After Dark Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg ville sendt ham til USA! Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jo, det kunne ha fungert. Men det er forskjell på å sende han til USA eller til Buddahland. I USA blir han henrettet med engang, mens i Buddahland, løper han rundt som katt og mus i fjellheimene. Da har USA enda et militært oppdrag! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Han kan ha relevante opplysninger til USA ang. Al Qaida og Taliban eller på andre måter ang. Afghanistan og dette er en krig der vi er på USAs side. Lenke til kommentar
Sykkel92 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hadde gjort om loven slik at et parti kan regjere lenger og få mer av sin politikk/planer gjennomført og satt sitt preg på Norge. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvor lang regjeringstid tenker du på? Lenke til kommentar
Sykkel92 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Tenker mer 8 år, men er så klart bare noe som kom opp i hodet. Synes det blir for lite med 4 år og så kan det bli ett helt nytt flertalls parti og en ny politikk. Må la regjeringspartiene få tid til å sette sitt preg på "landskapet". Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Har kommet på en ting til jeg gjort med all makt her i landet: Gitt alle norske skip som ferdes i farvannene rundt Afrikas horn militær eskorte og gitt langt høyere norsk innsatts for å bekjempe piratene! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Og hvordan skulle liksom Norge kunne utkjempet mye krig med den latterlige parodien på et forsvar vi har her i landet? FSK(Forsvarets Spesialkommando) blir i dag sett på som en av de beste spesialstyrkene i verden(kilde:wikipedia) Mot Europas mest moderne marine Så det er vel ikke helt parodi? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Gitt makten tilbake til folket. Har kjikket igjennom svarene og utvilsomt det beste svaret jeg har funnet. Velkommen til Frihet! Om Anatra virkelig forstaar hva hun foreslaar maa jeg bare bukke meg i stoevet. Endret 24. januar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Gitt makten tilbake til folket. Har kjikket igjennom svarene og utvilsomt det beste svaret jeg har funnet. Velkommen til Frihet! Om Anatra virkelig forstaar hva hun foreslaar maa jeg bare bukke meg i stoevet. NEWSFLASH: Det er folket som har makten allerede! Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Gitt makten tilbake til folket. Har kjikket igjennom svarene og utvilsomt det beste svaret jeg har funnet. Velkommen til Frihet! Om Anatra virkelig forstaar hva hun foreslaar maa jeg bare bukke meg i stoevet. NEWSFLASH: Det er folket som har makten allerede! Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du BULLS**T Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Gitt makten tilbake til folket. Har kjikket igjennom svarene og utvilsomt det beste svaret jeg har funnet. Velkommen til Frihet! Om Anatra virkelig forstaar hva hun foreslaar maa jeg bare bukke meg i stoevet. NEWSFLASH: Det er folket som har makten allerede! Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du BULLS**T Jaha? Prove me wrong! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) NEWSFLASH: Det er folket som har makten allerede! Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du A. Flertallet velger hvem som bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. B. Du bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. Du ser ingen forskjell? Hvem har "makta" i A og i B Endret 24. januar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 NEWSFLASH: Det er folket som har makten allerede! Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du A. Flertallet velger hvem som bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. B. Du bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. Du ser ingen forskjell? Hvem har "makta" i A og i B Bedre med demokrati, og at flertallet bestemmer.. Enn at alle skal leve livet sitt som de selv vil. Samfunnet vil bare gå rett vest hvis det blir anarki. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Gratis iskrem til alle borgere! