direkte Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg jobber fast i en stor bedrift, og har jobbet der i nesten ett år, men jeg får ikke noe ferie med lønn. Jeg trodde at uansett hvor man jobbet så opparbeidet man seg ferie med lønn, iallefall når man jobbet i en stor seriøs bedrift. Hvordan er reglene for det? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det er ikke normalt å få betalt for dagene man er på ferie. Du får feriepenger i den måneden du tar ferie, men dette må du ha opparbeidet deg i året før. Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 dette får du kun hvis du har fastlønn Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du får ikke lønn under ferie, nei. Du har derimot krav på å få utbetalt de feriepengene du har fått opparbeidet deg året før, når du tar ut ferie. Har du ikke opparbeidet deg feriepenger? Synd for deg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Dersom du har jobbet i ett år burde du ha opparbeidet deg 5-6 måneder med feriepenger, vel? Det er vel 11-12% av det du tjente i fjor, "skattefritt". Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Det er nok veldig ulikt fra bedrift til bedrift. I min bedrift får vi lønnet ferie. Men ja, har du arbeidet året før har du antagelig opparbeidet deg feriepenger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 yvonne: Får du feriepengene i tillegg da? Når får du dem? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Er man fast blir feriepenger utbetalt på to måter (finnes sikkert unntak) - Du får ferie penger istedenfor lønn i på juli lønning. - Du får ferie penger og IKKE vanlig lønn når du tar ferie. I og med at folk ofte sprer ferien sin litt, så tror jeg flere og flere bedrifter velger å betale feriepenger i juli av enkelhetens skyld. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 yvonne: Får du feriepengene i tillegg da? Når får du dem? Ja. Fikk dem i juni. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Men da fikk du ikke lønn? Da har du strengt tatt ikke ferie med lønn. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Men da fikk du ikke lønn? Da har du strengt tatt ikke ferie med lønn. Jo. Jeg fikk lønn + feriepenger. Dvs, jeg fikk halv lønn + feriepenger. Dette fordi jeg i år kun får lønnet deler av ferien, til neste år får jeg alle ukene lønnet. Endret 16. juli 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå