Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man flytter ikke nødvendigvis for å få en like god eller bedre jobb dersom man alt har en god jobb man trives med.

Nei, jeg påpekte kun at jobb er ETT aspekt som går inn i bestemmelsen om å flytte, der er mange flere og vurderingen er en heletsvurdering av alla relevante aspekter.

Men til slutt kommer du ikke unna at folk flytter dit de forventer å få det bedre og fra der de mener de har det dårligere. I tilleg er der høye blokkeringer mot flytting (fysiske, psykiske og legale) så det skal ganske mye til før man flytter ut fra hjemlandet.

Faktisk er dette kjent som "Voting with your feet"

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har...

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde all makt, ville jeg sendt hjem alle ikke vestlige innvandrere som ikke har en spesiell kompetanse som ikke kan fylles av nordmenn eller vestlige europeere. Resten er fullstendig overflødige og skaper et salig kaos av vold og utrygghet.

Norge for nordmenn ville vært min hovedsak. Trygghet for det norske folk!

Endret av nico69
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her er en interesang sak for folk som ville ha endret på helsevesenet:

Bente (64) måtte vente i tre måneder på kreftbehandling

– Ikke tale om at jeg skal dø på grunn av sommel, sier Bente Brekke Kampevold (64).

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/bente-64-maatte-vente-i-tre-maaneder-paa-kreftbehandling-3468411.html

Det er leit med slike saker. Det er ikke noe galt med systemet iseg selv, men med kapasiteten. Jeg synes det må bevilges mer penger til utdanning, slik at flere utdannes. Jeg synes ikke man bør ha et snitt på nærmere 6 for å blien god lege.

Lenke til kommentar

Nektet partier som kommer med diskriminerende uttalelser som at de vil betale folk for å reise fra landet(diskriminering av folkegrupper er vel grei å oversette), å drive politikk i Norge. Samme med å si at det bedrives snikislamisering. Snakk om å få innvandrere til å føle seg hjemme. For noen fantastiske holdninger enkelte i landet har...

Oversatt: Hvis jeg hadde makten ville jeg ha laget en totalitær fattig sosialiststat hvor ytringer jeg ikke liker er sensurert.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er leit med slike saker. Det er ikke noe galt med systemet iseg selv, men med kapasiteten. Jeg synes det må bevilges mer penger til utdanning, slik at flere utdannes. Jeg synes ikke man bør ha et snitt på nærmere 6 for å blien god lege.

Om kapasiteten er problemet er det en feil i seg selv. Og det finnes sikkert fler endringer som kunne gjort systemet mer effektivt.

Lenke til kommentar

Oversatt: Hvis jeg hadde makten ville jeg ha laget en totalitær fattig sosialiststat hvor ytringer jeg ikke liker er sensurert.

javel? Har du lest det du svarer på? Virker ikke sånn.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Stemmer da på en prikk: Du ønsker å drive sensur mot folk som mener no annet enn deg selv. Slik sensur ser vi i dag i Kina og Nord Korea. Som igjen er totalitære sosialiststater. Skjønner du i det hele tatt implikasjonene av det du skriver?

For noen fantastiske holdninger enkelte i lander har....

Lenke til kommentar

Du vil sensurere meninger, og du stemmer på SV. Ja, jeg har lest det du svarer på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Infrastruktur:

- Utbygge et kraftlinenettverk som er dimensjonert for fremtiden.

- Satsning på kjernekraft.

- Full veiutbygging med massiv forbedring av Europaveiene.

- Utrede nytte av jernbane til Tromsø samt høyhastighetsbaner i Sørnorge

- Øke standarden på hele det norske veinett.

- Øke fartsgrenser på strekninger etter hvert som veistandarden forbedres.

- Offentlig vedlikehold av vei og infrastruktur. Fokus på kvalitet og grundighet, ikke pris.

Vellferd:

- Arbeidsplikt for trygdemottakere. Som trygdebruker er man "ansatt" av staten og må jobbe med egnet arbeid.

- Gratis tannlegebehandling

- Kraftig utbygging av sykehus og sykehjem.

- Mulighet for å velge private sykehus, hvor folketrygden bidrar med et fastsatt beløp.

Utdanning:

- Økt utbetaling til studenter. Stipend også i Juni.

- Skolerefrom. Fokus på prestasjoner og resultater. ALLE skal nå sitt potensiale, man skal ikke jobbe for at alle skal ligge på midten.

- Klasser delt etter evner, der alle kan bli bedre.

Invandring:

- Strengere kontroll av asylsøkere.

- Dømt for flere mindre eller en grovt kriminell handling medfører utvisning.

- Initiativ og ønske om å bidra skal belønnes.

- Manglene initiativ og ønske om integrering skal straffes.

- Norge er for nordmenn, hvor du kommer fra spiller ingen rolle, men du må ha et genuint ønske om å være norsk for å få bo her. Dette innebærer bla.a å lære seg norsk og tilpasse seg det norske dagliglivet.

Politi/lovverk:

- Flere politi i gatene.

- Større politistyrker i de store byene.

- Oppheve prostitusjonsloven, gjøre frivillig prostitusjon lovlig og stuerent. Bordellvirksomhet lovlig men lovregulert. Krav om sykdomstester, kondom, kviteringer, regnskap, skatt og gir pensjonspoeng.

Likestilling:

- Fjerne alle former for spesialbehandling, dette innebærer kjønnspoeng, kjønnskvotering, fysiske krav for politi og militær, etc.

- Gi mor og far 100% like rettigheter i forhold til felles barn.

- Gi mor og far like juridiske valg ift graviditet. Dersom kvinnen blir gravid, plikter hun å opplyse faren om dette. Dersom han ikke ønsker å bli far, kan kvinnen velge å beholde barnet men alle krav om økonomisk støtte fra faren vil falle bort.

- Valgfri verneplikt, eller verneplikt for begge kjønn.

Religion/livssyn:

- Fjerning av Statskirken. Krav om opprydding i medlemstall. Alle som ønsker å fortsatt være medlem må aktivt kontakte den norske kirke. Dette er for å sikkre likestilling blandt religionene.

- Kirker som ikke regnes som verneverdige vil gis/selges til den norske kirke. Værneverdige bygg vil falle under offentlig myndighet.

- Bortfall av støtte til religioner som ikke praktiserer likestilling. Dvs dersom kirken eller moskeen ønsker støtte fra staten så må både homofile og kvinner være likestillt med hetrofile og menn.

Diverse:

- Frie sjenketider.

- Eget organ for godkjenning av amatørbygde og ombygde kjøretøyer.

- Flere motorsportsbaner

- Ny modell for avgiftsberegning på bil. Bruk, i steden for en engangssum. En Lamborghini som kjøres 100km i året skal ikke betale mer i avgifter enn en Prius som kjører 30 000km i året.

- Kraftig reduksjon i avgifter og gebyrer i forbindelse med offentlige institusjoner.

- Redusering av byråkratiet.

- Totalforbud mot salg av tobakk.

- Opprettelse av eget Dyrepoliti med påtalemakt.

- 1000kr MVA grense for import av varer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...