Skatteflyktning Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Såvidt meg bekjent har ikke Norge hatt fri innvandring siden 1917, så selv om dette muligens kommer som en stygg overraskelse for deg så har man hatt begrenset innvandring i nesten hundre år nå (og nødvendigvis har Stortinget og de største partiene støttet opp om denne diskrimineringen hele denne perioden) hæ? det er jo selvfølgelig snakk om beskyttelsesbehov, o.l som faktorer for innvandring selvfølgelig. det er ikke akkurat diskriminering...Så jeg vet ikke hva du vil frem til. Fri innvandring betyr at alle og enhver som vil flytte til Norge kan gjøre det UTEN noen som helst kondisjoner (om og men). Dette har vi per i dag IKKE. Det vi har er begrenset innvandring, noe som i seg selv krever at man diskriminerer mellom de man slipper inn og de som man ikke slipper inn. Mao denne diskriminasjonen dere syns er så ille er noe Politikerne har drevet med i snart hundre år, og ikke noe som FrP har kommet med i det siste. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 jeg har jpo aldri snakket om fri innvandring heller. og det du nevner er jo ikke diskriminering. er jo andre ting FrP gjør det på. Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Norge er for Nordmenn, Palestina er for Palestinere osv. Det er mulig at 1 av 100 innvandrere som kommer hit er forberedet på å oppgi all sin identiet og kultur for å bli norsk, men de fleste ønsker ikke dette. Derfor kan vi kun ha et begrenset antall ikke vestlige innvandrere her i landet og vi kan ikke ha noen asylsøkere som lever på trygd ei heller innvandrere som gjør det med mindre de hadde en kjempekompetanse og så brakk ryggen e.l. Ville meldt ut Norge av EU og FN slik at vi ikke trengte å forholde oss til bestemmelser som blir gjort utenfor vårt land. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) jeg har jpo aldri snakket om fri innvandring heller. og det du nevner er jo ikke diskriminering. er jo andre ting FrP gjør det på. Diskriminering er forskjellsbehandling. Påstar du at en Svenske (eller en Nordmann) og en Pakistaner/Somalier blir vurdert likt om de ønsker å bosette seg i Norge? Om ikke hvordan i all verden klarer du å påstå at der ikke er diskriminering idag? Er det kun fordi dagens diskriminering ble innført av Politikere du liker, mens FrPs diskriminering vil bli innført av Politikere du ikke liker? Endret 14. april 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Grix Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg ville: Endret narkopolitikken. Hadde legalisert en rekke rusmidler slik som cannabis, psykedelia, MDMA og lignende. Sterkt avhengighetsskapende midler som heroin hadde også blitt lovlig hvis man gjennomgår et kurs og test (slik som bilsertifikatet). Hadde vært strengere på alkohol og straffet ugjerninger i "fylla" hardere. Mer nøytral opplæring om rusmidler på skolen. Skilt kirke og stat. Lagt mer til rette for fremtidsrettede og smarte biler, slik som el- eller hybridbiler (subsidiert produsenter og senket avgifter enda mer). Brukt mer penger på forskning, spesielt innen energi slik at vi ikke blir tatt på sengen når oljen tar slutt. Lovliggjort og bygget atomkraftverk. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ville meldt ut Norge av EU og FN slik at vi ikke trengte å forholde oss til bestemmelser som blir gjort utenfor vårt land. Er det EØS du mener? Synes det er best å ha noe garantert kontakt med EU så stort og dominerende som det har blitt og garantert vil bli i framtiden. Før eller siden tror jeg det forøvrig det vil være umulig for Norge å stå utenfor. FN er det eneste vi har for å holde hele verden noenlunde sammlet og er dermed svært, svært viktig! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 jeg har jpo aldri snakket om fri innvandring heller. og det du nevner er jo ikke diskriminering. er jo andre ting FrP gjør det på. Diskriminering er forskjellsbehandling. Påstar du at en Svenske (eller en Nordmann) og en Pakistaner/Somalier blir vurdert likt om de ønsker å bosette seg i Norge? Om ikke hvordan i all verden klarer du å påstå at der ikke er diskriminering idag? Er det kun fordi dagens diskriminering ble innført av Politikere du liker, mens FrPs diskriminering vil bli innført av Politikere du ikke liker? Av hvem? Hvem jeg liker er jo irrelevant. Dette handler om politikken...Spesifikt hvor er det diskriminering i dag. Du vet at jeg snakker om usaklig og urimelig forskjellsbehandling sant? