Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg jomfruhinne?

Gjest gjestjente16

Anbefalte innlegg

Gjest gjestjente16

Hei!

Jeg har et spørsmål;

Har lest at jomfruhinnen ligger ca 2-3 cm inn i skjeden, men jeg kan få fingeren inn (eller noe annet) rundt 10 cm og litt mer inn uten at det er ungehagelig. Er jomfuhinnen min borte da? Jeg har ikke hatt sex ennå, men den kan jo bli borte av å f.eks ri, fingre osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor langt inn du får noe i skjeden har ingenting med jomfruhinnen å gjøre, jomfruhinnen er i begynnelsen av skjeden.

Jeg kan dessverre ikke svare på om du har jomfruhinne eller ikke, men hvorfor har det noe å si? Du mister ikke jomfrudommen din om du "sprekker" din egen jomfruhinnen.

Lenke til kommentar
Gjest gjestjente16

Hvor langt inn du får noe i skjeden har ingenting med jomfruhinnen å gjøre, jomfruhinnen er i begynnelsen av skjeden.

Jeg kan dessverre ikke svare på om du har jomfruhinne eller ikke, men hvorfor har det noe å si? Du mister ikke jomfrudommen din om du "sprekker" din egen jomfruhinnen.

Har hørt at jomfruhinnen kan være/er som regel årsaken til at man begynner å blø under første samleie og at det kan gjøre ekstra vondt siden det kan skape et slags sår når den "sprekker" ifølge klaraklok.no..

Så om jeg hadde visst om den evt var borte eller ikke kan jeg kanskje grue meg litt mindre til første gang. Ikke at jeg gruer meg til selve sameleiet, bare det at det evt gjør vondt..

Lenke til kommentar

Har hørt at jomfruhinnen kan være/er som regel årsaken til at man begynner å blø under første samleie og at det kan gjøre ekstra vondt siden det kan skape et slags sår når den "sprekker" ifølge klaraklok.no..

Så om jeg hadde visst om den evt var borte eller ikke kan jeg kanskje grue meg litt mindre til første gang. Ikke at jeg gruer meg til selve sameleiet, bare det at det evt gjør vondt..

Sannsynligvis så vil det vel gjøre litt vondt første gang uansett. Mitt tips til deg er å være trygg på din første partner, slik at dere har en god tone når det kommer til deres første samleie. Kommunikasjon er uansett noe av det viktigste i alle forhold, dette gjelder også ved den seksuelle delen.

Lenke til kommentar

har du gått på ridning når du var yngere ? Små jenter som går på ridning har en stor sjanse for å miste jomfruinna :)

Jeg kan heller ikke svare deg på om du har mistet jomfruhinna eller ikke, men kan det ikke være sånn at noen jenter ikke får jomfruhinne ?

Og hvis du putter fingeren din 10cm inn, så har du en veldig lang finger :p Og da har du uansett mest sannsynlig sprekt den allerede med en Tampong, O-B eller lingende. Eller med fingeren eller leketøy eller noe.

Lenke til kommentar

«Jomfruhinne» er et alvorlig misvisende ord som aldeles ikke beskriver realitetene. «Jomfruhinnen» er ingen hinne sådann, og dermed ikke noe som sprekker eller blir borte. RFSU hadde en kampanje på det i fjor sommer (tror jeg) hvor de gikk ut og foreslo at man bytter ut «mödomshinnan» med «slidkrans», eller på norsk «jomfruhinne» med «skjedekrans».

Finner ikke noe tilsvarende materiale hos RFSU på norsk, men her har vi hva RFSU mener om saken på svensk og engelsk.

Så for å besvare spørsmålet: Nei, jomfruhinna er ikke borte, den eksisterte bare aldri. Det står forsåvidt om det i det heftet, men bare for å ha sagt det: Et god tips til sex første gang er å ta seg god tid, slappe av, ikke være anspent e.l. (kanskje ikke så enkelt første gangen men :p) og bli ordentlig kåt og våt, så skal ting visstnok gå bedre (er tross alt gutt, så kan ikke verifisere det selv).

Lenke til kommentar

Om du gruer deg i det hele tatt, kommer du til å spenne musklene sine så du opplever ubehageligheter.

Og hvis du putter fingeren din 10cm inn, så har du en veldig lang finger :p

:lol: dritbra :thumbs:

Tampong og OB er btw det samme :p

Over til selve hinnen. Som nevnt tidligere, er det ikke noen hinne, men en hudfold med ulikt utseende fra person til person. Her er noen ekspempler på hvordan hinnen kan ha sett ut:

279525-2-1244224767483-n400.jpg

Jeg hadde noe lignende til den nederst til høyre om man snur den opp-ned :) Det kan være du rett og slett ble født åpen, eller at eventuelle hudstrenger har røket ved aktivitet i yngre dager.

Endret av mortania
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en jente, men som mortania sa finnes det forskjellige "former" på disse hinnene. Har ikke sett så mange av dem, men mange nok til å anta at enten:

1. Så har du allerede fjernet den pga. diverse aktiviteter, enten det nå er tampong eller noe annet.

2. Eller så har du den enda, men har et såpass vidt hull at du får inn en finger.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...