Gå til innhold

Høy temperatur Acer Aspire 5935G

Jdronnen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Acer Aspire 5935G som jeg mistenker har høye temperaturer, maskinen bare slår seg av ca 1-2 hver dag. Og gjerne flere ganger hyppigere etter hverandre.

Legger ved ett bilde fra Hwmonitor.

post-4068-1278792127,1351_thumb.jpg

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat samme problem med min gamle Acer,til vanlig lå den på 40-50*C!

Etter 1 år begynte den å slå deg av, med hyppige mellomrom, og fattet mistanke om at den gikk varm!

Jeg lastet ned speedfan og fikk lest av temperaturene inne i maskinen, etter oppstart viste den normal temperatur 40-50*C, men etter 4-5 timer steg temperaturen kraftig og speedfan viste opptil 70-80*C, når temperaturen kom opp til 85-90*C slo den seg av!!

Jeg måtte sende inn pcen min på service, fikk beskjed om at det var dårlig med kjølepasta og at maskinen var full av støv, det var derfor den overopphetet hele tiden :)

Har i ettertid fått forslag om forskjellige midler du kan bruke for å få bort støv å dritt fra vifteområde, det beste forslaget jeg fikk prøvd ut var Trykkluft på boks!

Håper du forstår :)

Mvh Lennz

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Skal teste å blåse ren pcen i dag.

Ser at temperaturen ligger på rundt 94 grader på CPU og GPU når jeg kjører spill osv på den. Så er nok mest sannsynlig det ja.

Noen som vet hvor mye klabb det er å bytte kjølepasta selv på en bærbar ? Aldri gjort det på en bærbar før.

Lenke til kommentar

Har aldri byttet kjølepasta på laptop selv, men om du får åpnet pcen din selv skal det nok ikke være noe stort problem :)

HAr litt problemer med å åpne min, men ser at det finnes manualer på nettet man kan laste ned, der ser man hvordan man åpner en laptop :)

Lennz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...