Hyperio Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Nå begynner vi å snakke diktatur ja. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Haha Obi, interessant tanke, men tror det hadde blitt borgerkrig en del ganger! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Innført langt strengere tiltak mot kriminelle: Innført dødsstraff for drap og drapsforsøk samt livstid for grov vold ol, svært alvorlige forbrytelser. Innført tvangskastraksjon eller tvangsfjerning av kjønnsorganet på voldtektsforbrytere. Fjernet permisjon for folk i fengsel. Innført langt strengere system for erstatning i saker der det er aktuelt. Innført langt tøffere soningsforold i fengslene. Ville også fått langt mer politi og en nulltoleranse for kriminalitet ala noe av det de gjorde i New York City. Ville også fjernet en god del tøys og småprioriteter politiet bedriver i dag så de kunne konsentrert seg om langt mer alvorlige saker. Fjernet statsreligion og statskirke. Samtidig fjernet all statsstøtte til kirken og andre religiøse utøvere og fjerne tall religionsundervisning fra skolen. Fjernet en masse unyttige greier fra grunnskolen som man ikke trenger å kunne. Innført langt strengere regler for innvandring og oppholdstillatelser samt gjort det mye enklere å kaste kriminelle innvandrere ut av landet igjen. Ville samtidig sendt folk som kan være viktige/interessange for andre lands sikkerhet til dem sevom dette innebar risiko for fangenes liv. (VIlle som eksempel utlevert Mullah Krekar til USA). Rustet opp både hæren, marinen og flyvåpenet samtidig som verneplikten skulle vekk. Bedre med et profesjonelt forsvar. Hadde vært bra å ruste opp Heimvernet og. Legalisert rett til å eie våpen ala noe av det de har i USA. Reformert hele det elendige systemet med NAv ol. så folk hadde mye lettere for å komme seg ut i arbeid. Forbudt bruk av rasistiske symboler samtidig som jeg ville startet avnazifisering av en rekke symboler og "skikker" som folk ser på som nazistiske, men som opprinnelig ikke er det. Ført en langt tøffere utenrikspolitikk da Norge alltid er for snille og ettergivende ovenfor andre. Fjernet monarkiet. På tide å fortsette listen: Når det gjelder det jeg skrev om tøffere utenrikspolitikk ville jeg bla. stanset økonomisk bistand til land som Zimbabwe som Norge gjennoptok for en stund siden. Fælt med lidelsene til folk i slike land, men jeg ville ha kommet med langt tøffere krav til regimene i disse landene før det ble aktuelt med noen bistand. Innført regler som jevnet ut nivå mellom lærere og elever i skolen. (Feks. samme typer stoler og om lærerne får ha med drikke i timen skal elevene og få). Ville også se til at lekseordningen forsvant. Akkurat som med jobb og fritid skulle det være skillet mellom skole og fritid. Sørget for at Norge kom inn i den moderne tidsalder når det gjelder arkitektur og begynt å bygge i høyden. Skyskrapere = Opprettet ambassade i Kosovo og utnevnt ambassadør. Forbudt gamle, rustne oljetankere som garantert kommer til å ende opp med stor oljelekasje å ferdes i norsk farvann. Forbudt bruk av andre flagg enn det norske og det samiske på 17. Mai. Forbedret veiene. Endret kollektivtilbudet så man slapp å bytte en rekke ganger dersom man skal langt med tog eller buss. Mer politi og samtidig endre så politiet ikke konsentrerte seg om småting som å ta en øl på offentlig sted, urinere inn i en busk eller kaste sneiper på gaten og heller se til at de tok seg av viktige og allvorlige ting som feks. vold, ran osv. De burde selvsagt også vært langt bedre bevæpnet. 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hos meg hadde det altså blitt lite med piker vin og sang. Bare en liten kake for å feire min nye posisjon som statsminister. Og denne hadde jeg IKKE kjøpt på skattebetalerenes regning... Er du helt fuckings IDIOT??? Du har ALL makt i hele Norge, og så klarer du ikke rigge til et system som gjør at DU kan skumme fløten???? WTF, dude! Jeg ville ha levd som en negerkonge, bokstavelig talt. Så ville jeg bygd et titalls broer av høy kvalitet i utkant-Norge, sånn ala Opseth, for å bli husket positivt for ettertiden. Det behøver ikke bli så mye av BNP, heller. Bare litt i lomma mi, og litt til broer, så går det greit. Stikkord for forandringer: MER GRÜNDERI for at jeg skal få KAKE til negerkongehuset. fjern oppsigelsesvernet fjernet arbeidsgiveravgiften oppholdstillatelse umiddelbart for alle som får seg jobb. oppholdstillatelse for alle vestlige som vil hit - på DAGEN - alle formaliteter over internett, og kun vhja kontakt med ETT eneste kontor. legge ned offentlige helsevesenet legge ned offentlige skoler liberalisere alt av dop, tillate import og foredling av narkotikaprodukter og hasj, salg på kiwi. høy inntektsskatt høy formuesskatt - SKYHØY (til negerbollene mine) fjerne merverdiavgiften! fjerne toll og momspåslag fra utlandet. Beholde tollvesenet kun som menneskesmuglingsoppdager. fjerne forbud mot prostitusjon, tillate store horekjeder som McHore. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hos meg hadde det altså blitt lite med piker vin og sang. Bare en liten kake for å feire min nye posisjon som statsminister. Og denne hadde jeg IKKE kjøpt på skattebetalerenes regning... Er du helt fuckings IDIOT??? Du har ALL makt i hele Norge, og så klarer du ikke rigge til et system som gjør at DU kan skumme fløten???? WTF, dude! Jeg ville ha levd som en negerkonge, bokstavelig talt. Så ville jeg bygd et titalls broer av høy kvalitet i utkant-Norge, sånn ala Opseth, for å bli husket positivt for ettertiden. Det behøver ikke bli så mye av BNP, heller. Bare litt i lomma mi, og litt til broer, så går det greit. Stikkord for forandringer: MER GRÜNDERI for at jeg skal få KAKE til negerkongehuset. fjern oppsigelsesvernet fjernet arbeidsgiveravgiften oppholdstillatelse umiddelbart for alle som får seg jobb. oppholdstillatelse for alle vestlige som vil hit - på DAGEN - alle formaliteter over internett, og kun vhja kontakt med ETT eneste kontor. legge ned offentlige helsevesenet legge ned offentlige skoler liberalisere alt av dop, tillate import og foredling av narkotikaprodukter og hasj, salg på kiwi. høy inntektsskatt høy formuesskatt - SKYHØY (til negerbollene mine) fjerne merverdiavgiften! fjerne toll og momspåslag fra utlandet. Beholde tollvesenet kun som menneskesmuglingsoppdager. fjerne forbud mot prostitusjon, tillate store horekjeder som McHore. Så JEG er en idiot.... Jaja... Skål 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 [så JEG er en idiot.... Jaja... Skål Du har ikke noe vin å skåle med, remember? :!: De som vil ha party, får velge MEG!! Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg ville gitt FRP fullmakt, tatt nok penger til å leve godt på rentene resten av livet og reist rundt i verden. Så hadde jeg reis tilbake til Norge en gang i blandt for å se hvordan det gikk med dere En fremtidsvisjon som er spennende og tenke på og lese om, men som jeg for all del ikke vil skal skje: Forby all røyk, alkohol, sukker o.l. skadelige stoffer. Alle nordmenn er nødt til å spise sunt og alle skal være idealvekt. Syke folk forbys reproduksjon. Etter få generasjoner er flere sykdommer som lungekreft, diabetes osv. utryddet. Deretter skal alle nordmenn i militæret, fem år for menn og tre for kvinner. Norge blir blandt de største militærmaktene på jorda og har rikelig med atomvåpen. Alle religioner blir totalforbudt, alle nordmenn blir ateister. Moral og etikk fjernes. Innvandring blir stoppet, utenom høyt utdannede folk speselt innen forskning. Alt dette er for å tilrettelegge for vitenskapelig fremgang. Militæret er for å hindre at "moralpolitiet" skal gripe inn. Norge blir fremst i verden på såkalt "uetisk" forskning som kloning, genmanipulering, stamceller og endring av natur og liv. Oljefondet blir brukt på masseprodusering av atomkraftverk og oljeplatformer for å sikre økonomien ved strømeksport. Dermed kan mesteparten av mannskraften fokuseres på forskning. Det blir utviklet supersoldater (Astartes) med bl.a. flere av hvert organ, komposittskjelett, kompakte muskler (sjimpansemuskler er dobbelt så sterke som menneskemuskler) mer effektivt Pulmonary circulation (norsk?) osv. Når det er i boks fokuseres forskning og utvikling mot militært utstyr og verdensdominasjon. Så står sanking av antimaterie, FTL teknologi, terraforming og kontroll av universet for tur Dette er jo veldig urealistisk og det er uendelig flere faktorer og variabler enn jeg har nevnt. Men tanken er å akselerere prosessen litt. Første skritt må være å fjerne religion fra staten og viktige valg. Som sagt så er dette spennende tankeeksperimenter og jeg er på jakt etter bøker med lignende visjoner. Du burde stille til valg Likte framgangsmåten din meget godt Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ikke si det til noen, men jeg er allerede i gang. Jeg trenger overraskelsesmomentet for å gjøre et statskupp Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Jeg ville strammet inn prissettingslover (mer faste priser), nedgrenset import av utlandske varer som vi har perfekt av her i Norge(øl f.eks), så vel som støttet opp det norske bonde samfunnet, I tillegg ville jeg økt straffene, muligens innført dødstraff (i en light grad vor man måtte gjøre noe ekstremt fælt, eller gjenta noe ganske fælt) Det hadde blitt et bedre sted! sann mine ord! i tillegg ville jeg og gjord innvadring jævli mye vanskeligere, hadde bare tatt inn minimumskvoten av flyktninger (kan høres kynisk ut, men dette skader Norge såpass at jeg ser det som en nødvendighet (jeg syntes det er synd folk har det fælt, vi kan muligens prøve å gjøre situasjonen bedre, men vi kan ikke ta disse folkene inn i landet vårt)) Begynner faktisk å tenke på om jeg skulle tatt makten edit: Og det hadde EN GANG FOR ALLE blitt en slutt på den latterlig høye arbeidsledighetstrygden, i tillegg antall betalte syke-dager hadde sunket kraftig(med mindre en legenemd kunne konfirmere at det trengtes, og det hadde blitt totalt stop på å betale voksne folks omskolering, herregud for et dumt konsept (dere aner ikke hvor mange med rygg problemer som får omskolering til jobber som frisør O.L. jeg mener herregud, de kommer ikke å klare dette uansett om de har problemer med rygg....) Endret 26. september 2010 av homesmasher Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 - Fjernet statskirka - byttet ut kunst og håndtverk og heimkunnskap med flere naturfag- og historietimer - endret et par skolepensum - legalisert alle narkotiske stoffer - trukket Norge ut av Afghanistan - kuttet forsyningen av andre lands naturressurser - mer penger til forskning - mulighet til å kaste kriminelle innvandrere ut av landet - innføre livstidsstraff - mindre sensur - mer praktisk læring i skolen - forbud mot oppdrettsanlegg Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 - Fjernet statskirka - mer penger til forskning - mer praktisk læring i skolen - mindre sensur - mulighet til å kaste kriminelle innvandrere ut av landet - endret et par skolepensum Evig enig. - legalisert alle narkotiske stoffer - forbud mot oppdrettsanlegg Den første her mener jeg får så katastrofale følger at ingen vil være tjent med det. Den andre er jeg også uenig i. Det går an å lage lukkede anlegg. Oppdrettsanlegg er generelt veldig bra på mange måter, problemet oppstår når fisken rømmer. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Alle statistikker fra land som har praktisert avkriminalisering viser det motsatte. Det er snakk om frihet. Cannabis bør selvsagt legaliseres, mens de andre stoffene er i gråsonen. Da er det mer et spørsmål om prinsipp enn noe annet for min del, og sånn sett hadde det kanskje vært like greit å bare avkriminalisere resten. Endret 26. september 2010 av Magnusjs Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg hadde senket alle avgifter og kuttet det statlige ansatte og satset på det private Oljen forsvinner en dag da forsvinner norge. VI MÅ HA PRIVATE. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Jeg ville utarbeidet konsekvensanalyser for hva som hadde skjedd hvis man hadde: - Legalisert cannabis, som f.eks. kunne selges på polet. - Legalisert fildeling til ikke-kommersielt bruk. - Legalisert prostitusjon. - Hevet skattenivået for de rikeste. Satset på generell økonomisk utjamning, for å reversere utviklingen med økende forskjeller. I første omgang ville jeg siktet på å komme tilbake til 1990 nivå, i hvor mange prosent av landets verdier den rikeste prosenten eier. - Trukket landet ut av Afghanistan og Irak og gitt mer penger til forsvaret av Norge. - Etablert en lovgivning som beskytter whistleblowers og journalisters kilder bedre, noe i samme gate som Island nylig gjorde. - Strammet inn på innvandringspolitikken, tatt inn færre asylsøkere, men bevilget mer penger for å ta vare på dem vi allerede har. - Åpnet for mer arbeidsinnvandring, uten automatisk permanent opphold i landet. - Gitt mere penger til skatte-etaten og økokrim, slik at man kunne fått etterforsket noen korrupte ledere og politikere. - Jobbet for å gradvis melde Norge ut av EØS og å etablere normale handelsavtaler med EU i stedet. -Innført forbud mot reklame. -Innført strengere reguleringer for bygging av nye hus i byene, de må stå i stil med det som er der fra før og de må danne et godt helhetlig gatebilde, tilpasset mennesker og ikke roboter. - Jobbet for å krympe byråkratiet, i første omgang bør fylkeskommunene legges ned og fler kommuner slås sammen. Endret 28. september 2010 av Avien 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer glad er jeg for slik vi har det nå. Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Heve skattenivået for de rikeste?? E dere dum? det er jo dem som skaper arbeidsplasser dem fortjener god lønn siden dem har jobbet seg i hjel i mange år for og bli så rik så skal dere straffe dem IDIOTI går til slutt an og ikke bli rik i norge da Kommunistetr!! trekke norge ut av Afghanistan er dumt 1. vi sviker NATO som kan vere greit og vere medlem i i tanke på fremtiden 2. så mister alle barn og kvinner retten til og gå på skole og dem er innstengt i huset folke som Generelt NATO har kontroll over kan dem gå på skole og få utdannelse. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Heve skattenivået for de rikeste?? E dere dum? det er jo dem som skaper arbeidsplasser dem fortjener god lønn siden dem har jobbet seg i hjel i mange år for og bli så rik så skal dere straffe dem IDIOTI går til slutt an og ikke bli rik i norge da Kommunistetr!! Fortjener de rike å bli rikere for hvert år, mens de fattige blir fattigere for hvert år? Det var ikke snakk om at det ikke skal gå an å bli rik, kun at de kan betale mer til felleskassen, når de har mer enn alle andre. I et samfunn med økende forskjeller, er det ingen grunn til å la de øke enda mer. trekke norge ut av Afghanistan er dumt 1. vi sviker NATO som kan vere greit og vere medlem i i tanke på fremtiden 2. så mister alle barn og kvinner retten til og gå på skole og dem er innstengt i huset folke som Generelt NATO har kontroll over kan dem gå på skole og få utdannelse. Krigen i Afghanistan er til for styrke USAs makt over midt-østen, alt annet er propaganda. Om noen trodde det var av humanitære årsaker da vi gikk inn, så burde de i såfall være veldig skuffede nå. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Fortjener de rike å bli rikere for hvert år, mens de fattige blir fattigere for hvert år? Det var ikke snakk om at det ikke skal gå an å bli rik, kun at de kan betale mer til felleskassen, når de har mer enn alle andre. I et samfunn med økende forskjeller, er det ingen grunn til å la de øke enda mer. Tror du misforstår hvordan det vil fungere. Avien, du er klar over at de rikes skatter i Norge utgjør en meget stor prosentandel av alle skatter som blir betalt, selv om det ikke er mange rike? Er du klar over at om så mye som én av de norske milliardærene forlot landet, hadde landet mistet betraktelig på skatter? Kan du da se for deg hva som skjer om du ØKER skattene for de rike? Det som vil skje er at de rike pakker bagasjen og kommer seg til helsike ut av Norge før de er skattet tilbake til fattigdom. (Dette hender jo i dag til og med, med den skyhøye skatten de rike betaler). Så faktum er det at om du øker skattene til de rike, kommer de til å forlate landet, du vil dermed se en massiv reduksjon i skatt betalt, vi blir dermed nødt til å øke skatter for de mindre rike folkene i Norge. Om du ikke tror meg, trenger du vell bare tenke deg litt om, om du hadde hatt en inntekt på over hundre millioner, ville du skatte mesteparten av den, eller ville du flyttet til et land hvor du ikke hadde trengt å skatte på langt nær så mye? Krigen i Afghanistan er til for styrke USAs makt over midt-østen, alt annet er propaganda. Om noen trodde det var av humanitære årsaker da vi gikk inn, så burde de i såfall være veldig skuffede nå. Krigen i Afghanistan er for å utrydde Taliban. USA trenger ikke noen økt makt i midt-østen. At du kommer ut og sier at alt annet er propaganda ser jeg på som intet annet en hvordan jeg ser på en liten guttunge som har stjålet en spade, og sier at hva enn den andre guttungen sier, er det løgn! Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Heve skattenivået for de rikeste?? E dere dum? det er jo dem som skaper arbeidsplasser dem fortjener god lønn siden dem har jobbet seg i hjel i mange år for og bli så rik så skal dere straffe dem IDIOTI går til slutt an og ikke bli rik i norge da Kommunistetr!! Fortjener de rike å bli rikere for hvert år, mens de fattige blir fattigere for hvert år? Det var ikke snakk om at det ikke skal gå an å bli rik, kun at de kan betale mer til felleskassen, når de har mer enn alle andre. I et samfunn med økende forskjeller, er det ingen grunn til å la de øke enda mer. Rike betaler jo mer til statskassen selv om man har flat skatt. Skatt er nemmelig en prosentanndel av inntekt hvis du ikke visste det. => tjener du mer betaler du mer selv om du har samme skatteprosent. Dermed vil rike betale mer enn fattige selv om man har en flat rattferdig skatt. En av tingene som er med rike er at de skaper enormt med verdier i statskassen utenom det de selv betaler i skatt pga. sine ansatte og sine produkter. Og siden de er så rike har de heller ingen problemer med å når som helst flytte til et annet land som har en bedre skattapolitikk. Så hvis man skatter de rike for mye vil de flytte ut og det taper både staten og befolkningen masser av penger på og arbeidsledigheten vil også gå opp. Dessuten så er jo en som defineres som "fattig" i Norge i dag noe helt annet enn en "fattig" for 50-100 år siden for å si det mildt. Jeg var jo f.eks selv godt under det som defineres som fattigdommsgrensen i Norge når jeg var student. Men alikevel hadde jeg råd til mat (men ble jo kunn pasta og brød før neste utbetaling av lånet noen ganger), hybel, hjemmreiser, PC, TV, internett, noen øl på byen en gang i blandt, være med på noen fritidsaktiviteter som dykking, stå på snowboard, ol., skolebøker, studieavgift, sykkel, buss, kansje en taxi en gang i blandt, osv. Og selv om jeg da var definert som fattig i dagens Norge ville jeg vel sikkert ha vært øvre middelklasse eller nedre overklasse for 100 år siden i samme situasjon, eller til og med i dag bare i et annet land enn Norge. Endret 28. september 2010 av flesvik Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Fortjener de rike å bli rikere for hvert år, mens de fattige blir fattigere for hvert år? Det var ikke snakk om at det ikke skal gå an å bli rik, kun at de kan betale mer til felleskassen, når de har mer enn alle andre. I et samfunn med økende forskjeller, er det ingen grunn til å la de øke enda mer.Tror du misforstår hvordan det vil fungere. Avien, du er klar over at de rikes skatter i Norge utgjør en meget stor prosentandel av alle skatter som blir betalt, selv om det ikke er mange rike?Kilde? Er du klar over at om så mye som én av de norske milliardærene forlot landet, hadde landet mistet betraktelig på skatter? Kan du da se for deg hva som skjer om du ØKER skattene for de rike? Det som vil skje er at de rike pakker bagasjen og kommer seg til helsike ut av Norge før de er skattet tilbake til fattigdom. (Dette hender jo i dag til og med, med den skyhøye skatten de rike betaler).Ja, skatteparadiser er et problem. Det man kan gjøre, er å gjøre det vanskeligere å tjene penger i Norge og ikke betale skatt. Så faktum er det at om du øker skattene til de rike, kommer de til å forlate landet, du vil dermed se en massiv reduksjon i skatt betalt, vi blir dermed nødt til å øke skatter for de mindre rike folkene i Norge. Det kommer vel også an på hvor mye man øker skattene. Om du ikke tror meg, trenger du vell bare tenke deg litt om, om du hadde hatt en inntekt på over hundre millioner, ville du skatte mesteparten av den, eller ville du flyttet til et land hvor du ikke hadde trengt å skatte på langt nær så mye? Faktisk ikke. Er da også mange eksempler på rike folk som betaler sin skatt med glede. Men det er svært mange som nesten ikke betaler skatt, i første rekke er det disse jeg vil til livs. Krigen i Afghanistan er til for styrke USAs makt over midt-østen, alt annet er propaganda. Om noen trodde det var av humanitære årsaker da vi gikk inn, så burde de i såfall være veldig skuffede nå. Krigen i Afghanistan er for å utrydde Taliban. USA trenger ikke noen økt makt i midt-østen. At du kommer ut og sier at alt annet er propaganda ser jeg på som intet annet en hvordan jeg ser på en liten guttunge som har stjålet en spade, og sier at hva enn den andre guttungen sier, er det løgn! Trenger ikke noen økt makt i Midt-Østen? Hvorfor har de jobbet for å få det de siste 20 årene da? Det de tilsynelatende trenger, er en felles fiende med UK og hennes kolonier, for å opprettholde landenes massive militærkomplekser. Dersom målet er å utrydde Taliban, så burde man kanskje slutte å finansiere dem gjennom beskyttelsespenger, synes du ikke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå