After Dark Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Saken rundt den russiske rasisten Vjatsjeslav Datsik er jo et levende eksmepel på at norske fengsler burde bli VESENTLIG strengere! http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7387647 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Fengsler burde være en institusjon for å mykne opp hardbarkede kriminelle, samtidig som de er under kontroll og ufarliggjort. Det bør ikke være et sted hvor de bare gror på seg mer sinne, hat og hevnlyst. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det burde være en straff/konsekvens for det de har gjort! Når du ser på reaksjonen hans er det jo ala. "Begå kriminalitet i Norge og få deg en god ferie"... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Fengsler burde være en institusjon for å mykne opp hardbarkede kriminelle, samtidig som de er under kontroll og ufarliggjort. Det bør ikke være et sted hvor de bare gror på seg mer sinne, hat og hevnlyst. Ok. La oss "myke" dem opp med tv, internett og comfort.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det burde ligne langt mer på gammeldagse fangehull! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Kansje ikke akkurat fangehull. Men jo jeg er enig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Og hvorfor ikke likt fangehullene fra gamle dager? Når du ser på saken til Vjatsjeslav Datsik er det jo et bevis på det som har blitt sagt så mange ganger før om at norske fengsler gjerne kan bli sett på som en hyggelig ferie. Iallefall for dem som kommer fra andre lad der praksisen er en annen. Og et fengsel skal jo være straff/konsekvens for kriminalitet og være et sted du ikke ønsker å hevne på, ikke omvendt! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Ja men fangehull da Glimti? En del som sitter i fengsel er jo snille gode folk som ikke er kriminelle, men som bare har vært litt uheldige. Kansje man burde ha forskjellige typer fengsel etter som hva man har gjort! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hva mener du med at en del av dem har vært uheldige? Og nei, det trengs egentlig ikke forskjellige fengsler, men forskjellige avdelinger. Trenger ikke å gjøre alt så komplisert. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Ja dem har gjort feks en dum ting, men ellers lovlydige og snille. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det er ikke noe argument for at fengslene skal være hygelige for dem når de først er der! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Fengsler skal da ikke være hyggelige. Om man har brutt loven, så skal man straffes for det, ikke få gratis opphold på luksushotell. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Det er ikke noe argument for at fengslene skal være hygelige for dem når de først er der! Neida, jeg syns bare det høres litt brutalt ut å bli slengt i et fangehull liksom. Kan hende vi ikke har samme syn på hva fangehull er kansje. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Nja, ikke får saker som ran, innbrudd ol, men når de gjelder grov vold og voldtekt ville et trangt, mørkt rom der man ble lenket fast til veggen være helt på sin plass! Og selvsagt tvangsamputasjon av kjønnsorganet om man var der for voldtekt! Lenke til kommentar
Reidar22 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ville satt opp en mur rundt hele Norge. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ville satt opp en mur rundt hele Norge. Hvordan hadde det hjulpet? Flyktninger som kommer til Norge i dag gjør det igjennom fly eller blir smuglet inn uansett. Lenke til kommentar
Reidar22 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ville satt opp en mur rundt hele Norge. Hvordan hadde det hjulpet? Flyktninger som kommer til Norge i dag gjør det igjennom fly eller blir smuglet inn uansett. Da trenger vi vel tak i tillegg. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ville satt opp en mur rundt hele Norge. Hvordan hadde det hjulpet? Flyktninger som kommer til Norge i dag gjør det igjennom fly eller blir smuglet inn uansett. Da trenger vi vel tak i tillegg. Vi kan jo følge Kim Jung Il, ingen som kommer inn eller ut der jo! 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ville satt opp en mur rundt hele Norge. Dårlig ide! Jeg ville i aller høyeste grad ha ønsket vestlige innvandrere velkommen til å slå seg ned her for resten av livet. Og da ikke bare en som vil arbeide for å sende penger hjem, men hele familier. Vestlige innvandrere vil ikke gjøre at Norge blir noe mindre norsk og det ville selvsagt vært et krav at de lærte seg norsk. Muligens med unntak av svensker og dansker ettersom svensk og norsk er så likt hverandre og dansk og norsk skal i teorien være så likt hveradre selvom det e rkomplett umulig å forstå dansk! Derimot ville jeg tatt en midlertidig pause for alle ikke-vestlige innvandrere. Hvor lang er jeg ikke sikker på, men den ville gått over flere år. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Glimti, jeg svarte tidligere at jeg tror det er lettere å få til et vellykket samfunn med et lite folketall, så jeg vil ikke nødvendigvis etterstrebe å øke folketallet i Norge. Mens du vil nettopp det. Hva legger du til grunn for det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå