Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innført langt strengere tiltak mot kriminelle: Innført dødsstraff for drap og drapsforsøk samt livstid for grov vold ol, svært alvorlige forbrytelser. Innført tvangskastraksjon eller tvangsfjerning av kjønnsorganet på voldtektsforbrytere. Fjernet permisjon for folk i fengsel. Innført langt strengere system for erstatning i saker der det er aktuelt. Innført langt tøffere soningsforold i fengslene. Ville også fått langt mer politi og en nulltoleranse for kriminalitet ala noe av det de gjorde i New York City. Ville også fjernet en god del tøys og småprioriteter politiet bedriver i dag så de kunne konsentrert seg om langt mer alvorlige saker.

Fjernet statsreligion og statskirke. Samtidig fjernet all statsstøtte til kirken og andre religiøse utøvere og fjerne tall religionsundervisning fra skolen.

Fjernet en masse unyttige greier fra grunnskolen som man ikke trenger å kunne.

Innført langt strengere regler for innvandring og oppholdstillatelser samt gjort det mye enklere å kaste kriminelle innvandrere ut av landet igjen. Ville samtidig sendt folk som kan være viktige/interessange for andre lands sikkerhet til dem sevom dette innebar risiko for fangenes liv. (VIlle som eksempel utlevert Mullah Krekar til USA).

Rustet opp både hæren, marinen og flyvåpenet samtidig som verneplikten skulle vekk. Bedre med et profesjonelt forsvar. Hadde vært bra å ruste opp Heimvernet og.

Legalisert rett til å eie våpen ala noe av det de har i USA.

Reformert hele det elendige systemet med NAv ol. så folk hadde mye lettere for å komme seg ut i arbeid.

Forbudt bruk av rasistiske symboler samtidig som jeg ville startet avnazifisering av en rekke symboler og "skikker" som folk ser på som nazistiske, men som opprinnelig ikke er det.

Ført en langt tøffere utenrikspolitikk da Norge alltid er for snille og ettergivende ovenfor andre.

Fjernet monarkiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Innført langt strengere tiltak mot kriminelle: Innført dødsstraff for drap og drapsforsøk samt livstid for grov vold ol, svært alvorlige forbrytelser. Innført tvangskastraksjon eller tvangsfjerning av kjønnsorganet på voldtektsforbrytere.

Du er altså motstander av rettssikkerhet. Er du av den oppfatning at Per Kristian Liland burde fått dødsstraff?

Lenke til kommentar

1: Gitt all makten tilbake til folket.

a) Jeg er livredd for å bli rik eller ha for mye makt, fordi (plutselig) rikdom for meg er "game over"; Jeg har ingen begrensninger, og da er det veldig fint å ha en barriære som netopp (relativ) pengemangel for å begrense mulighetene, slik at tilværelsen ikke blir for kaotisk og fruktløs.

b) Jeg har ingen interesse av å være barnevakt for det norske folk, og vet godt at jeg ikke kunne forbedret noe i systemet, da forandringer i et system kommer gjennom vilje til forandring og tiltak som er tilpasset folket, og ikke tvang -- i tillegg til at det nærmest ikke finnes en årsakssammenheng mellom politiske handlinger, og faktiske resultater: da ville ikke det fantes uselforskyldt fattigdom, en overflod av uutdannede mennesker eller pasienter på gangene her i landet.

c) Hvis jeg kan bestemme over andre, er jeg i en posisjon hvor jeg kan påvirke andre menneskers liv negativ. Jeg skader ikke andre mennesker, og politikk er et uforutsigbart og farlig verktøy som jeg ikke vil bruke uten erfaring og støtten som profesjonelle politikere har fått gjennom deres år med demokratisk ervervet støtte og erfaring.

MEN helt sånn for absolutt morro skyld, ville jeg investert mer penger i forskning, gjort utdannelse gratis MEN/OG med RELEVANT krav til karakterer.

Ikke mer "ikke komme inn på masterstudier i informasjonsteknologi fordi du skulket nynorsk" -- men mer "kom inn på masterstudie i informasjonsteknologi fordi du har en 6-er i matematikk, naturfag og fysikk -- selv om norskkarakteren din er 4 og nynorskkarakteren 3 og du ikke fikk karakter i nyere historie.

Krav til relevante og gode karakterer, i stedet for at mennesker med gode karakterer i alle andre fag slipper inn på studier som omhandler akkurat det disse menneskene ikke er egnet til:

Dersom to mennesker søker på informasjonsteknologi på høyskole:

Person A) Norsk: 6, Nynorsk: 6, Engelsk: 4, Nyere historie: 6, Matematikk: 3, Fysikk: 2, Heimkunnskap: 6, Gym: 6, Samfunnskunnskap: 4, Geografi: 5, Kristendom: 5, Sang og Musikk: 5

Person B) Norsk: 4, Nynorsk: 3, Engelsk: 6, Nyere historie: 3, Matematikk: 6, Fysikk: 6, Heimkunnskap: 4, Gym: 3, Samfunnskunnskap: 4, Geografi: 2, Kristendom: 4, Sang og Musikk: 3

Person B er klart bedre egnet til dataprogramering. Hva om vedkommendes manglende interesse for språk og hverdagslige fag skyldes vedkommendes altoppslukende interesse for teoretiske fag?

Lenke til kommentar

Legalisert gambling, narkotika, våpen, pyramidespill*, prostitusjon, hallikvirksomhet, ponzi schemes*, bankvirksomhet UTEN lisens, gamblingvirksomhet UTEN lisens, fondsforvaltning UTEN lisens, alle former for alkohol, aktiv dødshjelp, fri innvandring, ALL type fredelig virksomhet, 100% uregulert og uten krav om noen form for lisens. Å drive hvilken som helst business uten krav om å føre regnskap, revisorplikt eller annen form for offentlig innblanding, mm.

Fjerne offentlige skattelister, krav om sikkerhetsbelte i bil, offentlige skoler, offentlig lånekasse, offentlige støtteordninger, offentlig pensjonssparing, tvunget skatt, verneplikt, sivilplikt, offentlige avgifter, røykeloven, nrk lisens, NOK som tvungen valuta, boplikt, eiendomsreguleringer, byråkrati, likestillingsdepartementet, kvotering, streikerett i offentlige tjeneste, mm.

* Kun de som ikke prøver å svindle folk ved å skjule hva de egentlig driver med.

Endret av Warz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innført langt strengere tiltak mot kriminelle: Innført dødsstraff for drap og drapsforsøk samt livstid for grov vold ol, svært alvorlige forbrytelser. Innført tvangskastraksjon eller tvangsfjerning av kjønnsorganet på voldtektsforbrytere.

Du er altså motstander av rettssikkerhet. Er du av den oppfatning at Per Kristian Liland burde fått dødsstraff?

Har jeg sagt at jeg er motstander av det?

Det går ann å støtte rettssikkerhet og samtidig være for et langt tøffere rettssystem enn det vi har i Norge i dag.

Fjernet all snus og røyk fra butikker.

hvorfor ikke bare fjerne frihet med det samme?

Er å miste tilgangen på to typer tobakk å miste friheten? Er forøvrig ikk enig i forslaget.

Lenke til kommentar

Legalisert gambling, narkotika, våpen, pyramidespill*, prostitusjon, hallikvirksomhet, ponzi schemes*, bankvirksomhet UTEN lisens, gamblingvirksomhet UTEN lisens, fondsforvaltning UTEN lisens, alle former for alkohol, aktiv dødshjelp, fri innvandring, ALL type fredelig virksomhet, 100% uregulert og uten krav om noen form for lisens. Å drive hvilken som helst business uten krav om å føre regnskap, revisorplikt eller annen form for offentlig innblanding, mm.

Fjerne offentlige skattelister, krav om sikkerhetsbelte i bil, offentlige skoler, offentlig lånekasse, offentlige støtteordninger, offentlig pensjonssparing, tvunget skatt, verneplikt, sivilplikt, offentlige avgifter, røykeloven, nrk lisens, NOK som tvungen valuta, boplikt, eiendomsreguleringer, byråkrati, likestillingsdepartementet, kvotering, streikerett i offentlige tjeneste, mm.

* Kun de som ikke prøver å svindle folk ved å skjule hva de egentlig driver med.

Det min venn kalles vell nesten Anarki :hmm:

Lenke til kommentar

Anarki ja, kan vel nesten kalles det, men kanskje ikke helt, for jeg mener at staten skal drive politi og rettsvesen, finansiert frivillig.
Lenke til kommentar

Tvangsmorsjon for feitinger også aktuelt.

Dette ene forslaget ditt sikter bare inn mot en ting: Diktatur! Ønsker du at Norge skal assioseres med land som Nord-Korea, Burma, Iran, Saudi-Arabia, Zimbabwe og en god del andre land jeg ikke gidder å liste opp nå? Et mer helsebevist samfunn hadde vært fint det. Faktisk er jo fedme nettopp en av de store årsakene til helseskader rundt om i Vesten nå for tiden. Ikke minst er det et forferdelig økende problem med det i USA. Men tvang derimot tror jeg ingen ting på. Og foresten, hvordan skulle du fulgt det opp utenfor treningen de ble tvangssendt til? De kunne leve så usunt og spise så mye fet mat og fett snacks og drikke så mye brus og annet med sukker i utenom treningen at effekten ville bli sterkt begrenset eller forsvinne helt. Sannsyneligvis ville de bare bli dårligere av det pga. voldsom belastning for kroppen under treningen og total mangel på mosjon eller annen sunnhet utenom. Og den slags er garantert ikke sunt for kroppen. Feks. skal ingen skal kunne innbille meg at sumobrytere lever sunt. Å gå aktivt inn for å legge så mye på seg som man kan så man ender opp som en digger fettklump over hele kroppen for så å belaste kroppen noe voldsomt med kamper kan umulig være sunt!

Et annet alternativ ville være å sende de overvektige på slankeleirer hvor de ble tvunget til å være helt til overvekten var borte, men da begynner du å nærme deg totalitære stater som Sovjetunionen og den slags har jeg ingen interesse av at Norge skal ende opp som!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hell yeah!!!! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anarki ja, kan vel nesten kalles det, men kanskje ikke helt, for jeg mener at staten skal drive politi og rettsvesen, finansiert frivillig.

Så det er vel nærmest en fullstendig liberalistisk stat du vil ha?

Lenke til kommentar

brukt mye penger på utdanningssystemet. Gjort læreryrket mer attraktivt, omgjorthele systemet.

Legalisert rus. Dvs ikke straffe folk viss de er ruset på noe annet enn alkohol. Brukt en del av resursene som blir brukt på kriminalisering på helsetilbud og nøytral forskning.

Brukt mer penger på hele landet, ikke bare oslogryta.

Mindre byråkrati, prøvd å fått ett mer effektivt og rettferdg system,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...