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Hvem jeg liker er jo irrelevant. Dette handler om politikken...Spesifikt hvor er det diskriminering i dag. Du vet at jeg snakker om usaklig og urimelig forskjellsbehandling sant? Diskriminering er ikke spørsmål om usaklig og urimelig forskjellsbehandling. Det er rett og slett spørsmål om forskjellsbehandling basert på kriteriet X. Tror du pakistaneren som nektes oppholdstillatelse anser det som rimelig at han blir nektet men svensken ikke engang trenger å spørre? Mener du det vil være usaklig om FrP innfører innvandringstopp for alle som ikke har blå øyne? Hvorfor er din mening om hva som er usaklig eller urimelig relevant, tross alt om FrP når frem men kriteriet "blå øyne" vil dette utvilsomt ha blitt innført på demokratisk hvis. Derved vil etthvert avvik fra denne regel være usaklig or urimelig. Endret 14. april 2011 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hvorfor har det noe å si overhodet? Ettersom dette bare er social-constructs mener jeg... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Norge er for Nordmenn, Palestina er for Palestinere osv. Det er mulig at 1 av 100 innvandrere som kommer hit er forberedet på å oppgi all sin identiet og kultur for å bli norsk, men de fleste ønsker ikke dette. Derfor kan vi kun ha et begrenset antall ikke vestlige innvandrere her i landet og vi kan ikke ha noen asylsøkere som lever på trygd ei heller innvandrere som gjør det med mindre de hadde en kjempekompetanse og så brakk ryggen e.l. Ville meldt ut Norge av EU og FN slik at vi ikke trengte å forholde oss til bestemmelser som blir gjort utenfor vårt land. Det er mulig at de aller fleste oppgir identitet . vi skal så klart ikke sette spesielle grenser for verken vestlige eller ikke-vestlige. Så klart skal heller ingen oppgi all sin kultur når de kommer til Norge. Trengs litt tilpasning så klart, men de trenger så klart ikke å oppgi sin kultur. Det nederste er heldigvis bare en utopi. Slik ansvarsfraskrivelse kommer aldri til å skje. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hvem jeg liker er jo irrelevant. Dette handler om politikken...Spesifikt hvor er det diskriminering i dag. Du vet at jeg snakker om usaklig og urimelig forskjellsbehandling sant? Diskriminering er ikke spørsmål om usaklig og urimelig forskjellsbehandling. Det er rett og slett spørsmål om forskjellsbehandling basert på kriteriet X. Tror du pakistaneren som nektes oppholdstillatelse anser det som rimelig at han blir nektet men svensken ikke engang trenger å spørre? Mener du det vil være usaklig om FrP innfører innvandringstopp for alle som ikke har blå øyne? Hvorfor er din mening om hva som er usaklig eller urimelig relevant, tross alt om FrP når frem men kriteriet "blå øyne" vil dette utvilsomt ha blitt innført på demokratisk hvis. Derved vil etthvert avvik fra denne regel være usaklig or urimelig. Til det øverste:Det er ihvertfall sånn diskriminering jeg snakker om. Det er svært få om noen kriterier for rasisme. Rasisme=usaklig eller urimelig diskriminering. Det nederste avsnittet ditt var ikke så så grei å lese. Er ikke noe spørsmålstegn og det mangler vel ett komma/punktum. De to spørsmålene du stiller skjønner jeg ikke hvorfor du stiller, de har vel heller ikke noe her å gjøre og jeg vet ikke hva du vil si med de spørsmålene. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Det er mulig at de aller fleste oppgir identitet . vi skal så klart ikke sette spesielle grenser for verken vestlige eller ikke-vestlige. Så klart skal heller ingen oppgi all sin kultur når de kommer til Norge. Trengs litt tilpasning så klart, men de trenger så klart ikke å oppgi sin kultur. Det nederste er heldigvis bare en utopi. Slik ansvarsfraskrivelse kommer aldri til å skje. Vi burde sette klare grenser for ikke-vestlige. Over en lenger periode burde det stanses helt! Vi må fokusere på å øke omfanget av vestlige borgere her i landet. Folketallet kan gjerne stige, men da i vestlige borgere. De vet hva Vesten og dens verdier står for, er interessert i å ivareta dette og har langt lettere for å la seg integrere. De er ikke å regne som så fremmede heller. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 De vet hva Vesten og dens verdier står for, er interessert i å ivareta dette Det kan da ikke-vestlige innvandrere vite og være interessert i og. De er ikke å regne som så fremmede heller Like fremmede for meg. Folketallet kan gjerne stige, men da i vestlige borgere. Hvorfor forskjellsbehandle? Ikke-vestlige kan da gjøre en minst like god jobb som en vestlig... Over en lenger periode burde det stanses helt er bare bra å bli beriket med innvandrere. Man bør heller fokusere på å kaste ut radikale krefter fra landet. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Vi burde sette klare grenser for ikke-vestlige. Over en lenger periode burde det stanses helt! Vi må fokusere på å øke omfanget av vestlige borgere her i landet. Folketallet kan gjerne stige, men da i vestlige borgere. De vet hva Vesten og dens verdier står for, er interessert i å ivareta dette og har langt lettere for å la seg integrere. De er ikke å regne som så fremmede heller. Det du snakker om heter assimilasjon, ikke integrasjon... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Fordi du ønsket at de skal være oss, ikke et velfungerende dem i vårt samfunn.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Til det øverste:Det er ihvertfall sånn diskriminering jeg snakker om. Det er svært få om noen kriterier for rasisme. Rasisme=usaklig eller urimelig diskriminering. Rasisme trenger ikke å være usaklig eller urimelig. Om ikke du legger en helt annen mening i de ordene enn jeg gjør. Det nederste avsnittet ditt var ikke så så grei å lese. Er ikke noe spørsmålstegn og det mangler vel ett komma/punktum. Det har du jammen rett i For lang tid uten å skrive på norsk. Poenget var igrunnen bare at om FrPs diskriminering innføres på Demokratisk vis har den da blitt "saklig og rimelig"? De to spørsmålene du stiller skjønner jeg ikke hvorfor du stiller, de har vel heller ikke noe her å gjøre og jeg vet ikke hva du vil si med de spørsmålene. Det ene spørsmålet, svensk vs pakistaner, var ett forsøk på å klarlegge om du nekter å annerkjenne at dagens system diskriminerer. Ditt ikke-svar var klart nok. De blå øyne var ett forsøk på å forstå hva du anser som akseptable kriterier for diskriminering. Endret 15. april 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 De vet hva Vesten og dens verdier står for, er interessert i å ivareta dette Det kan da ikke-vestlige innvandrere vite og være interessert i og. For ikke å nevne Vestlige som ikke ønsker å ivareta "hva Vesten og dens verdier står for". Jeg er en av dem. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Jeg var så fornøyd med alt jeg leste, men så kom dette på slutten, rett før jeg skulle gi deg et pluss. Hvorfor vil du forby tobakkssalg? Er du imot bruk blant mindreårige, er det bedre å sette tobakken inn på vinmonopolet. Dette støtter jeg ikke, men det er en mulighet. Hva skjer med den grunnleggende, menneskelige frihet? Hva folk gjør i egen stue skal jeg ikke kontrollere, men jeg forventer å kunne bevege meg fritt utendørs uten å måtte "ta hensyn" til at folk røyker. Slik er det ikke i dag. Kan godt omformuleres til: - Forbud mot røyking i offentlighet. Endret 15. april 2011 av Zepticon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Dette handler ikke om å være i mot ytringsfrihet, eller å nekte partier. Dette handler om å nekte ett parti å drive politikk i Norge. Og dette rett og slett for å hindre at søsterpartiet til Sverigedemokraterna får drive på med sin diskriminering av innvandrere, vil jeg si er ganske formålsbetjenelig mtp å ikke fremmedgjøre våre nye landsmenn. Jeg tviler på at så mange prosent som faktisk vil det. Med FrP virker det som at alle som stemmer på de plukker ut en eneste sak, før de bestemmer seg for å stemme på FrP. jeg finner ikke noen andre grunner enn de jeg nevnte. For da tenker de ikke over innvandring og asylpolitikken til FrP, noe jeg tror de er veldig glade for. Å være for å få tettere dialog med innvandrergruppene fremfor å skyve de vekk(noe FrP gjør), det er ikke å være mot ytringsfrihet. Men god intigrering kan det absolutt bli ved hjelp av tett dialog. For øyeblikket har de ingen politikk i programmet sitt som er diskriminering av etniske grupper. Selvfølgelig er det deler i programmet som er diskriminering av innvandre, men det er det i SV og Venstre sitt program også. Innvandre er ikke norske statsborgere og har dermed ikke samme rettigheter. Jeg har f.eks. ikke rett til offentlig helsevesen her, er det urretferdig? Og hvorfor kan vi ikke stramme inn innvandringspolitikken? Hvorfor må Norge ta inn en eneste asylsøker? Jo, vi har signert noen avtaler, men de kan Norge forlate om vi ønsker og selv om man ikke forlater dem så kan man gjøre som Danmark. Hvem Norge slipper inn i Norge er Norges valg. FRP bryter ikke norsk lov, å forby et lovelig parti i Norge er å være imot både ytringsfrihet demokrati og rettstaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå