Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis du hadde all makten i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal folk forstå at det er ikke kapitalisme som er den store ondskapen, men at det er staten? Har dere hørt om Robin Hood? Hva er forskjellen på om de som virkelig er produktive og skapende mennesker, til fordel for alle, til stor samfunnsnytte, faktiskt også får noe tilbake? Enn at en stat stjeler enorme summer av pengene de har tjent, ved at folk helt frivillig har gitt de pengene, for å få noe de har lyst på tilbake? Og det er jo ikke de rike som nødvendigvis taper mest på at staten stjeler, det er jo de fattigste blandt oss dette går ut over, de stjeler jo fra alle, ikke bare de rike. Om du får en ide og vil gjøre virkelighet ut av den, er det da i første omgang andre enn deg selv du tenker på? Nja, men du må produsere noe etter andres ønsker og behov for å få solgt det, dermed er det sant, og det andre argumentet og det viktigste for motivasjonen bak det å skape noe og arbeide for noe, det er jo at du får noe igjen for det! Det er en vinn-vinn situasjon for alle.

 

Kapitalisme er ikke tvang, statsmakt er tvang! Jo mer stat jo mindre individuell frihet, mindre velferd og mindre utvikling! Vi har faktiskt aldri hatt noen ren og fri kapitalisme vi! Heller ikke noe demokrati. Hvis du mener at det å kunne stemme på allerede bestemte tryner i forskjellige bestemte partier er demokrati så. Selv innenfor partiene er det jo slik. Når lederne taler foran de andre som ikke innehar lederposisjonen så taler de jo bare det de vet de vil høre, slik at de kan klappe og hoje for at de fortsatt skal beholde makten i partiet. Uavhengig av hva de har sagt, så bestemmes jo noe helt annet på bakrommet. Når partiet får makt som regjering, ved at folket stemmer på de fordi de sier de rette tingene, så har vi jo fortsatt ingen makt over hva de foretar seg. Bare se på DLD. Det er vel en kjent sak at politikere sier en ting og gjør noe annet? Det er makt og tvang. Dette avhenger ikke i noen stor grad av hvilket parti som regjerer, man ser jo den røde tråden ved hvert skifte, det er mer makt, mer sosialisme/kommunisme.

 

Man snakker om sosial frihet og frihet ditt og datt for den saks skyld, men har noen egentlig tenkt over hva denne friheten skal innebære? Innebærer det at noen med makt skal kunne tvinge på oss sine egne ideer og tanker om hvordan folk skal oppføre seg? Det er mye av det politisk korrekte som høres så fint og flott ut, men det er derfor det er så vanskelig å kunne kritisere det. Ville du f.eks forsømt dine egne barn ved å ta vare på alle andres barn? Er det sosial frihet å prakke på meninger på barn i barneskolen om at homofili er helt normalt? Det er jo normalt ellers ville ingen vært det, men er det sosial frihet at noen forteller deg hva du skal mene, tro og tenke om homofile? Det eneste man skal gjøre er å respektere andres rettigheter. Respekter andres rett til å være homofil f.eks. så lenge det innebærer to personer som frivillig gjør noe de trives med. Men er det å respektere en persons rett til å mene akkuratt hva han vil om disse personene, å tvinge han til å si det som er politisk korrekt om akkuratt dette? Er det det som er sosial frihet?

 

De altruistene som mener å være så moralsk høyverdige, hvorfor sender de som førsteprioritering og som et prinsipp omtrent, 25 tusen millioner kroner ut av landet hvert eneste år, når de ikke kan få skikk på noe så grunnleggende som eldreomsorgen engang? Det er faktiskt mine og dine penger de styrer over, staten har ingen penger, hvordan kan vi akseptere at de sender så mye av VÅRE penger ut av landet, når din egen bestefar ligger rett ut på gulvet i sin egen leilighet og ikke klarer å komme seg på toalettet selv engang og har jobbet og slitt for den skatten han har betalt i håp om å en dag faktiskt få noe tilbake? En som mest sannsynlig har kjempet i 2.VK for Norge, for deg og meg. Men det er jo ikke "lov" til å være nasjonalist, det stemmer det, det er jo rasistisk og nazistisk å sette pris på sitt eget land!

 

Og tenk over hvor mye skatt og avgifter du egentlig betaler, og hvor mye av disse pengene som blir brukt på totalt uviktige ting, fremfor å ta det nasjonale foran det internasjonale i første omgang. Alt forfaller, skoler, veinett, sykehus og eldrehjem, generelt kvaliteten på det meste. Og tror du at lege og tannlege er gratis? Er det gratis å gå på skole? Nei, det er ikke det, men tatt i betraktning hvor mye man egentlig betaler, så burde det faen meg vært det. Og er det rart at det er lav arbeidsledighet og lite utvikling i dette landet, når over halvparten av oss jobber i byråkratiet? Og hva gjør de der? Leser Dagbladet, drikker kaffe og flytter på papirer? Hva annet fornuftig mener du at de gjør? Sånn bortsett fra å være små mennesker bak store skrivebord som kontrollerer mennesker de ikke har noen kontakt med?

 

Jeg blir KVALM når jeg ser hasjrøykende akademikere preke om sin kjærlighet og sin moral ovenfor "alle andre" gjennom sine syke ideologier, om kommunisme, om sosialisme. Det er rimelig på tide, og i aller høyeste grad nødvendig at det norske folk snart setter ned foten og sier "nok er nok". Ting kan ikke fortsette slik, det er galskap, det er helt urimelig, urettferdig, nedtrykkende og uten respekt for noen som helst.

 

Hva er det som skjer når du kjøper deg en TV og blir registrert og må betale TV-lisens og du mener dette ikke er riktig, ettersom du ikke ser på NRK og allerede betaler dyre abonementer for kanaler du isteden må se reklame på? Betaler du ikke kommer Statens innkrevningssentral og beregner hva du har av verdier og stjeler fra deg tilsvarende det du skylder, og det spiller ingen rolle om din eneste verdi er en bil til 200.000kr, da selger de den for 10.000 om det er det du skylder, i verste fall blir du arrestert og puttet i fengsel. Er dette frihet? Er det frihet å bli tvunget til seg et produkt du ikke har bruk for eller har av noe som helst interesse?

 

Det er ikke mer enn rett og rimelig å bli med å spleise på ting som alle har interesse av og som er nødvendig og som alle på en eller annen måte er nødt til å bruke, men er det slik da?

 

Og hva er argumentet mot alt dette? "Jamenneh, vi har det så godt her i norge, det er jo tross alt verdens beste land, uavhengig av noe som helst! Tenk på barna i afrika..." De spiller ingen rolle hvordan alle andre har det, når vi selv kan ha det MYE bedre og alikevel hjelpe andre land. Alle er med på spillereglene, de bryr seg ikke om hvordan det pill råttne systemet fungerer bare man har det bra der og da. Men systemet er ikke holdbart i lengden, det peker nedover og det er feil retning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

der har vi en som har skjønt det, NicolasDarvas :) /clap

 

Jeg må si jeg er enig i mye av hva du sier, men jeg vil ikke gi kapitalismen noe særlig credit for bra ting som skjer her i verden heller. vi i vesten får billige deler på bekostning av blod fra de virkelig fattige. Ja vi i Norge har det godt, men andre lider for pga vår materielle fetisj.

 

Penger HAR vært et nyttig redskap opp igjennom historien, men nå har det for lengst utlevd sin posisjon fra nytte til en hindring.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke tåler snurten av er makten som penger har over oss, og som snakker høyere enn folks behov.

INFO: Uten penger så hadde garrantert menneskeheten funnet en annen måte å betale/skaffe seg rikdom på (gull, sølv og diamanter f.eks) Jeg syntes penger er genialt fordi det er det som beviser hvor vellykket en person i dagens samfunn er, samt at det er lett å produsere mye av.

 

jeg må si jeg kjenner det vrir seg i magen og noe dør inni meg når jeg leser slikt.

 

Men men, hver sin mening.

Lenke til kommentar

der har vi en som har skjønt det, NicolasDarvas :) /clap

 

Jeg må si jeg er enig i mye av hva du sier, men jeg vil ikke gi kapitalismen noe særlig credit for bra ting som skjer her i verden heller. vi i vesten får billige deler på bekostning av blod fra de virkelig fattige. Ja vi i Norge har det godt, men andre lider for pga vår materielle fetisj.

 

Penger HAR vært et nyttig redskap opp igjennom historien, men nå har det for lengst utlevd sin posisjon fra nytte til en hindring.

 

Har du ikke lurt på hvorfor Asia utvikler topp moderne teknologi, mens man ikke kan finne noe slikt i Afrika? Og så må du tenke på at f.eks Kina er kommunistisk. Men tenk deg Afrika, på hvor vakker natur og dyreliv som finnes der, det er uendelige muligheter for å tjene penger på turisme, for ikke å snakke om hva de besitter av andre ressurser som gull og diamanter og helt sikkert olje. Det er en rimelig grei start på en utvikling, og det er bare å se hva som skjedde med Norge når vi fant olje. Når de selv er mer opptatt av makt og krig enn å skape forhold for utvikling, så kan en ikke skylde på at kapitalismen er ondskapen og vi i vesten er årsaken i deres lidelser. Har du sett slottene og privatflyene til de makthaverne som robber befolkningen for alt de eier og har? Som mottar u-hjelp fra oss blandt annet?

 

Men du har rett. Det økonomiske systemet er komplett ødelagt. Hva er egentlig verdien på penger i dag basert på, når en bank kan låne ut 10 kroner pr. krone de egentlig har? Det er et utspekulert system som også er dømt til å feile som finanskrisen påpekte. Hva er det som får folk til å tro at de har fortjent pengene de fikk da huset de kjøpte steg i verdi? Hvem er det du tror må betale "mellomlegget" der? For pengene må jo komme fra et sted, eller hva? Det nytter ikke å bare trykke opp penger og håpe på at folk klarer å betale tilbake. Norges Banks mål er 2,5% prisstigning i året, men lønningene står på stedet hvil. Det vil si at pengene synker i verdi, mens før i tiden så steg de i verdi, det var derfor man sa at "den som sparer, han har", det er ikke slik lengre.

 

I dag lønner det seg å ta opp lån, og f.eks investere i hus, noe som ikke burde kunne være en investering på den måten i det heletatt. Og hva skjer når systemet bryter sammen og det viser seg at dette ikke fungerer? Jo, da bailer staten ut bankene med enorme redningspakker, og disse pengene er mine og dine! Det vil da si at de feilene de som tjente seg rike på luft gjorde, er det vi som skal ta regningen for, og det kun fordi at et ødelagt system ikke skal kollapse helt, men bare la det få gå videre, uten at noen straffes for de feil man har gjort. Dermed lærer ingen. Dermed taper ingen penger slik de burde ha gjort, annet enn oss som lever fra hånd til munn fordi alt går i skatt og avgift, hvor vi heller aldri kan komme inn på boligmarkedet fordi prisene er kunstig skyhøye nettopp på grunn av alt dette. Det er de unge dette går ut over som ikke klarer å komme seg inn engang. Hvordan skal du få lån til et hus i dag med mindre du enten har en millionlønn, eller dere er to om det? Det kan du takke de som sitter på vestkanten som har kjøpt og solgt hus i det uendelige og har drevet prisene opp, som sitter der med millionene sine og alle andre småfisker som tror de er "smarte" gjennom sine "velgjennomtenkte" "investeringer". De har ikke skapt en dritt! De har ikke løftet en finger for noen av millionene de har tjent. Dette er ikke en ren og fri kapitalisme! Det er ikke riktig, det er ikke slik det skal være.

 

EDIT: Blir kanskje litt for ivrig, men blir frustrert jo mer jeg tenker over hvordan ting egentlig fungerer. Og det som er synd er at folk selv ikke tenker igjennom det og skylder på kapitalisme og alt mulig annet rart, slik at staten bare vokser seg større og sterkere.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at Hans Jørgen Lysglimt har fått seg en disippel.

 

Og jeg liker det.

 

Ikke bare HJ Lysglimt, men Ole Jørgen Anfindsen, Hans Rustad, Asle Toje, Jan Arild Snoen, generelt de fleste som er innom Minerva.as og Document.no, og selvfølgelig Ron Paul og Ayn Rand. Titt innom kronikkene på de nettstedene. Det er ikke bare noen få som har fått opp øynene, men ganske mange og fler og fler blir det. Men det er jo ingen som vil høre på de ettersom alt går imot det politisk "korrekte" blandt annet. Selvfølgelig mange forskjellige meninger men deilig å kunne lese om noe som faktiskt virker fornuftig, å ta en pause fra de offisielle mediene.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

kjøpt opp store internasjonale selskaper, og anektert store deler av afrika! og begynnt å jobbe mot et Norsk hegemoni over verden, og prøvd å få resten av verden til å innføre blandingsøkonomi slik den Norske modellen er, nemlig sosialdemokratisk kapitalaisme;: det ser ut til å være vinnerstrategien for å skape et rikt samfunn).

 

Og jeg ville seriøst sett på muligheten til å invadere USA, om ikke annet krevd inn gjelden deres til oss umiddelbart.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke tåler snurten av er makten som penger har over oss, og som snakker høyere enn folks behov.

INFO: Uten penger så hadde garrantert menneskeheten funnet en annen måte å betale/skaffe seg rikdom på (gull, sølv og diamanter f.eks) Jeg syntes penger er genialt fordi det er det som beviser hvor vellykket en person i dagens samfunn er, samt at det er lett å produsere mye av.

Penger er ren ondskap.

 

Hvis jeg som ikke religiøs skulle satt gud & satan i dette hadde kjærlighet vært gud og satan penger.

 

Penger beviser INGEN ting du kan være et totalt NULL i livet selv med milliarder, jeg dømmer et mennesker ut ifra helt andre ting en hvor mye penger eller hvor mye rikdom de har.

 

Velykket ser jeg på som født frisk,gode gener,godt utsende(ikke noe skavanker)..

Så det er helse og utseende som avgjør om en er vellykket? Ja, det er enkelte som lever på foreldrene sine penger, men da var foreldrene mest sannsynlig vellykket personer!

 

Jeg siterer Jonny fra den norske filmen Rottenetter:

 

‎"Grådighet, folk snakker om grådighet som om det skulle være noe kriminelt. Men grådighet er vår største motivator, alt som betyr noe er kroner, alt, alt! Du kan kjøpe lojalitet med kroner, du kjøper kunnskap med kroner, du kjøper nytelse med kroner. Gjør du et godt salg kan du tjene mye penger, gjør du et jævlig godt salg kan du tjene jævlig med penger! Du kan kjøpe deg en ny bil, en skreddersydd dress: Armani, Gucci, Prada, Versace. Du kan gjerne kaste pengene ut av vinduet for min del, det som er bra med å ha mye kroner, du kan gjøre hva faen du vil! Er det noen som ikke liker det du holder på med FUCK DE, er det noen som ikke liker det du holder på med FUCK DE, er det noen som ikke liker det du holder på med FUCK DE! FUCK DE! FUCK DE! Er det familimedlemmer som ikke liker det du holder på med FUCK DE! Du kan si "Jeg har så mye penger at jeg trenger deg ikke lengre, jeg driter i deg" Det er det så bra med å ha så mye penger, for du kan si fuck deg til dine fiender, og fuck deg til dine venner! Takk for meg!" - Jonny (Rottenetter)

 

Personlig så vil jeg si at jeg er en mislykket person hvis jeg ikke har over en million på konto som førtiåring, da har jeg virkelig failet. Jeg er glad i penger, og jeg mener at det kun er kommunister og sosialister som ikke liker penger fordi de mener staten skal levere ut bonger til hele befolkningen slik at man får det man trenger, men jeg er for et fritt Norge hvor man kan gjøre hva man vil.

Lenke til kommentar

Samebøe, kan penger holde liv i deg om samfunnet vi lever i kollapser slik vi kjenner det? når neste " pengecrack" kommer og biter oss i raua, og all " gjeld" skapt av det føderale bank systemet og inflasjonen trer til som værst, så vil det eneste nyttige du kan gjøre med en seddel bli å sette fyr på den, og varme familien i litt over ett sekund med den.

 

penger gjør mennesker om til noe annet enn mennesker. Det får folk til å gjøre noe de vanligvis ikke ville gjort, fordi vi er blitt opplært til å følge pengeduften gjennom samfunnet fra vi var små.

 

penger har ikke mer makt enn hva vi gir den og det vet folk flest, så hvordan kan penger brukes av "eliten" til å få mer makt? jo, du oppfordrer til å ta opp lån, og å konsumere mer og mer og mer. Har du lån, er du tvunget til å gå i arbeid under noen andre, og det du tjener må du gi fra deg igjen i bytte mot varer du trenger for å i det hele tatt holde liv i din egen familie.

 

og for å toppe det hele, så har pengene gjort at vi mennesker ilegger oss selv en selvpåført "rå-vare mangel" for å presse prisene på en vare høyt mulig.

ingen som vil tjene mest mulig er intressert i å ha noe som er tilgjengelig for alle...

 

Du vett, jeg var selv ei penge hore når jeg var yngre, jeg hoppet ombord i offshore industrien og tenkte at nå, er livet mitt lagt ut for meg og alt er bare god stemning. Men jo mer jeg leste om hvordan pengestrømmen fungerte, og hva samfunnet hadde skapt meg om til, jo mer misførnøyd ble jeg. Jeg sluttet i jobben min, og omskolerer meg nå om til å jobbe med fornybar energi, for å gjøre min jobb med å sette pinner i eikene på nettop olje industrien

 

du tror at penger gjør deg velykket, tøff og at folk ser opp til deg?

Nei. du får veldig mange falske smil, og du tror at alt er helt kult, helt til du begynner å strø mindre rundt deg med penger, da ser du flere rygger enn smil vendt mot deg, om du ikke har oppført deg som et skikkelig med-menneske.

 

og, nei, jeg forsøker ikke endre deg, og din livstil, det er det bare du som kan gjøre. har du vært i arbeidslivet lenge? for det er forskjell på å jobbe for penger du kan bruke på å "shoppe" og penger du kan bruke på å holde deg selv og familien din i live. har du slikt ansvar for andre enda?

 

http://www.youtube.com/watch?v=gLBE5QAYXp8

 

http://www.youtube.com/watch?v=iKRKZqdgBXg

Lenke til kommentar

hehe, ja, frankhaugen ^^

 

men problemet er jo at de ikke har penger igjen. De er vel oppe i eller like under 15 trillioner i gjeld nå. Og Kina eier mesteparten av verdi papirene, så teknisk sett så er det Kina som "eiger" USA nå, og kina would not be amused om du angriper kjæledeggen dems :) ( ble satt på spissen )

 

USA blir spist opp av sine egne corporations, desverre.

Endret av Dolg_313
Lenke til kommentar

Det er en ikke helt riktig. Jeg vet ikke om tallene dine stemmer, men mesteparten av USA sin gjeld er i USD og USA står nærmest fritt til å trykke opp USD (det får selvfølgelig ekstreme konsekvenser for mange).

 

Så om Kina sier at vi skal ha våre 15 trillioner USD, så kan USA bare sette i gang seddelpressen.. Verdien av USD vil da stupe og gjelden vil da også krympe.

 

Det er dette som er en av grunnene til at mange, med Kina og Russland i spissen, ønsker en felles uavhengig valuta (i tillegg til de nasjonale valutaene vi har i dag) for handel mellom stater.

Lenke til kommentar

Det er en ikke helt riktig. Jeg vet ikke om tallene dine stemmer, men mesteparten av USA sin gjeld er i USD og USA står nærmest fritt til å trykke opp USD (det får selvfølgelig ekstreme konsekvenser for mange).

 

Så om Kina sier at vi skal ha våre 15 trillioner USD, så kan USA bare sette i gang seddelpressen.. Verdien av USD vil da stupe og gjelden vil da også krympe.

 

Det er dette som er en av grunnene til at mange, med Kina og Russland i spissen, ønsker en felles uavhengig valuta (i tillegg til de nasjonale valutaene vi har i dag) for handel mellom stater.

 

Ja the federal reserves kan "printe" ut penger til sedlene tyter ut av vinduene, men for hver seddel de printer så fører de til at de allerede sksisterende sedlene har mindre kjøpekraft en den hadde.

Mener å ha lest at det kreves 21 dollar i dag for å kompensere for 1 dollar på begynnelsen av 1900 tallet, men jeg kan ta feil.

Og det er ikke som om pengene på magisk vis bare dukker opp i regnestykket. Disse pengene blir distribuert til massene gjennom banker og institusjoner i form av lån. Og alle lån har renter. Og hvor skal pengene som dekker rentene komme fra? jo ved å trykke enda mer penger, som igjen skaper enda større gjeld.

se for deg at det kun er 1000 dollar som er i eksistens i et land. det er det eneste som er blitt laget, elektronisk. du kan se bort fra " pengetrykking" da det kun finnes rundt 3% av pengestrømmen i virkelig valuta. penger skapes digitalt eller i form av "treasury bonds" nå som Federal reserves tar i fra staten i bytte mot penger som staten får til gjengjeld.

 

du som bank deler ut disse pengene til andre, og forventer renter i retur. så hvordan kan folk gi deg renter når det ikke finnes flere penger enn det som allerede er i sirkulasjon da må det virtuelt produseres mer penger, og folk må gå kunkurs for å frigjøre assets.

Endret av Dolg_313
Lenke til kommentar

kjøpt opp store internasjonale selskaper, og anektert store deler av afrika! og begynnt å jobbe mot et Norsk hegemoni over verden, og prøvd å få resten av verden til å innføre blandingsøkonomi slik den Norske modellen er, nemlig sosialdemokratisk kapitalaisme;: det ser ut til å være vinnerstrategien for å skape et rikt samfunn).

 

Og jeg ville seriøst sett på muligheten til å invadere USA, om ikke annet krevd inn gjelden deres til oss umiddelbart.

 

Ingen ting av det der ville vært mulig i teorien en gang!

Lenke til kommentar

Penger er ren ondskap.

 

Hvis jeg som ikke religiøs skulle satt gud & satan i dette hadde kjærlighet vært gud og satan penger.

 

Penger beviser INGEN ting du kan være et totalt NULL i livet selv med milliarder, jeg dømmer et mennesker ut ifra helt andre ting en hvor mye penger eller hvor mye rikdom de har.

 

Velykket ser jeg på som født frisk,gode gener,godt utsende(ikke noe skavanker)..

 

Og det mener du er bedre? Og igjen, vi har ikke kapitalisme slik det skal være i dag og vi har heller ikke hatt det på flere tiår! Og hvem har bestemt systemet slik det er? Det er de du setter din lit til, nettopp staten, det er maktmenneskene som har bestemt dette.

 

Sett at det hadde vært KAPITALISME, så mener du at dette kun er ondskap. Men er det ikke en mye større ondskap å dømme folk etter hvilke gener de de har, hvilket utseende de har? Det er hvertfall ingenting noen kan gjøre noe med når man først "uheldigvis" blir født. Det har ingenting å gjøre med et resultat av ditt harde arbeid og hva du har skapt og produsert til nytte for alle.

 

Hvem er du egentlig? Hitler? Her skal du fremstå som den moralske av oss, og så kommer du med slikt pissprat?

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...