Gå til innhold

Noen som kan forklare barcode?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du lurer på? Hvordan den gjenkjenner barcoden?

Hele hensikten, og hvordan det fungerer. Trodde det skulle være greit å forklare over et par setninger.

Er Android Market for betalte app. eller er det det vanlige markedet? Jeg aner ingenting om det man evt kan betale for, annet enn at man ikke kan betale for noe hvis man har norsk sim-kort.

Lenke til kommentar

Android Market er markedet, hva du får tilgang til der avhenger av mobilen du aksesserer markedet med. Gjør du det med et norsk simkort får du ikke se betalapplikasjoner, gjør man det med et amerikansk simkort får man se betalapplikasjoner. Det finnes også andre begrensninger, som Android-versjon på telefonen, skjermstørrelse og hvilke land applikasjonen er tilgjengelig i.

Lenke til kommentar

Den typen barcode kalles QR Code.

Look, it's a link! To Wikipedia!

Noe du ville fram til?

Antagelig at alt du lurer på står der.

Det skjønte jeg også, jeg tenkte mer på måten han formulerte seg på. Men da sier jeg meg ferdig med denne tråden.

Lenke til kommentar

OP, var du interessert i den tekniske forklaringa på hvordan det fungerer?

Det fungerer ved at svarte/hvite felt representerer henholdsvis 0 eller 1 (såkalt bit-kode eller noe lignende). Disse kodene blir oversatt til an adresse eller hva det nå skulle være. De tydelige firkantene i koden brukes for at telefonen skal kunne gjenkjenne hvilken type kode dette er.

Hensikten med kodene er at du enkelt og greit skal kunne scanne den på telefonen for å kunne åpne en link, så slipper du å sitte og knote med å taste inn ei lang adresse på et mobiltastatur. Du ser jo ofte feks at det linkes til android applikasjoner med disse kodene, da kan du bare scanne pc-skjermen med telefonen din, og du kommer rett inn på adresse i telefonens nettleser.

Lenke til kommentar

OP, var du interessert i den tekniske forklaringa på hvordan det fungerer?

Det fungerer ved at svarte/hvite felt representerer henholdsvis 0 eller 1 (såkalt bit-kode eller noe lignende). Disse kodene blir oversatt til an adresse eller hva det nå skulle være. De tydelige firkantene i koden brukes for at telefonen skal kunne gjenkjenne hvilken type kode dette er.

Hensikten med kodene er at du enkelt og greit skal kunne scanne den på telefonen for å kunne åpne en link, så slipper du å sitte og knote med å taste inn ei lang adresse på et mobiltastatur. Du ser jo ofte feks at det linkes til android applikasjoner med disse kodene, da kan du bare scanne pc-skjermen med telefonen din, og du kommer rett inn på adresse i telefonens nettleser.

Tusen takk for oppklarende svar, dette var faktisk mer enn jeg hadde forventet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...