskt til verks.

Du kan jo snakke med helsesøster på skolen før du gjør noe du kanskje du ikke hadde trengt å gjøre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...