After Dark Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Er enig med deg i mye av det du skriver. mesteparten faktisk. Men savner områdene forsvar og kriminalitet. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Jeg hadde. - Skilt kongehus og stat, kongehuset kunne fortsatt og eksistere men uten å ha noe med - Skilt stat og kirke, ingen religioner skal få statsstøtte. - Kuttet skatter med minst 50%. - Skilt stat og økonomi. - Legalisert alle former for narkotika. - Legalisert prostitusjon o.l. - At staten sluttet å anerkjenne kjønn eller rase for ultimat likestilling. - Latt like mange eller flere innvandre til Norge, hvis du gjør noe kriminelt enten det er å stjele en TV eller skyte en person er du ute av Norge for alltid. - Liberalisere våpenlover. - Stemme alder ned til 16 år. - Privatisere alle skoler og sykehus og heller gi ut penger/stipend til de som absolutt trenger det. - Styrket forsvaret ved å gi mer penger, men fjernet verneplikten. - Gitt mer penger til politiet og satt inn mer politi folk i gatene. Endret 13. april 2011 av Zaftig 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Infrastruktur: - Utbygge et kraftlinenettverk som er dimensjonert for fremtiden. - Satsning på kjernekraft. - Full veiutbygging med massiv forbedring av Europaveiene. - Utrede nytte av jernbane til Tromsø samt høyhastighetsbaner i Sørnorge - Øke standarden på hele det norske veinett. - Øke fartsgrenser på strekninger etter hvert som veistandarden forbedres. - Offentlig vedlikehold av vei og infrastruktur. Fokus på kvalitet og grundighet, ikke pris. Vellferd: - Arbeidsplikt for trygdemottakere. Som trygdebruker er man "ansatt" av staten og må jobbe med egnet arbeid. - Gratis tannlegebehandling - Kraftig utbygging av sykehus og sykehjem. - Mulighet for å velge private sykehus, hvor folketrygden bidrar med et fastsatt beløp. Utdanning: - Økt utbetaling til studenter. Stipend også i Juni. - Skolerefrom. Fokus på prestasjoner og resultater. ALLE skal nå sitt potensiale, man skal ikke jobbe for at alle skal ligge på midten. - Klasser delt etter evner, der alle kan bli bedre. Invandring: - Strengere kontroll av asylsøkere. - Dømt for flere mindre eller en grovt kriminell handling medfører utvisning. - Initiativ og ønske om å bidra skal belønnes. - Manglene initiativ og ønske om integrering skal straffes. - Norge er for nordmenn, hvor du kommer fra spiller ingen rolle, men du må ha et genuint ønske om å være norsk for å få bo her. Dette innebærer bla.a å lære seg norsk og tilpasse seg det norske dagliglivet. Politi/lovverk: - Flere politi i gatene. - Større politistyrker i de store byene. - Oppheve prostitusjonsloven, gjøre frivillig prostitusjon lovlig og stuerent. Bordellvirksomhet lovlig men lovregulert. Krav om sykdomstester, kondom, kviteringer, regnskap, skatt og gir pensjonspoeng. Likestilling: - Fjerne alle former for spesialbehandling, dette innebærer kjønnspoeng, kjønnskvotering, fysiske krav for politi og militær, etc. - Gi mor og far 100% like rettigheter i forhold til felles barn. - Gi mor og far like juridiske valg ift graviditet. Dersom kvinnen blir gravid, plikter hun å opplyse faren om dette. Dersom han ikke ønsker å bli far, kan kvinnen velge å beholde barnet men alle krav om økonomisk støtte fra faren vil falle bort. - Valgfri verneplikt, eller verneplikt for begge kjønn. Religion/livssyn: - Fjerning av Statskirken. Krav om opprydding i medlemstall. Alle som ønsker å fortsatt være medlem må aktivt kontakte den norske kirke. Dette er for å sikkre likestilling blandt religionene. - Kirker som ikke regnes som verneverdige vil gis/selges til den norske kirke. Værneverdige bygg vil falle under offentlig myndighet. - Bortfall av støtte til religioner som ikke praktiserer likestilling. Dvs dersom kirken eller moskeen ønsker støtte fra staten så må både homofile og kvinner være likestillt med hetrofile og menn. Diverse: - Frie sjenketider. - Eget organ for godkjenning av amatørbygde og ombygde kjøretøyer. - Flere motorsportsbaner - Ny modell for avgiftsberegning på bil. Bruk, i steden for en engangssum. En Lamborghini som kjøres 100km i året skal ikke betale mer i avgifter enn en Prius som kjører 30 000km i året. - Kraftig reduksjon i avgifter og gebyrer i forbindelse med offentlige institusjoner. - Redusering av byråkratiet. - Totalforbud mot salg av tobakk. - Opprettelse av eget Dyrepoliti med påtalemakt. - 1000kr MVA grense for import av varer. Jeg var så fornøyd med alt jeg leste, men så kom dette på slutten, rett før jeg skulle gi deg et pluss. Hvorfor vil du forby tobakkssalg? Er du imot bruk blant mindreårige, er det bedre å sette tobakken inn på vinmonopolet. Dette støtter jeg ikke, men det er en mulighet. Hva skjer med den grunnleggende, menneskelige frihet? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Akkurat det reagerte jeg også på. Er selv for legalisering av hasj og marijuana. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Akkurat det reagerte jeg også på. Er selv for legalisering av hasj og marijuana. Jeg også. Det er mange som bruker det, så hvorfor ikke bare legalisere så man får bedre kontroll over hva man kjøper. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Og i tillegg går pengene fra salget til staten som kan bruke dem på noe fornuftig til samfunnet istedefor til noen kriminelle idioter. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har... Oversatt: Hvis jeg hadde makten ville jeg ha laget en totalitær fattig sosialiststat hvor ytringer jeg ikke liker er sensurert. javel? Har du lest det du svarer på? Virker ikke sånn. Du vil sensurere meninger, og du stemmer på SV. Ja, jeg har lest det du svarer på. Ditt svar tyder på noe helt annet. Og for ordens skyld, jeg stemmer IKKE SV! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har... Oversatt: Hvis jeg hadde makten ville jeg ha laget en totalitær fattig sosialiststat hvor ytringer jeg ikke liker er sensurert. javel? Har du lest det du svarer på? Virker ikke sånn. Stemmer da på en prikk: Du ønsker å drive sensur mot folk som mener no annet enn deg selv. Slik sensur ser vi i dag i Kina og Nord Korea. Som igjen er totalitære sosialiststater. Skjønner du i det hele tatt implikasjonene av det du skriver? For noen fantastiske holdninger enkelte i lander har.... jeg vil foreslå at du slutter å dikte opp ting om meg... Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ditt svar tyder på noe helt annet. Og for ordens skyld, jeg stemmer IKKE SV! Du vil uansett ikke være langt unna, så ingen grunn til å skrike. jeg ville riktignok sett SV her og. heller SV enn SP. Eller begge to... Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 jeg vil foreslå at du slutter å dikte opp ting om meg... Vel du sa jo at du var i mot ytringsfrihet og FrP, det kan du vel ikke nekte for? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hæ?????????Når har jeg sagt at jeg er i mot ytringsfrihet?!?!?! Hvordan klarer du å komme frem til noe sånt? :!: Ja jeg er i mot måten FrP fremtoner på, på mange områder. Og jeg er uenig i en god del av det de står for. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hæ?????????Når har jeg sagt at jeg er i mot ytringsfrihet?!?!?! Hvordan klarer du å komme frem til noe sånt? :!: Ja jeg er i mot måten FrP fremtoner på, på mange områder. Og jeg er uenig i en god del av det de står for. Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har... Dette er da vel ganske mye i mot demokrati iallefall, å ikke for ytringsfrihet heller. Å nekte partier på grunn av politikken deres å være lov er imot demokratiet. I mot ca 20-25% av befolkningen i dette tilfelle faktisk. 4 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har... Hvordan kan du si at du ikke er imot ytringsfrihet? Du vil nekte folk å komme med "diskriminerende" uttalelser. Du passer nok godt sammen med Rødt og tjen folket dersom du ikke stemmer SV. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hvis det er noe som bør forbys så er ikke akkurat diskriminering det verste man kan ta med... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hæ?????????Når har jeg sagt at jeg er i mot ytringsfrihet?!?!?! Hvordan klarer du å komme frem til noe sånt? :!: Ja jeg er i mot måten FrP fremtoner på, på mange områder. Og jeg er uenig i en god del av det de står for. Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har... Dette er da vel ganske mye i mot demokrati iallefall, å ikke for ytringsfrihet heller. Å nekte partier på grunn av politikken deres å være lov er imot demokratiet. I mot ca 20-25% av befolkningen i dette tilfelle faktisk. Dette handler ikke om å være i mot ytringsfrihet, eller å nekte partier. Dette handler om å nekte ett parti å drive politikk i Norge. Og dette rett og slett for å hindre at søsterpartiet til Sverigedemokraterna får drive på med sin diskriminering av innvandrere, vil jeg si er ganske formålsbetjenelig mtp å ikke fremmedgjøre våre nye landsmenn. Jeg tviler på at så mange prosent som faktisk vil det. Med FrP virker det som at alle som stemmer på de plukker ut en eneste sak, før de bestemmer seg for å stemme på FrP. jeg finner ikke noen andre grunner enn de jeg nevnte. For da tenker de ikke over innvandring og asylpolitikken til FrP, noe jeg tror de er veldig glade for. Å være for å få tettere dialog med innvandrergruppene fremfor å skyve de vekk(noe FrP gjør), det er ikke å være mot ytringsfrihet. Men god intigrering kan det absolutt bli ved hjelp av tett dialog. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har... Hvordan kan du si at du ikke er imot ytringsfrihet? Du vil nekte folk å komme med "diskriminerende" uttalelser. Du passer nok godt sammen med Rødt og tjen folket dersom du ikke stemmer SV. Å nekte slike partier leverett vil jeg ikke akkurat si er å være i mot ytringsfrihet. men snarere vil det hjelpe til med å inkludere og intigrere innvandrere. Jeg passer nok ikke med de du nevner. Kanskje du gjør det siden du nevner de så mye? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg hadde kronet meg selv til konge, hertug og tsar. Min neste plan vil så være å bli verdenshersker 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hvis det er noe som bør forbys så er ikke akkurat diskriminering det verste man kan ta med... Si det til FrP... Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hvis det er noe som bør forbys så er ikke akkurat diskriminering det verste man kan ta med... Si det til FrP... For å ikke slippe innvandrere inn i Norge er jo veldig diskriminerende 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå