Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?

Anbefalte innlegg

Legalisert gambling, narkotika, våpen, pyramidespill*, prostitusjon, hallikvirksomhet, ponzi schemes*, bankvirksomhet UTEN lisens, gamblingvirksomhet UTEN lisens, fondsforvaltning UTEN lisens, alle former for alkohol, aktiv dødshjelp, fri innvandring, ALL type fredelig virksomhet, 100% uregulert og uten krav om noen form for lisens. Å drive hvilken som helst business uten krav om å føre regnskap, revisorplikt eller annen form for offentlig innblanding, mm.

Fjerne offentlige skattelister, krav om sikkerhetsbelte i bil, offentlige skoler, offentlig lånekasse, offentlige støtteordninger, offentlig pensjonssparing, tvunget skatt, verneplikt, sivilplikt, offentlige avgifter, røykeloven, nrk lisens, NOK som tvungen valuta, boplikt, eiendomsreguleringer, byråkrati, likestillingsdepartementet, kvotering, streikerett i offentlige tjeneste, mm.

* Kun de som ikke prøver å svindle folk ved å skjule hva de egentlig driver med.

Det min venn kalles vell nesten Anarki :hmm:

Anarki ja, kan vel nesten kalles det, men kanskje ikke helt, for jeg mener at staten skal drive politi og rettsvesen, finansiert frivillig.

Så det er vel nærmest en fullstendig liberalistisk stat du vil ha?

Ja, det stemmer det. Jeg mener at alle mennesker skal kunne bestemme over sine egne liv så lenge de ikker skader andre :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skulle tvinget alle som kunne jobbe å jobbe for å få penger til mat.

Sånn at alle bedrifter kunne fått folk gratis fra en arbeidspool. Da hadde de fått kompetanse, kanskje fått jobb seinere. Samt næringslivet hadde hatt gunstigere forhold. Og hele Norges befolkning hadde vært sysselsatt. Alle som tar stoff også, få dem i arbeid slik at de får noe fornuftig å gjøre.

Tilpasset arbeid selvsagt og ikke de dumme kursene bare for å ha folk noe sted.

Så skulle jeg fjernet enkelte lover osv. Slik at ikke alt blir kriminalisert og spennende.

Men dop er dop, dop er ut - der skulle folk som blir tatt for dop blitt satt bort på fjerntliggende steder i landet for å jobbe ut rusen og enda mer.

Ikke fengsel.. men plasser de ikke kommer vekk fra. Øyer ute i havet. Arbeidskolonier.

Samme med alkiser, hentet de hjemme å satt dem i arbeid langt ute på øyer.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt sørga for å få lagd skikkelige, og mange, sykkelveier. Som bilist hater jeg syklister i veien, og som syklist hater jeg biler i veien...Sykkelveier er win/win.

En annen ting jeg ville gjort er å fjerne formueskatten (men sørge for å beskatte typ Hagen osv. litt mer på annen måte, da de betaler ekstremt lite skatt av det de håver inn privat). Jeg har ingen formue selv, og kommer sikkert aldri til å få noen av verdi, men syns likevel det er enormt tragisk å betale skatt for noe man har skatta av før osv. Teit å betale skatt for å ha hus.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Cho-san

I prinsippet er det vel det. Hvis en person har all makt så ville det vært diktatur. Men det flere her har vist til er jo nettopp å fordele makt og gjøre det demokratisk. Forøvrig er det i flere demokratier at statslederen kan bruke forskjellige måter for å få igjennom sine egne endringer uansett om støtten ligger der eller ikke. Se feks. på USA.

Uansett, det jeg kommenterte om at fjerne alkoholikere fra hjemmene sine og sette dem ut på øyer for å arbeide ville minnet for mye om autoritære stater som Sovjetunionen. Så lenge de ikke utgjør noen fare eller plage for andre kan man ikke fjerne dem fra hjemmene sine på den måten og ingen kan heller tvinges til å ta imot hjelp.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

hentet de hjemme å satt dem i arbeid langt ute på øyer.

Det ville være å ødelegge svært mye av demokratiet.

Demokrati handler vell om å kunne velge men samtidig må man ta hensyn til andre og ikke snylte når det er unødvendig. Men seff ta i mot hjelp hvis det er nødvenig og det trengs.

Respektere hverandre og ikke utsette familie og venner og andre for sin egoisme(kriminelle ting, misbruk osv osv).

Lenke til kommentar

Man kan uansett ikke tvinge folk til å ta imot hjelp.

Jo jeg mener man kan det hvis de blir en belastning for samfunnet og andre rundt seg.

Og skal de ha rett på f.eks hjelp i form av penger så må de ta hjelp til det de trenger.

Det er ingen skam å ta i mot hjelp, det er derimot bra hvis man gjør det. da viser man at man faktisk er meget klok.

Alle trenger hjelp en gang eller 2. Men seff det er ikke bare svart hvit, men man må alltid handle etter skjønn. Hvert menneske er forskjellige og må behandles forskjellig.

Og respekteres...

Samme med innvandrere, vi i Norge har godt av å ha Innvandrere rundt oss, lære om andre religioner og syn. Men I norge så må man følge Norske normer og regler hvis man skal få den goden det er å få være i Norge.

Men igjen, for mye er ikke det beste fordi vi klarer ikke å integrere dem riktig med sånn fart det er i dag.

Lenke til kommentar

Husk vi som har det så godt skal kunne gi hjelp til dem som trenger det.

Alt handler om skjønn, hver familie, menneske er forskjellige og har forskjellige grunner.

Og det er desverre mange innvandrere som gjør mye dritt, men det er det jo mange nordmenn som gjør også.

Men vi er født her, så vi kan ikke bli kastet ut.

Jeg klarer ikke å forstå de som mener at mørke rasen er noe anderledes enn oss hvite, vi er mennesker alle mann og damer. Men man blir født med annen kultur som gjør oss veldig forskjellig. Den kulturen har vært slik i lange tider og er vanskelig å forandre.

Men ja når de kommer til Norge så skal det være fordi at de ikke vil ha det sånn, de vil ha trygge og gode oppveksvilkår for sine barn. Slik at de kan bli det de har lyst til å bli.

Og det forstår jeg godt, slik mennesker ville jeg hjulpet når som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Å alle de tingene.. Skal vi se om jeg faktisk greier å få med alt..

- Få til et bedre støtteapparat rundt psykisk syk. Psykiatrisk legevakt på samme sted som legevakten. Også en "psyke"bil, og personel som har lært seg å håndtere dette skikkelig. Bedre oppfølging for psykisk syke tilbake i arbeid. Og mer støtte for en raskere behandlingstid.

- Satt NAV i samarbeid med vikarbyråer, og lagt et bedre opplegg for arbeidsledige der. Som oftest blir man bare sendt på et jobbsøkerkurs og man lærer det de fleste kan fra før av og gir ingen nytte.

- Høyere avgifter for bensin/dieselbiler og lavere avgifter for biler med miljøgunstige drivstoff. Også sette ned prisen på slike biler slik at det blir mer økonomisk og kjøpe seg de.

- Krav på innvandrere med språk og jobb. Samme for meg om de kommer fra pakistan eller england. De har så og så lang tid på seg for å skaffe seg jobb og lære seg språket. Greier de ikke det vil ikke søknaden bli godkjent.

- Avskaffe kongefamilien, deres oppgave er overflødig og de bruker for mye penger som kunne gått til mye annet.

- Øyelege og tannlege under egenandelskortet.

- Vin og sterk øl på dagligvare butikker med samme salgstider som øl.

- Prøvd å fjerne flere av fengslene på fastlandt og legge de til øyer rundt omkring hvor de også da har mer frihet. Samtidig innføre livstidsstraff.

- Strengere straffer på dyremishandling og innføring av et dyrepoliti.

- Kutte støtte til NRK. Og dermed også tv-lisensen.

Og sikkert mye mer jeg ikke kommer på nå...

Lenke til kommentar

- Prøvd å fjerne flere av fengslene på fastlandt og legge de til øyer rundt omkring hvor de også da har mer frihet. Samtidig innføre livstidsstraff.

Synes det om fengsler på øyene og livstidsstraff var bra tiltak. :thumbup: Men hvorfor mer frihet til fangene?

Her er hva jeg skrev om kriminalitet:

Innført langt strengere tiltak mot kriminelle: Innført dødsstraff for drap og drapsforsøk samt livstid for grov vold ol, svært alvorlige forbrytelser. Innført tvangskastraksjon eller tvangsfjerning av kjønnsorganet på voldtektsforbrytere. Fjernet permisjon for folk i fengsel. Innført langt strengere system for erstatning i saker der det er aktuelt. Innført langt tøffere soningsforold i fengslene. Ville også fått langt mer politi og en nulltoleranse for kriminalitet ala noe av det de gjorde i New York City. Ville også fjernet en god del tøys og småprioriteter politiet bedriver i dag så de kunne konsentrert seg om langt mer alvorlige saker.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Synes det om fengsler på øyene og livstidsstraff var bra tiltak. :thumbup: Men hvorfor mer frihet til fangene?

Nja, tenker ikke mer frihet som i muligheten til å gjøre hva de vil når de vil, men ser jo f.eks at fengsel som Bastøy faktisk blir tatt godt imot. I tillegg vil jo slike fengsel evt senere kunne gjøre nytte for seg med skogbruk o.l. Evt slike type fengsel hvor de prøver mest mulig å "greie seg selv" type drive med skogdrift, dyrehold o.s.v. Dermed også mer frihet for å drive med dette. Såklart, for de som vil, vil de ikke kan de bli boende på sine celler med seng, do og vask.

Lenke til kommentar

Her er hva jeg ville gjort dersom jeg hadde all makten i Norge:

- Sendt hjem alle innvandrere.

- Høynet 200-kroners grensen på import av varer.

- Bedre veier.

- Flere gang/sykkelveier.

- Dødstraff til kriminelle som begår drap o.l.

SIkkert mye mer men..

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Fengsel, uansett om det er for livstid eller midlertidig skal være straff/konsekvens. Hvorfor skulle fangene få velge hvordan soningen deres skal være?

Selv om de vil ha "friheten" til å arbeide vil det jo fortsatt være et fengsel. Jeg vil ikke si at fengsel på øyer o.l. vil være en ferie, men jeg tenker også over de positive utfallene for resten av folket på det, nemlig mtp at de i aller største grad skal kunne greie seg selv. Og jeg de som har drevet med landbruk o.l. vet godt at det ikke er bare bare å drive med dette. Nå er kanskje jeg rar, men å være fanget på en øy uten kontakt med omverden ville vært straff uten tvil.

Og ja, en ting til. Jeg ville ordnet optisk sortering i hele landet slik jeg vet Tromsø har det. Mye mindre arbeid, mye letter å sortere og mindre arbeid for selve søppletømmerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...