hans A Skrevet 10. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 Har en kobling der det står konstant 12V på. Men hvordan får man den til å slukke etter noen sekunder?(ikke dimming) Koblingen ser slik ut. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 Du må vel programmere den slik Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 10. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Programmere? For meg ser det ut til å kun vere ein lysdiode og eit batteri. Du er god om du klarer å programmere det. For å få det avklart: Du vil altså at dioden skal lyse i f.eks 3 sekund etter at du har satt på spenningen, og deretter slukke? Det enklaste er nok å bruke eit tidsrele, som du stiller inn til å koble ut etter X sekund. Ein heilt anna ting: Du bør seriekoble dioden med ein resistor, for å begrense straumen. Ellers kan du risikere at den får for stor straum, og brenn opp. Endret 10. juli 2010 av bamse87 Lenke til kommentar
hans A Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 Akkurat det med spenningen er jeg usikker på, men det er som du sier en lysdiode som er koblet til spenning. Hvor har de tidsstyrte rele? Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 10. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 Elfa har heilt sikkert det du treng. Sjå for øvrig denne tråden. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2010 Noen som vet hvordan man kobler det med komponenter som transistor , motstander og condensatorer? Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Letteste er å koble inn en kondensator i parallell og få en "fade-out" funksjon. Billig er det også. Eller så må du nok til med et tidsrelè av noe slag. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: les på hvordan du kobler en 555-timer som en monostabil vippe. Da vil du få en meget billig og enkel løsning. her står det aller meste: Min lenke en slik timer koster en 3-4 kroner tipper jeg Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 22. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2010 Ening med Zalo, en 555 er en høvelig løsning. Kan selvfølgelig gå for en microkontroller, men det blir litt som ordtaket: "Hvorfor gjøre det lett, når man kan gjøre det komplett umulig!". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå