Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gitt makten tilbake til folket.

Har kjikket igjennom svarene og utvilsomt det beste svaret jeg har funnet. Velkommen til Frihet!

Om Anatra virkelig forstaar hva hun foreslaar maa jeg bare bukke meg i stoevet.

NEWSFLASH: Det er folket som har makten allerede!

Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du ;)

Lenke til kommentar

Har kjikket igjennom svarene og utvilsomt det beste svaret jeg har funnet. Velkommen til Frihet!

Et storting og en regjering er en FOLKEVALGT samling, demokratisk valgt av hele Norges folk! Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! Tenk på det du ;)

BULLS**T

Lenke til kommentar

BULLS**T

Jaha? Prove me wrong!

Lenke til kommentar

A. Flertallet velger hvem som bestemmer hvordan du skal leve ditt liv.

B. Du bestemmer hvordan du skal leve ditt liv.

Du ser ingen forskjell? Hvem har "makta" i A og i B

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Bedre med demokrati, og at flertallet bestemmer.. Enn at alle skal leve livet sitt som de selv vil. Samfunnet vil bare gå rett vest hvis det blir anarki.

Lenke til kommentar

Bedre med demokrati, og at flertallet bestemmer.. Enn at alle skal leve livet sitt som de selv vil. Samfunnet vil bare gå rett vest hvis det blir anarki.

Tja, du er kanskje en del av "flertallet" som faar velge noen som bestemmer til din fordel?

Dog din opprinnelige paastand om at det er folket som har makten legger du selv i grus: "Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! "

Kun flertallet (ikke folket) av de som avlegger stemmer (bortsett fra blanke stemmer og de under sperregrensen) har noen innflytelse og den innflytelsen er begrenset til aa kunne hvert fjerde aar velge hvem som skal ha makten. Det er ett stort spang derfra til at folket har makten (hvilket er ett alternativ folket ikke engang for lov til aa velge).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, du er kanskje en del av "flertallet" som faar velge noen som bestemmer til din fordel?

Dog din opprinnelige paastand om at det er folket som har makten legger du selv i grus: "Det vil si at det er innbygerne som bestemmer hvem av de politiske partiene som skal styre! "

Kun flertallet (ikke folket) av de som avlegger stemmer (bortsett fra blanke stemmer og de under sperregrensen) har noen innflytelse og den innflytelsen er begrenset til aa kunne hvert fjerde aar velge hvem som skal ha makten. Det er ett stort spang derfra til at folket har makten (hvilket er ett alternativ folket ikke engang for lov til aa velge).

Jeg stemmer Høyre, så nei, jeg har ikke fått det som jeg vil. Men jeg vil heller at Norge skal ha en regjering som er valgt av flertallet enn at vi lever i et samfunn der de sterkeste overlever, og de svakeste faller igjennom. Og de bryr vi oss ikke om ettersom vi har nok med å overleve selv... Kjøp deg en øy på stillehavet, og dra med deg de som vil ha anarki, så sender vi et dokumentarteam fra Norge som kan vise hvordan det fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stemmer Høyre, så nei, jeg har ikke fått det som jeg vil. Men jeg vil heller at Norge skal ha en regjering som er valgt av flertallet enn at vi lever i et samfunn der de sterkeste overlever, og de svakeste faller igjennom. Og de bryr vi oss ikke om ettersom vi har nok med å overleve selv... Kjøp deg en øy på stillehavet, og dra med deg de som vil ha anarki, så sender vi et dokumentarteam fra Norge som kan vise hvordan det fungerer.

Vel, foskjellen mellom Hoyre og AP er saa liten per idag at man maa vaere Feinschmecker for aa legge merke til den.

Paa den annen side, hvorfor ikke la meg loesrive meg fra Norge ettersom jeg helt klart ikke har noe oenske om aa bli tvunget med paa en "ordning" som systematisk utnytter meg?

(PS. Slik blir kostnadene til ditt kjaere NRK lavere naar den skal komme aa se "hvordan det fungerer")

Lenke til kommentar

Vel, foskjellen mellom Hoyre og AP er saa liten per idag at man maa vaere Feinschmecker for aa legge merke til den.

Paa den annen side, hvorfor ikke la meg loesrive meg fra Norge ettersom jeg helt klart ikke har noe oenske om aa bli tvunget med paa en "ordning" som systematisk utnytter meg?

Med tanke på ditt nick her inne er jeg nokså sikker på at du mener skatten du ikke vil bli utnyttet av, og jeg er enig. Skatten i Norge idag er rett og slett latterlig høy, det er tyveri av staten å i det hele tatt ta skatt. Men for å få et samfunn til å fungere så må vi ha litt inntekter via skatt.

Og hvis du ikke ser forskjell på AP og Høyre så bør du skaffe deg en hjerne, jeg vil ikke bli forbundet med sosialister takk!

Lenke til kommentar

La meg bare si hva jeg egentlig mente med innlegget mitt;

Folket har makten i dag, jfr. Grl. § 49. Folket udøver den lovgivende Magt ved Storthinget.

Og det var nettopp det jeg mente med å gi makten tilbake til folket. Altså demokratiet vi har i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...