Notelitten Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 1. Så du sier at dersom jeg ikke tar meg av morderen, og mine barn ikke gjør det, er det morderen gjorde helt annullert? Jeg håper at du ser potensialet for at dette fort kan ende i en ville-vesten setting hvor den som har mest makt er den som kan drepe deg, direkte mafia system. 2. Så du sier at politiet skal byttes ut med æresdrap? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) 1. Så du sier at dersom jeg ikke tar meg av morderen, og mine barn ikke gjør det, er det morderen gjorde helt annullert? Nei, da kan andre ta over saken. Det er ogsaa mulig at du har en forsikring som tar seg av saken, eller du kunne spesifisere andre alternativer i ditt testament. Hva skjer i Norge om Staten ikke "tar seg av morderen"? 2. Så du sier at politiet skal byttes ut med æresdrap? æresdrap er en litt annen aktivitet hvor man forsvarer mord pga av krenkelse av din ære. Saa nei det er ikke inne i bildet i det hele tatt. Endret 4. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ja, greit, kjør på med anarki, men vennligst fjern sosiaslimen og marxismen. Det er liksom ikke noen mulighet for å stemme noe som helst som ikke er en av delene. Hvorfor skal da en gruppe "misbruke" en ideologi, kun for å sanke stemmer og dermed få makt. Anarki og sosialisme/marxisme henger tett sammen, og det er VIRKELIG synd. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ja, greit, kjør på med anarki, men vennligst fjern sosiaslimen og marxismen. Det er liksom ikke noen mulighet for å stemme noe som helst som ikke er en av delene. Hvorfor skal da en gruppe "misbruke" en ideologi, kun for å sanke stemmer og dermed få makt. Anarki og sosialisme/marxisme henger tett sammen, og det er VIRKELIG synd. Ditt oenske er min lov: http://en.wikipedia.org/wiki/Anarcho-capitalism De fleste Kommunister er ikke anarkister, selv ikke de som paastaar at de er det. Dog, noen er det men jeg syns vi skal la dem faa proeve ut sine teorier i fred jeg (saa lenge de ikke plager andre) Lenke til kommentar
nosferatus Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 1. Satt umåtelig mye mer penger i utdanningssystemet, og satt kravene meget mye høyere for å kunne bli lærer, og med det opphøye læreren som et statussymbol igjen. Dog, frafallet fra videregående skole, ikke satt så mye i betraktning. Senke kravene på lettere jobber. Enten man vil innrømme det eller ei, er det alltid noen som må ha de jobbene ingen andre ønsker. Jeg ville også innført, slik som praktisert i USA, mer intervjuer på universiteter og høyskoler. Karakterer sier ikke alt. 2. Regulert innvandringen mye mer enn det er i dag. Sluppet inn mindre mengder folk i landet vårt, og integrert de nåværende på et høyere nivå. Samt avskaffet kulturforskjellen, ved det mener jeg at en arbeidsgiver ikke skal se skjevt på en som heter "Abdullah" isteden for et etnisk norsk navn ved søk av jobb i arbeidsmiljøet. 3. Stemmeretten skulle vært vanskeligere å oppnå, altså gjennomgå en test slik at du ikke øglelegger samfunnet hvis du er helt bak mål i hodet. Ved dette sier jeg ikke at, hvis du ikke er som meg så liker jeg deg ikke, men det skulle stilles høyere krav ved personen som har stemmerett. 4. Jeg ville satt mindre penger det offentlige militæret organ, idag blir det sløst for mye penger i dette organet, til noe mindre nytte. 5. Det ville blitt satt mindre penger på opprustning av fasiliteter ved fengsel(det er latterlig å bruke millioner på kunst på et fengsel), og heller brukt mer penger på faktisk rehabilitering. 6. Tatt norges landsmenn bort fra FRPs kapitalistiske tankegang. Skatten skulle vært omkring 40%. Rike har rett på sine penger, fordi de har jobbet for det, men klasseforskjeller skaper fler problemer enn løsninger. 7. Satt mer penger i tiltak for å løse kriminalitet. Politi skulle vært mer synlig i gatene, og folk skal ha rett til å føle at de blir prioritert, ikke satt til side selv om deres sak er middelmådig. 8. Hjulpet U-land og komme igang med deres framgang, og som Rostows Fasemodell sier, vært den hjelpende første kapitalistiske makt til å hjelpe de på vei. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 5. Det ville blitt satt mindre penger på opprustning av fasiliteter ved fengsel(det er latterlig å bruke millioner på kunst på et fengsel), og heller brukt mer penger på faktisk rehabilitering. Du har ingen garanti for at de virkelig er rehabilitert. Kansje bare later de som for å slippe ut igjen så dette kan fort føre til at du slipper ut folk som vil gjenta forbrytelsen straks de er ute. Lenke til kommentar
nosferatus Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Så skal man derfor gi opp de kriminelle på flekken? Kriminalitet kan være en uønsket faktor av miljøpåvirkning, noe som kan bli rehabilitert. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Noe som kansje kan bli rehabilitert. Man skal ikke gi dem opp, men man skal ikke vise noen myk rehabilitering-framfor-fengsel-holdning heller! Lenke til kommentar
nosferatus Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg har aldri sagt at dette ikke skal forbeholdes. Jeg er enig med det du sier, men veien til rehabilitering er bedre enn enn alternativet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvorfor er det bedre? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 6. Tatt norges landsmenn bort fra FRPs kapitalistiske tankegang. Skatten skulle vært omkring 40%. Rike har rett på sine penger, fordi de har jobbet for det, men klasseforskjeller skaper fler problemer enn løsninger. Hva i alle dager mener du? Ønsker du en flat skatt på 40%?! Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg ville reversert røykeloven, henrettet Dagfinn Høybråten, og lagd askebeger av hodeskallen hans ... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg ville reversert røykeloven[...] Støtter i alle fall denne delen av innlegget ditt. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Vel, resten var vel ikke helt seriøst ment uansett Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg leser de siste innleggene og tenker at, fy faen så synd det er at høyre og venstre, sosialisme og kapitalisme, skal skille oss. For i realiteten så har vi å deale med blandet sosialisme/kapitalisme uansett, spørsmålet er bare i hvilken grad, men begge sider ødelegger hverandre. Det er det som er populært, ikke det som er best, som vinner. Ulempene ved sosialistene er at de går FOR mye inn på det private liv, på tro, tanke og mening, mens de såkalte "kapitalistene" gjør det som er til det beste SOSIALT, langsiktig, men fortsatt får velgerene det til å virke som om de ødelegger alt det gode ved sosialismen. Det er vanskelig å forklare i ett kort innlegg (så slipper jeg whining om at jeg publiserer en såkalt "textwall") Uansett kriminalpoltikken, narkotikapolitikken, forsvarspolitikken og utenrikspolitikken må endres, helst i går. Det er ingen av de rike og berømte som har kopiert en annen suksessfull person, noen gang. USA er IKKE et forbilde, Israel er IKKE vår kampsak, heller ikke Palestina. De unge norske jentene som blir voldtatt, de unge norske guttene som inntar narkotika.. Tenk på hvordan Norge så ut for 50 år siden og forestill deg Norge om 50 år. Det vil ikke være en nasjon som heter Norge, det vil være EU! Skjønner du, eller vil du ikke tro på det? Hva er det med alle reformene i skolen som omhandler såkalt "internasjonalisering"? I fremtiden er grensene borte, det er en selvfølge. Samtidig bygger vi ned vårt forsvar, FORDI VI TRENGER DET IKKE! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg har tideligere skrevet at Norge trenger å bli et tøffere land og her er et eksempel: Utelukker Norge i NATO-angrep Det er uaktuelt for Norge å gå inn for en flyforbudssone i Libya uten at FN støtter en slik aksjon, sier UD-statssekretær Espen Barth Eide. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4054351.ece Det er selvsagt en fin ting å sette opp angrep som siste utvei, men dette er en typisk ting med Norge: "Vi utelukker før FN sier ja"... Norge må bli bedre til å fokusere på at iblant trengs det handling! At Norge fremstår som en forkjemper for fre dog menneskerettigheter er fint, men å drive en ballanse er Norge elendig på! Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 To do list: Legalisere: Cannabis, prostitusjon, gambling, dyresex og sikkert et par andre teite forbud. Gå inn for å kutte all statlig u-hjelp, all statlig støtte til interesseorganisasjoner og all støtte til kultur. (muligens med unntak av kulturskoler i kommunene) Begynne en langsiktig plan for å redusere subsidieringen av bøndene, og å bryte ned tollmurene. Gå inn for en midlertidig stans i mottak av asylsøkere (bortsett fra kvoteflyktninger) inn til vi får orden på integreringen. Midlertidig amnesti av "papirløse", der de som melder seg får muligheten til å søke om jobb i Norge, gitt at de ikke har brutt straffeloven (spessielt ran, vold osv.) Hvis de ikke melder seg blir de sendt ut over en lav sko. Skille stat og kirke, kutte all statlig støtte til religøse grupper og fjerne religion fra undervisningen (kan bli en del av historieundervisningen) Resten blir så langt utenfor mitt kompetanseområde til at jeg hadde gjort noe med det. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 For det meste et bra innlegg, men hvorfor legalisere dyresex? Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Hvorfor ikke? Det finnes allerede lover mot dyremishandling, og dermed blir forbudet overflødig. Altså, jeg synes ikke at det skal være lov å fingre et marsvin i baken, men jeg ser ingen grunn til å forby mennesker å "stimulere" en hest. På et generelt grunnlag er jeg imot at staten skal forby alt de "ikke liker", og hvis det bikker over mot misbruk, så er det som sagt allerede en lov som dekker det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Og hvor setter du grensen for når det er misbruk og når det ikke er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå