Gå til innhold

psu som ikke holder?

lundez

Anbefalte innlegg

windows henger seg ca hvert 5 min i ca 20 sek her.. er det psuèn som ikke holder mål lenger?

asus hk

xp2200

ati 9500

1024 mb ram

2x80 gb hd

120 gb hd

3x dvd,cd ,brenner

ide kontroller kort

tv kort,lykort,2 stk netverkskort og 2 stk vifter er vel det som er på psu (360w)

tempen er 62 grader litt høy kanskje den også vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
koblet fra dvdèn og brenneren, fungerer helt topp nå:) så den er nok et lite hakk for liten ja... hvor mange watt krever en brenner i "stand by"?

Kan ikke være så mye, kanskje 5-10 watt. Se etter om det står skrevet på brenneren.

Lenke til kommentar
windows henger seg ca hvert 5 min i ca 20 sek her.. er det psuèn som ikke holder mål lenger?

Mener du at Windows brått står helt stille i 20 sek? Den kræsjer ikke, slik at du må reboote ol.?

Da ville jeg seriøst se på drivere og software som du har innstallert. Kanskje prøvd å legge inn Windows på nytt og last ned nyeste driverne til ALLE enheter.

PS: Har du nettverkskort? Som står på "Motta IP Automatisk" ? Og ikke noe DHCP-server? Prøv å sette fast ip om du har mulighet for det ... kan godt være at maskinen prøver å finne en DHCP-server ... men at den ikke finner noen.

Lenke til kommentar
Hørest litt merkelig ut da siden 360 w skulle være nok :shrug: men det kan se ut som om det er psu som ikke holder mål ja om andre har hatt samme problemet :roll:

Min psu fra qtec er på 350watt, men treekker maksimalt 200w fra nettet..

Jeg tror vi har samme problemet som med stereoanlegg som feks er sagt til å yte 2 x 300watt som bare trekker 150watt fra nettet!

Jallawatt har helt klart tatt steget inn i dataverden!

Lenke til kommentar

Ifølge hva jeg mener så, nei

Jeg hadde en 2100+ med R300(rad. 9700pro), 1256 i ram, A7V333 mb.

dette ble drevet av en PSU på 300 W, og systemet mitt var helt ok..

(chieftec psu btw)

Så jeg tviler på at det er den...

-Sn0mann

Lenke til kommentar

Jeg tror vi har samme problemet som med stereoanlegg som feks er sagt til å yte 2 x 300watt som bare trekker 150watt fra nettet!

Nå tror jeg du overdriver "litt her" For hver watt som kommer ut i høytalerne så går det en watt ut i varme. Det betyr at et anlegg (la oss si et PCanlegg på 20watt) trekker 40Watt ifra nettet.

Så hvis det er en forsterker som er 2x300Watt og trekker 150Watt ifra nettet så er den egentlig bare 2x35watt.

Lenke til kommentar

Alt fryser her ja... men når jeg kobler fra dvd spilleren og dvd brenneren er alt ok, prøvde å koble dem til igjen også fikk samme problem igjen.. tok så vekk en hd lydkort tvkort,da funket alt bra igjen så her må det vel egentlig være psu?

se for øvrig denne linken dere "watt" karer... viser vel at dei fleste psu gir litt mere watt ut?? http://www4.tomshardware.com/howto/2002102...upplies-07.html

Lenke til kommentar

da er det vel sikkert som sagt tideligere her: 12 volt ampere; rett og slett at 12 volten blir overbelastet. PSU med mer watt har sikkert mer å tilby på 12 volt, så det kan hjelpe.. Ikke at jeg har noe peiling på dette da...

Lenke til kommentar
Ifølge hva jeg mener så, nei

Jeg hadde en 2100+ med R300(rad. 9700pro), 1256 i ram, A7V333 mb.

dette ble drevet av en PSU på 300 W, og systemet mitt var helt ok..

(chieftec psu btw)

Så jeg tviler på at det er den...

-Sn0mann

Må du huske på at det er harddiskene som trekker mest strøm i en vanlig PC pr. idag, og jo større disken er jo mere strøm trekker den også. Og dvd-brenner, cd-brenner trekker jo en del de også! Minnet trekker endel om du har litt.

Har du endel vifter trekker de bittelitt tilsammen, men det er ikke snakk om allverden Delta Black Label største variant trekker 9W, og det er noe av det villeste man kan ha av 60mm vifter. Av 120 så trekker nok de vanlige rundt 5W kansje, og 80mm rundt 3W.

Kaldkatoder og Neonlys trekker vel bittelitt de også, men heller minimalt.

CPU skal ha endel strøm alt etter hvor stor den er. Intel trekker mere enn AMD.

Nyere skjermkort skal ha endel strøm.

Usikker på hva min PC trekker, men jeg har for så vidt en 550W PSU, og det er det nok ingenting på markedet som klarer å trekke.

Så jeg tror nok du kan ha krysset grensen på 360W ja! Meget mulig. Det som er typiske symptomer er ustabilt system, som følge av at den ikke klarer å gi nok strøm til alt, og da får f.eks. minnet for lite, og klarer ikke å oppretholde konstant strøm til en brikke, og ting går galt. Eller en harddisk stopper litt opp, og starter igjen. Da mister ofte Windows kontakten med den disken.

Og når alt virker når du reduserer strømforbruket er det jo et tydelig tegn.

Kan egentlig anbefale Q-tech 550W PSU, den er billig, og har 2 temperaturstyrte vifter. Ellers er Enermax meget bra, men meget dyr.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

Hvis du får feil meldinger heile tida, og av og til PC restarter etter noen sekunder med blå skjerm, og andre ting er ustabile ... så ...

Har du samme problem jeg hadde.

Probleme : Minne

På HK mitt fra ABIT er det omulig å kjøra med 1GB DDR Minne.

Hvorfor ? Det vett ikke jeg ... fiksa det probleme får en uke siden .

Prøv altså å ta utt en minne brikke. Det er mulig at det skal jobbe stabilt enten med 512 eller 768MB DDRAM.

Hvis noen vett hvorfår får jeg ikke 1GB med minne til å funka på min to år gamle ABIT KG-7 RAID HK med Flash`a BIOS :yes: til den nyeste versjon så gi meg noen tips ... PLEASE !!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...