Notelitten Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Skulle vært mer presis mente ting som amfetamin,heroin,kokain der bruken skader individet eller folk rundt, som eks bruke tvungen avrusing. Jeg har ikke noe fasit eneste jeg vet er at siden jeg var 7år har jeg mistet for mange til narkotika og vil se en slutt på det..Var sist i en begravelse i Jula.. Vell, amfetamin, heroin eller kokain er vell fortsatt våre valg? Det er klart bevist at alkohol er farligere enn disse stoffene, og er ergo langt verre for individet og folk rundt. Jeg har selv snakket med mange narkomane, og har bodd hos en narkoman mann en del av livet mitt, denne mannen var et flott menneske. Videre skal jeg kondolere deg for dine bortgåtte bekjente. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Skulle vært mer presis mente ting som amfetamin,heroin,kokain der bruken skader individet eller folk rundt, som eks bruke tvungen avrusing. Jeg har ikke noe fasit eneste jeg vet er at siden jeg var 7år har jeg mistet for mange til narkotika og vil se en slutt på det..Var sist i en begravelse i Jula.. Vell, amfetamin, heroin eller kokain er vell fortsatt våre valg? Det er klart bevist at alkohol er farligere enn disse stoffene, og er ergo langt verre for individet og folk rundt. Jeg har selv snakket med mange narkomane, og har bodd hos en narkoman mann en del av livet mitt, denne mannen var et flott menneske. Videre skal jeg kondolere deg for dine bortgåtte bekjente. Ja han var sikkert et flott menneske men samfunnet er ikke tjent med en haug narkomane så noe må man gjøre, for min del holder det med en human narkotika politikk men noe dumsnill politikk er ingen tjent med. Heroin kan forresten ikke sammenlignes med alkohol, heroin er et rent døds dop.. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja han var sikkert et flott menneske men samfunnet er ikke tjent med en haug narkomane så noe må man gjøre, for min del holder det med en human narkotika politikk men noe dumsnill politikk er ingen tjent med. Dumsnill politikk er jeg ikke ute etter, jeg ønsker en totalt fri rusmiddelpolitikk. Samfunnet er ikke tjent med at jeg drikker brus, og er heller ikke tjent med at jeg ser på TV istedenfor å trene og bli sterk. Vi er mennesker og ikke samfunnets roboter. Heroin kan forresten ikke sammenlignes med alkohol, heroin er et rent døds dop.. Per bruker dose, er alkohol farligere enn heroin. Flere mennesker dør av alkohol også, for ikke å snakke om at alkohol også dreper flere uskyldige enn heroin. Å sammenlikne alkohol med heroin blir urettferdig fordi det nesten aldri forekommer drap i heroinrus. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Første som slo meg var årsaken til denne voldsomme byggingen. Jeg synes det hørtes voldsomt ut, og hadde det vært snakk om en annen plass en Kina hadde jeg tenkt at det ikke ble noe av. Jeg kan tenke meg mange andre steder hvor dette kunne vært gjort også. Men ideen virker ganske logisk. Kina har en såpass stor befolkning, at det å danne en "spesialdesignet by" med infrastruktur som støtter den høye folketallet egentlig virker som en veldig god idé. Miljøvennlig til tusen, det er sikkert og visst! Hvorfor må det være forbeholdt land med en stor befolkning? Hvis du finner dette miljøvennelig, ville det ikke vært miljøvennelig å slå sammen feks. Oslo og Drammen til en by også? For Norge sin del er det vel egentlig dette som skjer med Oslo? Hele området rundt Oslo (Bærum, Lillestrøm etc) er vel strengt tatt en del av Oslo. De rødgrønne kommer aldri, med distriktspolitikken og nedbygging av veiene som sine fanesaker, til å tenke i disse baner. Dessuten er folketallet i Norge altfor lavt til at dette er noe poeng, med mitt resonnement i tankene. Skjønner som sagt ikke at folketallet må spille så voldsomt inn. Norge kunne dratt fordel av en enorm næringspark som ikke nødvendigvis er en by. Det jeg hadde i tankene, og som jeg sikkert har vært inne på tidligere i tråden, er at man kunne bygd opp et miljø med inspirasjon fra Silicon Valley og denne byen. Her kunne man knyttet det opp til NTNU og andre skoler, og skapt et næringsliv som blomstret. For eksempel et miljø for utvikling av teknologi til romfarten. Med Kina og India på banen er det jo åpent for et kjempestort marked. Man kunne også fortsatt med det som Norge er gode på; sjøfart og maritim teknologi. Dette fordrer jo en god infrastruktur, for eksempel 6 x 6 veier til gode flyplasser, havner, Oslo og Sverige. Hvordan skulle denne næringsparken fungert? Hvorfor ikke heller slå sammen til en by? Men i Norge skal vi sitte på buss... Det er elendig kollektivtrafikk i dette landet og det har jeg alt nevnt at jeg ville ha gjort noe med. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ja han var sikkert et flott menneske men samfunnet er ikke tjent med en haug narkomane så noe må man gjøre, for min del holder det med en human narkotika politikk men noe dumsnill politikk er ingen tjent med. Heroin kan forresten ikke sammenlignes med alkohol, heroin er et rent døds dop.. Hmmm, ved den samme logikk boer vi straffe selvmordsforsoek hardt! Kanskje med doedsstraff? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ja han var sikkert et flott menneske men samfunnet er ikke tjent med en haug narkomane så noe må man gjøre, for min del holder det med en human narkotika politikk men noe dumsnill politikk er ingen tjent med. Heroin kan forresten ikke sammenlignes med alkohol, heroin er et rent døds dop.. Hmmm, ved den samme logikk boer vi straffe selvmordsforsoek hardt! Kanskje med doedsstraff? er du et troll? Selvmord eller forsøk på det er et tegn på et menneskes største desperasjon.. Og de trenger viktig sosial hjelp og få et godt nettverk rundt seg helst før de vurdere en slik utvei, samme gjelder for folk som sklir ut i narkotika misbruk.. Har de forsøkt på selvmord så blir man i 90% av tilfellene godt hjulpet i Norge.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ingen har bedt om å komme til verden og den absolutt største menneskerettigheten burde være å selv velge om man vil leve eller dø. Jeg er for aktiv dødshjelp akkurat som jeg er for dødsstraff, noe jeg alt har skrevet her i tråden. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ja han var sikkert et flott menneske men samfunnet er ikke tjent med en haug narkomane så noe må man gjøre, for min del holder det med en human narkotika politikk men noe dumsnill politikk er ingen tjent med. Heroin kan forresten ikke sammenlignes med alkohol, heroin er et rent døds dop.. Hmmm, ved den samme logikk boer vi straffe selvmordsforsoek hardt! Kanskje med doedsstraff? er du et troll? Vil ikke definere meg som saadan, men mine meninger og oppfattninger er ikke helt "mainstream". Om det er din definisjon det troll...? heroin er et rent døds dop Dette var det jeg reagerte paa. Om din paastand er sann, betyr dette at alle som har tatt heroin har forsoekt selvmord, derfor spoer jeg om du er for aa straffe alle former for selvmordsforsoek eller kun spesielle typer som dette. Heroin er et gode, ikke et onde. Goder boer selvfoelgelig ikke forbys. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ja han var sikkert et flott menneske men samfunnet er ikke tjent med en haug narkomane så noe må man gjøre, for min del holder det med en human narkotika politikk men noe dumsnill politikk er ingen tjent med. Heroin kan forresten ikke sammenlignes med alkohol, heroin er et rent døds dop.. Hmmm, ved den samme logikk boer vi straffe selvmordsforsoek hardt! Kanskje med doedsstraff? er du et troll? Vil ikke definere meg som saadan, men mine meninger og oppfattninger er ikke helt "mainstream". Om det er din definisjon det troll...? heroin er et rent døds dop Dette var det jeg reagerte paa. Om din paastand er sann, betyr dette at alle som har tatt heroin har forsoekt selvmord, derfor spoer jeg om du er for aa straffe alle former for selvmordsforsoek eller kun spesielle typer som dette. Heroin er et gode, ikke et onde. Goder boer selvfoelgelig ikke forbys. Mente det som at det dopet dreper mest i forhold til brukere. meninger rundt om det er et gode eller onde det får være opp til den enkelte, da jeg har minste mange av de jeg var mest glad i til det dopet ser jeg på det som et onde. Du kan gjerne ha en annen mening Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ingen har bedt om å komme til verden og den absolutt største menneskerettigheten burde være å selv velge om man vil leve eller dø. Jeg er for aktiv dødshjelp akkurat som jeg er for dødsstraff, noe jeg alt har skrevet her i tråden. selvsagt men et forsøk på selvmord er ofte kun et rop for hjelp og ikke en ønske om å dø.. de som virkelig ikke vil leve greier som oftest ta livet sitt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Nå finnes det en del tilbud om man ønsker å søke hjelp før man trenger å ta livet sitt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Heroin er et gode, ikke et onde. Goder boer selvfoelgelig ikke forbys. Mente det som at det dopet dreper mest i forhold til brukere. meninger rundt om det er et gode eller onde det får være opp til den enkelte, da jeg har minste mange av de jeg var mest glad i til det dopet ser jeg på det som et onde. Du kan gjerne ha en annen mening La meg omformulere meg litt. Selv ser jeg paa heroin som ett onde, man har ingen tvil om at alle brukere anser det som ett gode. Kan ikke finne det forsvarlig aa voldelig hindre noen tilgang til det de anser som goder, kun fordi jeg anser det som et onde. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Men om det ødelegger for hele samfunnet er det noe annet. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Men om det ødelegger for hele samfunnet er det noe annet. ?? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Avhengie folk som stjeler for å få penger til stoffet, oppsøker kriminelle miljøer for å få det og før eller siden blir funnet livløse på gaten og må bringes inn til behandling for så å gjenoppta aktiviteten så snart de er fri... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Avhengie folk som stjeler for å få penger til stoffet Jeg som trodde dette allerede VAR forbudt..? , oppsøker kriminelle miljøer for å få det Om de som selger har blitt kriminalisert er det takket vaere politikerne, ikke fordi de har skadet noen og før eller siden blir funnet livløse på gaten "Live fast and die young" er vel ditt valg? og må bringes inn til behandling Hvorfor maa? og hvem betaler? Forsvarer du aa stjele penger for aa betale behandlingen? for så å gjenoppta aktiviteten så snart de er fri... Free will is an evil thing, let's deny it's existence! Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 og før eller siden blir funnet livløse på gaten "Live fast and die young" er vel ditt valg? Nei, man er tvunget til å være en del av et samfunn. De første ca. 20 årene av livet ditt er du en enorm utgift for samfunnet, og dette er noe du bør føle en plikt til å betale tilbake gjennom arbeid. og må bringes inn til behandling Hvorfor maa? og hvem betaler? Forsvarer du aa stjele penger for aa betale behandlingen? Man må fordi man ikke kan ha mange mennesker liggende strødd rundt gatelangs. Lik og mennesker som ikke kan ta seg av seg selv må håndteres av andre som er i stand til det. for så å gjenoppta aktiviteten så snart de er fri... Free will is an evil thing, let's deny it's existence! "Free will" innenfor samfunnets rammer ja Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) "Live fast and die young" er vel ditt valg? Nei, man er tvunget til å være en del av et samfunn. De første ca. 20 årene av livet ditt er du en enorm utgift for samfunnet, og dette er noe du bør føle en plikt til å betale tilbake gjennom arbeid. Du bruker feil ord, man blir ikke tvunget til "å være en del av et samfunn". Man blir tvunget til "å være en slave av Staten" Om de overgrep Staten begikk mot meg i mine foerste 20aar kostet dem penger innebaerer ikke dette "en plikt til å betale tilbake gjennom arbeid". Dette er som aa argumentere at en slave har plikt til aa arbeide fordi det kostet slaveeieren penger aa slavelegge ham. Endret 3. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Samfunnet er her om du liker det eller ikke skatteflyktning, meld deg ut om du vil..Jeg står selv med et bein på hver side.. Glimti@ Ja men ikke akkurat bygd ut bra nok pr idag. Endret 3. februar 2011 av Dani46 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 "Live fast and die young" er vel ditt valg? Nei, man er tvunget til å være en del av et samfunn. De første ca. 20 årene av livet ditt er du en enorm utgift for samfunnet, og dette er noe du bør føle en plikt til å betale tilbake gjennom arbeid. Du bruker feil ord, man blir ikke tvunget til "å være en del av et samfunn". Man blir tvunget til "å være en slave av Staten" Om de overgrep Staten begikk mot meg i mine foerste 20aar kostet dem penger innebaerer ikke dette "en plikt til å betale tilbake gjennom arbeid". Dette er som aa argumentere at en slave har plikt til aa arbeide fordi det kostet slaveeieren penger aa slavelegge ham. Skal alle 6 åringer fritt få bestemme om de vil motta gratis skolegang? Skal du som spedbarn bestemme om du ønsker å benytte helsetjenester fra staten? Osv,osv.. ..og "slave av staten"? har du det minste forståelse av hvem staten er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå