Hootie Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Eg har fått ein ny lånepc som eg skal he heile ferien. Dette er ein compaq mini med XP. Den trådlause routeren min er ein linksys wrt350n. Det som skjer er at pcen kopler seg fra nettet ca. kvar 10-15. minutt. Da kommer det opp at den ikkje kan kople seg til det foretrukne nettverket. Da må eg åpne nettverkskoblinger, og trykke koble til nettverket mitt. Etter ei lita stund så virker nettet igjen, men det står fortsatt at den ikkje er tilkoplet, og ikonet har eit rødt kryss i statuslinja. Sånn fortsetter det heile tida. Kva kan dette vær? Eg har hatt 6-7 andre pcer, og diverse telefoner, squeezbox, ps3 osv. koplet til gjennom samme routeren før, og aldri hatt problem.. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Dette er et problem i xp servicepack 2. Det finnes en fix på Microsoft sitt nedlastingssenter. Husker ikke hva den heter. Gå inn på innstillinger på nettverkskortet og fjern haken på "la windows skru av denne enheten for å spare strøm" Merk at dvalemodus ikke vil virke etter dette. Dette skal være fikset i servicepack 3 men det var det ikke hos meg. Sjekk om du har rett driver av nyeste dato for nettverkskortet ditt først. Er det en lånemaskin kan du jo bare bruke kabel til du får din egen tilbake..... Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Prøvte det, men uten sukses. Har ingen tilkoplingspunkt i stua, så å bruke kabel går ikkje.. Andre som har tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå