Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke noen forskjell på å investere i dette enn i andre ting? Antakeligvis ville det attpåtil ført til en mindre utgiftpost for folk flest. Vi er en del av et samfunn med en skakkjørt demografi - noe som er en potensiell krise - og det er derfor viktig å bruke skattepengene våre på eksempelvis gratis barnehager eller andre goder som kan stimulere økt befolkningsvekst.
Og hvis noen ikke har lyst til å bruke skattepengene sine på gratis barnehager, småbarnsfamilier og andre stimulansepakker hva foreslår du at vi skal gjøre med dem?

Noen valg vi har er:

1. Konsentrasjonsleir

2. Fengsel (21 år per nekt kanskje?)

3. Offentlig steining

4. Offentlig henging

5. Gassing i gasskammer

Som du ser er egentlig nesten ubegrenset med måter vi kan straffe dem som nekter å gi fra seg sin eiendom på. Tenk å være i mot røveri, noe så ufyselig! Svin, det er det de er, disse som ikke lar oss stjele pengene deres, kapitalistsvin!!! Eneste de tenker på er penger og profitt!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke å tenke så alt for lenge på dette, så her blir min foreløpige liste:

- Stengt alle gasskraftverkene i Norge til det er blitt innstalert CO2-rensing på dem og innført som lov at ingen gasskraftverk kan starte opp før rensing er på plass.

- Satset stort på forskning og utvikling av fornybar energi som salt- og tidevannskraft, solkraft og vindkraft. Også økt forskningen på CCS.

- Satset spesielt på utvikling av flytende havvindmøller.

- Vernet flere viktige skog- og havområder og vernet Lofoten, Vesterålen og Senja mot olje til evig tid.

- Oppgradert strømnettett slik at vi kan eksportere all den ekstra strømmen vår.

- Bygd ut tognettet kraftig

- Innført grønne sertifikater (der vannkraft selvfølgelig IKKE skal være en del av opplegget)

- Økt avgiftsnivået kraftig på store, unødvendige og bensinslukende biler

- Prioritert mer penger til kollektivtrafikken

- Innførtrushtidsavgift i samtige store byer

- Lagt på saftige gebyr på flybilletter

- Forhindret at mer matjord forsvant og stimulert den nasjonale matproduksjonen.

Siden jeg ikke la så mye tid i dette vil jeg vel få åpenbare problemer med den økonomiske balansen, dette skal jeg selvfølgelig se på den dagen jeg skal få gjennomført alt dette. :love:

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke noen forskjell på å investere i dette enn i andre ting? Antakeligvis ville det attpåtil ført til en mindre utgiftpost for folk flest. Vi er en del av et samfunn med en skakkjørt demografi - noe som er en potensiell krise - og det er derfor viktig å bruke skattepengene våre på eksempelvis gratis barnehager eller andre goder som kan stimulere økt befolkningsvekst.
Og hvis noen ikke har lyst til å bruke skattepengene sine på gratis barnehager, småbarnsfamilier og andre stimulansepakker hva foreslår du at vi skal gjøre med dem?

Noen valg vi har er:

1. Konsentrasjonsleir

2. Fengsel (21 år per nekt kanskje?)

3. Offentlig steining

4. Offentlig henging

5. Gassing i gasskammer

Som du ser er egentlig nesten ubegrenset med måter vi kan straffe dem som nekter å gi fra seg sin eiendom på. Tenk å være i mot røveri, noe så ufyselig! Svin, det er det de er, disse som ikke lar oss stjele pengene deres, kapitalistsvin!!! Eneste de tenker på er penger og profitt!!!!

Takk for saklig og konstruktiv tilbakemelding! Er dette med barnestøtte en spesiell sak for dere, eller er dere bare generelt mot alt som heter statstøtte? I tilfelle blir dette et helt feil grunnlag å føre en diskusjon på.

Lenke til kommentar
Takk for saklig og konstruktiv tilbakemelding! Er dette med barnestøtte en spesiell sak for dere, eller er dere bare generelt mot alt som heter statstøtte? I tilfelle blir dette et helt feil grunnlag å føre en diskusjon på.
Dere? Jeg representerer bare min egen mening og den er at man må gjerne gi støtte til barnefamilier og andre svake, men ikke ved hjelp av vold.

Hvis du vil gi barnestøtte må du gjerne gjøre det, så lenge du IKKE kommer på døren min og krever skattepenger. Det du gjør da er nemlig å stjele. Det er lett å være en feig liten tyv når man kan gjemme seg bak staten, men det endrer fremdeles ikke det faktum at du er en ynkelig og feig tyv.

Lenke til kommentar

- Innført grønne sertifikater (der vannkraft selvfølgelig IKKE skal være en del av opplegget)

Hvorfor ikke det? Vannkraft er jo den beste og mest effektive kraftkilden vi har i dag og den er jo 100% ren og fornybar. Og det er stort potensiale til både utbygging og forbedring ev eksisterende annlegg og bygging av nye både store og små vannkraftværk.

Og hvor er din satsing på utbygging av atomkraft? Dette er jo i dag det eneste reelle alternativet.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

^

Vannkraft innebærer et irreversibel inngrep i naturen, og er skadelig for økosystemet langs elven. Vannkraftverk som allerede eksisterer bør selvfølgelig gjøres så effektive som mulig om dette kan gjøres uten å lage enda mer skade.

Atomkraft er jeg ikke noe fan av. Som jeg vet har det ikke kommet noen særlig gode løsninger på hva man skal gjøre med avfallet, og jeg syns vi gjør nok dritt mot kommende generasjoner om vi ikke i tillegg skal dynge dem ned i radioaktivt avfall. Selv om det skulle komme noen effektive løsninger på lagring av avfall syns jeg alikevel det innebærer en skummel risoko.

Lenke til kommentar

^

Vannkraft innebærer et irreversibel inngrep i naturen, og er skadelig for økosystemet langs elven. Vannkraftverk som allerede eksisterer bør selvfølgelig gjøres så effektive som mulig om dette kan gjøres uten å lage enda mer skade.

Atomkraft er jeg ikke noe fan av. Som jeg vet har det ikke kommet noen særlig gode løsninger på hva man skal gjøre med avfallet, og jeg syns vi gjør nok dritt mot kommende generasjoner om vi ikke i tillegg skal dynge dem ned i radioaktivt avfall. Selv om det skulle komme noen effektive løsninger på lagring av avfall syns jeg alikevel det innebærer en skummel risoko.

Det samme kan også sies om vindkraft, solkraft, tidevannskraft, osv.

Og småkraftverk (vannkraft) f.eks har ingen slik innvirkning på naturen da man ikke demmer opp noe vann. Men alikevel må man gjennom en helvetes papirmølle for å få sette opp et slikt småkrafverk og det er stor sannsynerlighet for at man ikke får lov til det. I sosialiststaten Norge...

Jo det er og har lenge vært gode løsninger på lagring av avfallet hvor man forsegler det i sikre beholdere (støper det vel inn i glass og betong tror jeg) og lagrer det dypt nede i underjordiske tuneller man graver ut hvor ikke strålingen kan slippe opp til overflaten (ihvertfall ikke noe mer enn normal bakgrunnsstråling som er over allt). Så det er ikke noe "dritt mot kommende generasjoner", ihvertfall ikke i forrhold til et alternativ hvor man "satser på "grønn" energi" hvor man da får ekstremt mye mindre energi enn i dag til en mye høyere pris som da fører til nesten stans i utviklingen og vil føre til at utviklingen til U-land vil snu og gå bakover igjenn. DET er virkelig noe "dritt mot kommende generasjoner".

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

^

Om det gjøres rett har ikke for eksempel vindkraft så alt for stor innvirkning. De kan demonteres og frakes vekk, og da vil kun festet stå igjen.

Tror vi egentlig kan slutte diskusjonen her, siden jeg skrev denne listen uten å tenke grundig fram og tilbake og vurdere verdens kraftbehov oppimot mine tiltak osv. Jeg føler heller ikke jeg har all den kunskapen som trengs, og jeg orker ikke å søke opp slike ting midt på natten.

I sammenheng med grønne sertifikater vil jeg ikke ha vannkraft fordi dette er det billigste, og derfor vil det ta lang tid før andre ting, som vindkraft, blir prioritert.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde hatt makten i Norge skulle jeg fjernet tollgrensen på 200kr :realmad:

Og fått bedre veier kanskje :hmm: , laget en Autobahn, fjernet mye av de unødvendige gebyrene og dritet vi har og senket moms grensa på ting til 10-15 % .

Nuff said :p

Lenke til kommentar

Ettersom folk faktisk er interessert i den slags drittprogrammer tror jeg du hadde oppnådd at folk først og fremst sluttet å se på tv. ;)

Når det kommer til mindre fedme, mer arbeid, mer lærdom ol. høres det ut som gode flaggsaker, men spørsmålet er hvordan du skal få det fram uten å ødelegge demokratiet.

Lenke til kommentar

En liten liste:

- Forby ALL form for pelsindustri, og annen motbydelig dyreplageri.

- Fjerne verneplikten og innføre en profesjonell hær med høyere standard.

- Forbedre skolesystemet/utdanningssystemet.

- Sette mye mer fokus på Evolusjons lære og vitenskap istedenfor Religion som hoved livssyn som undervises på skolen.

- Ikke ta imot så mange asylsøkere, og sende de som begår lovbrudd rett tilbake der de kom fra.

- Forbedre straffe systemet her i landet, øke høyeste straff, gjøre fengselsopphold mindre "attraktive" og oppdatere hvor lange folk sitter inn for forskjellige lovbrudd.

- Mer støtte og oppmerksomhet til soldatene som opererer i utlandet. De skal få alle ressurser nødvendig for å gjøre oppdragene så trygt som mulig, om det så må være flyvende droner, pansrede biler eller nye våpensystemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En liten liste:

- Forby ALL form for pelsindustri, og annen motbydelig dyreplageri.

- Fjerne verneplikten og innføre en profesjonell hær med høyere standard.

- Forbedre skolesystemet/utdanningssystemet.

- Sette mye mer fokus på Evolusjons lære og vitenskap istedenfor Religion som hoved livssyn som undervises på skolen.

- Ikke ta imot så mange asylsøkere, og sende de som begår lovbrudd rett tilbake der de kom fra.

- Forbedre straffe systemet her i landet, øke høyeste straff, gjøre fengselsopphold mindre "attraktive" og oppdatere hvor lange folk sitter inn for forskjellige lovbrudd.

- Mer støtte og oppmerksomhet til soldatene som opererer i utlandet. De skal få alle ressurser nødvendig for å gjøre oppdragene så trygt som mulig, om det så må være flyvende droner, pansrede biler eller nye våpensystemer.

Godt skrevet. :thumbup: Støtter det meste der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...