Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?

Anbefalte innlegg

Samme sted som setter grensen hvis det ikke var sex inne i bildet. Jeg tviler på at hesten i f.eks."2 guys 1 horse" ble verken fysisk skadet eller fikk traumer av hendelsen, og da ser jeg heller ingen grunn til at det skal være ulovlig. For å gjøre det enkelt: "kosing", stimulering og penetrering av dyr som egner seg for det formålet er greit, mens mishandling blir dekket andre deler av lovverket.

Det virker som en del mener at dyresex er galt fordi det blir litt som å voldta en forsvarsløs kvinne, men på en annen side har du ikke lov til å stenge en kvinne inne på kjøkkenet 22 timer i døgnet, ei heller avlive henne når det passer deg. Man gjør valg på vegne av dyret fra den dag man får det, og da skjønner jeg ikke hvorfor det skal være ulovlig å velge å stimulere dyret/seg selv ved hjelp av dyret.

Endret av bögfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man vet ikke. På samme måte som man ikke vet om dyret liker alle andre valg du tar på vegne av det. Kanskje hunden ikke liker å ligge i bagasjerommet i bilen, skal det da bli forbudt? Eller bryter det bare med loven hvis den liker det så lite, eller må ligge der så lenge, at den blir traumatisert? Hvor går grensen?

Det var poenget. Du kan ta en hel rekke friheter overfor dyr som du ikke kan gjøre med mennesker. Derfor ser jeg ikke hvorfor det skal være juridisk galt å velge at dyret skal "ha sex", selv om det ikke aktivt samtykker. Om det er etisk forsvarlig blir noe annet.

Lenke til kommentar

Mennesker er vel per definisjon også et dyr? Og det finnes flere arter som tidvis har sex med andre arter, så heelt unaturlig er det ikke. Det går også tilbake til argumentasjonen med at skal forby det fordi det er unaturlig eller ekkelt (æsj, dyresex lissom), noe jeg synes er en uting.

Lenke til kommentar

Føler vi går litt i sirkel her. Det får bli opp til hver enkelt å avgjøre, på samme måte som det er opp til hver enkelt å avgjøre om det er forsvarlig å ha hunden i bagasjerommet. Hvis det kan bli bevist at dyret er blitt mishandlet, så skal man selvsagt bli dømt, men for meg er det helt irrelevant om den ble slått med en kjepp eller fikk en penis presset opp i rumpehullet.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk jeg ville tatt integreringspolitikken enda lenger. Obligatorisk barnehage til 1. og 2. generasjons innvandrerbarn, forbud mot hijab i grunnskolen (muligens i resten av offentlig sektor, men får ta ett steg av gangen), bytte ut morsmålsundervisningen med norsk undervisning - og da ikke bare språk, men en innføring i norsk verdigrunnlag. Deriblandt at "toleranse" ikke er ensbetydende med at hvitinger skal respektere deres undertrykkende religion, men også at de må tolerere at folk tuller med moren deres, og at søsteren kanskje ikke er så interessert i å gifte seg med en fetter fra hjemlandet. Man må angripe æreskulturen før den får rotfeste, da den er svært utbredt i enkelte innvandrerkulturer.

Foreldrene er det nok ikke så mye å gjøre med, men man må gjøre sitt ytterste for å begrense segregeringen i skolene, da innvandrerbarna er fremtiden til dette landet - bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

Norge har i årevis vært regnet som verdens beste land å bo i.

:D Takk for den, den lyste opp hverdagen litt

Hva tenker du på?

Intet spesielt, men faktum at folk flytter UT til og ikke INN fra disse vestlige landene tyder vel på at der er ett lite problem ett eller annet sted?

(Mulig jeg ekstrapolerer for mye fra egen, og Fredriksens, situasjon her?)

Lenke til kommentar

:D Takk for den, den lyste opp hverdagen litt

Jeg svarer ikke slike ironiske/sarkastiske innlegg. Hvis du er uenig kan du heller forklare hvorfor.

Beklager, men hadde inntrykket av at innlegget ditt var ironisk, ser ut som jeg tok feil.

Nei, jeg er selvfølgelig ikke enig i at Norge er "verdens beste land å bo i". Om jeg hadde vært enig i det utsagnet ville jeg utvilsomt bodd der.

Videre kan jeg bare peke på at det ikke ser ut til at de fleste som bor i "vestlige land" er av denne oppfattningen heller ettersom de heller ikke bor der.

Sjekk innvandrings-statistikken og du vil fort finne ut hvilke land hvor folk syns Norge er bedre (enn det landet de kommer fra).

http://www.ssb.no/innvutv/tab-2010-05-06-03.html

Videre om der fins noen statistikk på utvandring til så vil du finne ut hvilke land folk syns er "bedre enn Norge"

http://www.ssb.no/innvutv/tab-2010-05-06-04.html

Merk der er endel hindringer i veien for flytting som gjør at men ikke får ett helt rent bilde, men jeg tror du vil se noen indikasjoner.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Norge er faen ikke verdens beste land å bo i.

Vi er "verdens rikeste land" men alikevel har vi dårlige skoler, dårlige veier og dyre helsetjenester. Har ikke råd til gratis kladdebøker på skolene engang

Og hva gjør vi? Jo, vi bygger et operahus til mange mrd kroner!!!! :D:nei:

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Det er FN som står for disse kåringene. At folk som bor i vestlige land der levestandaren er høy ikke flytter til Norge ved mindre det er for å studere eller jobbe er forstålig da nordmenn skjelden flytter for noe annet selv.

Hvis du vil kan jeg prøve å finne link om disse kåringene.

Lenke til kommentar

Det er FN som står for disse kåringene. At folk som bor i vestlige land der levestandaren er høy ikke flytter til Norge ved mindre det er for å studere eller jobbe er forstålig da nordmenn skjelden flytter for noe annet selv.

Forstår ikke helt innvendingen? Det er vel innlysende at arbeid (og dets netto-betaling) spiller inn både for de som flytter og de som blir der de er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...