Eyvind Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Heisann. Serveren brukes som en filserver. Specs: Asus WS hk, C2D, Dell perc 5/i med 4xWD2TB, nVidia 6200, D-link trådløst kort og samsung 1TB systemdisk. Kjører RAID 5 og OS er win7. Noen minutter etter oppstart så forsvinner hele arrayet. I Megaraid storage manager så er alle diskene og hele arrayet forsvunnet og det helt uten noen feilkoder. Når jeg går inn i Min datamaskin så er også hele disken borte. Har også prøvd å gå inn i diskpart, men der er det også borte vekk. Formaterte nylig og fikset nvlddmkm.sys buggen som plutselig dukket opp. Men etter det så skjer nå dette da.. Så når jeg rebooter så fungerer det bra i 15min. Er inne på kontroller softwaren for å se der, men der ser alt greit ut. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Regner med at du kjører hardware raid. Du får prøve å bygge opp raid-settet på nytt igjen, men istedet for windows så kjører du Linux. En live-CD f.ex Ubundu i 15 minutter. Dersom du finner raid-volumet i Linux og dette viser seg å virke fint selv etter 15 minutter (du bør nok teste mye lengre enn bare akkurat 15 minutter) så er det bare å konstantere driver-feil. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Installerte Ubuntu 10 og til nå har disken fungert fett. Har stått på i ett døgn nå. Da får jeg i så fall prøve å avinstallere driveren som windows hadde fra før å installere den fra dell. Så får se om det funker. Takk så langt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå