Gå til innhold

Mistet ny tlf i vannet, What to do?


Anbefalte innlegg

Hei

 

idag når vi skulle legge til med båten så skulle jeg hoppe i land med et tau og knyte det fast, men greia er at når jeg skulle hoppe i land så gled ned fjellet og falt oppi vannet med telefonen i lomma :thumbdown: . Det var en Samsung Corby som jeg bare har hatt i en og en halv mnd med et abonnement som jeg er bindt til Telenor i 12 mnd.

 

Corbyen min slår seg altså ikke på (den var tross alt i saltvann i 10-15 sek :nei: )Så har noen noe tips til om hva jeg kan gjøre? kan jeg kjøpe en ny med det samme abonnementet hvis SIM-kortet fortsatt funker?

 

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

La den tørke, demonter den så langt du kommer og bruk en hårføner.

 

Se om den ikke vill funke da.

Lenke til kommentar

Du kan ikke rebinde et abonnement som allerede er bundet uten å betale oppsigelsesavgift. Med mindre du har en form for idiotforsikring som dekker vannskade, må du selv ordne deg ny telefon. Det er vanligvis dyrere å kjøpe seg ut av en bindingsperiode enn summen av resterende månedsbeløp.

Du kan alternativt tegne et nytt nummer hos Telenor og binde det. Svært ofte er det billigere enn å kjøpe en telefon til fullpris hvis du velger riktig abonnement, og du kan bruke et hvilket som helst Telenorsimkort i den hvis den er operatørlåst, eventuelt kan du få tak i operatørlåskode gratis så lenge den er bundet til Telenor, slik at du kan bruke simkort fra andre operatører også.

 

Akkurat på Corby er det ikke veldig mye å hente på dette, den koster totalt 709 med Telenor Super kontra 859 hos Dataspesialisten uten binding, men på andre modeller kan dette ha mye for seg. For eksempel Samsung Spica, som jeg selv har, og er svært fornøyd med. Denne koster totalt 907 med Telenor Super kontra 1900 hos Pixmania uten binding.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det avhenger av hvor lang tid det er igjen av bindingsperioden, og jeg har ikke satsene i hodet. hvis du ringer Telenor kundeservice eller går innom en forhandler kan de fortelle deg hva det vil koste å bryte bindingen.

 

Men jeg kan garantere deg at det er billigere å etablere et nytt nummer som du binder til Telenor Super. Det gir lavere totalpris å kjøpe telefon med binding til Super enn Frihet uansett, samtidig som det er billigere å beholde bindingen du allerede har enn å kjøpe deg ut (med mindre du plutselig har fått store endringer i ringemønsteret ditt som gjør det billigere totalt å bytte til en annen operatør).

 

For å utdype: sagt at bruddgebyret er 2000,-. Da må du kunne spare 2000,- i løpet av resten av bindingstiden din på å bytte til f.eks. et fastprisabonnement som Talkmore for at det å bryte skal ha noe for seg, iom. at det likevel er billigere å binde ny telefon til et eget Super-abo.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Som sagt, da gjør du følgende:

1) beholder du abonnementet du allerede har, for bruk, just som det er

2) tegner et nytt abonnement på Telenor Super, med et nytt nummer. Sørg for å be om at det ikke havner i telefonkatalogen.

3) kjøper ny mobil med binding til dette nye nummeret (kan evt. gjøres samtidig med forrige punkt)

4) når du mottar simkort til det nye nummeret, lås det ned i en skuff. Telenor Super er dyrere å bruke enn Telenor Frihet.

5) putt ditt gamle simkort i den nye telefonen

6) betal månedsavgift i 12 mnd på Telenor Super

7) når bindingen går ut sier du opp Super-abonnementet

 

Vips, du har betalt 907,- + frakt kr 19,- for en Samsung Spica som ellers starter på 1900,-, og du beholder ditt gamle nummer og frifamilie.

Du kan kun tegne abonnement dersom du er myndig. Hvis du ikke er det, forklar fremgangsmåten for dine foreldre, fortell dem at det er bænkers, og spør om de kan betale regningene så gir du dem penger igjen (gitt at du selv skal betale telefonen din). Hvis dette er tilfellet kan du også be dem legge det nye nummeret på frifamilie, så får de alt på samlet regning. Månedsavgiften for Super er 59,- og kjøpsprisen på Samsung Spica fra telenor.no med Super er 199,-.

 

Men husk dette med å fjerne det fra telefonkatalogen, ettersom dette ikke er et nummer som skal være i daglig bruk. Dette kan trolig gjøres under bestillingen.

 

Du kan forresten også fornye bindingen vederlagsfritt fra en mnd før bindingsavtalen går ut, så hvis noen i familien skal ha ny telefon om 11 mnd kan prosessen gjentas når den tid kommer. Da beholder du Super-abonnementet istedenfor å si det opp, og du sparer en månedsavgift.

Endret av srbz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke styr, det er bare jeg som liker å forklare ting i overkant detaljert. Mer enkelt:

 

- Du kjøper ny telefon med binding til nytt nummer

- Du bruker det gamle simkortet ditt i den nye telefonen

- Du sier opp det nye nummeret når bindingen går ut

(- Du sparer over 50% i dette spesifikke tilfellet)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja, en telefon er ikke gratis. Den koster heller ikke én krone. Når du ødelegger den koster det heller ikke én krone å bytte den ut, men er du smart trenger du likevel ikke betale full pris.

 

Totalt vil du ha betalt (59+99)*12 + 199 (for Spica) + x (kjøpspris for Corby) når begge bindingstidene har gått ut, altså 2095 + kjøpspris for Corby. Da har du fått to telefoner, og jeg må si det er en ganske levelig pris for disse to. At du har ødelagt telefonen er ditt eget ansvar.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

En kompis av meg kjøpte seg en W595 som han ødela kort tid etter under en fuktig bytur, så kjøpte han seg Spica. Eller mer spesifikt var det jeg som kjøpte begge disse til ham med denne metoden, mot tilbakebetaling. Totalt kostet det ham ca det samme som det ville ha gjort å kun kjøpe Spicaen til full pris uten binding. I tillegg fikk han et Koss-hodesett med W595, som han fremdeles har.

 

Det er surt å ødelegge en ny telefon, men når man kan trikse (lovlig) med innkjøp så er det ikke alltid så ille likevel.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har du latt mobilen din tørke ordentlig i ett par dager?

Har hatt samme problemet selv, og da har den funket.

 

En kompis av meg hadde telefonen sin under snøen i 2 måneder, og den funker nå.

Lenke til kommentar

Har du latt mobilen din tørke ordentlig i ett par dager?

Har hatt samme problemet selv, og da har den funket.

 

En kompis av meg hadde telefonen sin under snøen i 2 måneder, og den funker nå.

Ja, absolutt, du kan være heldig og oppleve at den funker etter et par dager. Imidlertid er det vannskade, og garantien er gåen. Straks du opplever feil på telefonen er løpet kjørt for den.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Har du latt mobilen din tørke ordentlig i ett par dager?

Har hatt samme problemet selv, og da har den funket.

 

En kompis av meg hadde telefonen sin under snøen i 2 måneder, og den funker nå.

Nei jeg har ikke latt den tørke så lenge, men den har tørket rundt 6-7 timer + 10 min under en hårføner. Skal la den ligge med delene ute i noen dager.

 

Men en kamarat av meg hadde en helt ny HTC Desire, dagen etter han fikk den så mistet han den ut av lomma og ut i veien, så kom det en bil og kjørte over den. :!: han fikk en ny Desire på en innbo forsikring eller noe

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...