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 A. Flertallet velger hvem som bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. B. Du bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. Du ser ingen forskjell? Hvem har "makta" i A og i B Bedre med demokrati, og at flertallet bestemmer.. Enn at alle skal leve livet sitt som de selv vil. Samfunnet vil bare gå rett vest hvis det blir anarki. Tja, du er kanskje en del av "flertallet" som faar velge noen som bestemmer til din fordel? Dog din opprinnelige paastand om at det er folket som har makten legger du selv i grus: "Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! " Kun flertallet (ikke folket) av de som avlegger stemmer (bortsett fra blanke stemmer og de under sperregrensen) har noen innflytelse og den innflytelsen er begrenset til aa kunne hvert fjerde aar velge hvem som skal ha makten. Det er ett stort spang derfra til at folket har makten (hvilket er ett alternativ folket ikke engang for lov til aa velge). 3 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 A. Flertallet velger hvem som bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. B. Du bestemmer hvordan du skal leve ditt liv. Du ser ingen forskjell? Hvem har "makta" i A og i B Bedre med demokrati, og at flertallet bestemmer.. Enn at alle skal leve livet sitt som de selv vil. Samfunnet vil bare gå rett vest hvis det blir anarki. Tja, du er kanskje en del av "flertallet" som faar velge noen som bestemmer til din fordel? Dog din opprinnelige paastand om at det er folket som har makten legger du selv i grus: "Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! " Kun flertallet (ikke folket) av de som avlegger stemmer (bortsett fra blanke stemmer og de under sperregrensen) har noen innflytelse og den innflytelsen er begrenset til aa kunne hvert fjerde aar velge hvem som skal ha makten. Det er ett stort spang derfra til at folket har makten (hvilket er ett alternativ folket ikke engang for lov til aa velge). Jeg stemmer Høyre, så nei, jeg har ikke fått det som jeg vil. Men jeg vil heller at Norge skal ha en regjering som er valgt av flertallet enn at vi lever i et samfunn der de sterkeste overlever, og de svakeste faller igjennom. Og de bryr vi oss ikke om ettersom vi har nok med å overleve selv... Kjøp deg en øy på stillehavet, og dra med deg de som vil ha anarki, så sender vi et dokumentarteam fra Norge som kan vise hvordan det fungerer. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg stemmer Høyre, så nei, jeg har ikke fått det som jeg vil. Men jeg vil heller at Norge skal ha en regjering som er valgt av flertallet enn at vi lever i et samfunn der de sterkeste overlever, og de svakeste faller igjennom. Og de bryr vi oss ikke om ettersom vi har nok med å overleve selv... Kjøp deg en øy på stillehavet, og dra med deg de som vil ha anarki, så sender vi et dokumentarteam fra Norge som kan vise hvordan det fungerer. Vel, foskjellen mellom Hoyre og AP er saa liten per idag at man maa vaere Feinschmecker for aa legge merke til den. Paa den annen side, hvorfor ikke la meg loesrive meg fra Norge ettersom jeg helt klart ikke har noe oenske om aa bli tvunget med paa en "ordning" som systematisk utnytter meg? (PS. Slik blir kostnadene til ditt kjaere NRK lavere naar den skal komme aa se "hvordan det fungerer") Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Vel, foskjellen mellom Hoyre og AP er saa liten per idag at man maa vaere Feinschmecker for aa legge merke til den. Paa den annen side, hvorfor ikke la meg loesrive meg fra Norge ettersom jeg helt klart ikke har noe oenske om aa bli tvunget med paa en "ordning" som systematisk utnytter meg? Med tanke på ditt nick her inne er jeg nokså sikker på at du mener skatten du ikke vil bli utnyttet av, og jeg er enig. Skatten i Norge idag er rett og slett latterlig høy, det er tyveri av staten å i det hele tatt ta skatt. Men for å få et samfunn til å fungere så må vi ha litt inntekter via skatt. Og hvis du ikke ser forskjell på AP og Høyre så bør du skaffe deg en hjerne, jeg vil ikke bli forbundet med sosialister takk! Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 La meg bare si hva jeg egentlig mente med innlegget mitt; Folket har makten i dag, jfr. Grl. § 49. Folket udøver den lovgivende Magt ved Storthinget. Og det var nettopp det jeg mente med å gi makten tilbake til folket. Altså demokratiet vi har i dag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå