MI-87 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Etter å ha vært låst på BMW en god stund har jeg anerkjent at det eksisterer andre biler, og kommet frem til at jeg kan få mye ut av å kjøpe en V50 istedet. Det er jo ikke drømmebilen, eller den jeg har mest LYST på. Men med tanke på min situasjon så er det stor forskjell på hva jeg har lyst på og hva jeg faktisk trenger... Skal straks ha småfolk og da nytter det ikke med Z3. Det blir bare meg og vesla og jeg har funnet ut at en V50 er mer enn stor nok til en liten familie på to. Nå vurderer jeg veldig om jeg skal bestille en ny V50, men er litt usikker på enkelte utstyrspakker og hva som er gunstig å betale for nå vs. hva som kommer til å være de mest attraktive 2011 V50'ene noen år frem i tid når den eventuelt skal selges igjen. Nå er jeg lei av bilstyr, og ser for meg at det skal gå minst 5 år før jeg på død og liv må ha noe annet. Jeg har så langt bestemt meg for 1,6 diesel, D2. Altså ikke DRIVe. Tror dere bilen kommer til å stille veldig dårlig i forhold til V50er med DRIVe? Hovedsaklig har jeg med barnesikkerhetspakken i tillegg til summum utstyrspakke. Teknikk pakke m/premium sound som innebærer bl.a keyless drive, adaptive kjørelys, den beste lydpakken. Føler det er enkelte ting som er et 'must' på en ny bil som gjør at man ikke ligger på bunn av rangstigen om 5-7 år? F.eks regnsensor, ryggesensor, innfellbare sidespeil, Bi-xenon, cruise control, multiratt. Har også med tidsinnstilt forvarmer og andre småting som armlene m/koppeholdere bak, 12v uttak bagasjerom, kompass i speil, av-bryter for kollisjonspute på passasjersiden, bæreposeholder bak. Nå har jeg absolutt ikke bestemt meg for at det er denne bilen jeg skal ha, men så langt er det et alternativ jeg vurderer sterkt. Tenker litt mer sikkerhet og komfort nå enn jeg gjorde sist jeg kjøpte bil. En ting som irriterer meg er at ISOfix skal være standard på alle nye biler, likevel kan du bestille ISOfix for 6-700 kroner ekstra? Skjønner ikke helt den greia! Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Skal du kjøpe utstyr etter hva du har behov for, eller hva som kommer til å være lurt å ha for neste eier av bilen om 5 år? Hadde jeg vært deg, så ville jeg satser på en V50 med R-design, i en kul farge (blåfargen til volvo er fin, oceon blue eller noe sånt. I tillegg er rød, sort og hvit greie farger), finn en riktig motor for deg, og så begynn å kjøp extrautstyr som er VIKTIG og nødvendig for deg. Lenke til kommentar
MI-87 Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vil ikke ha R-design. Og av farge har jeg valgt sort med lyst skinninteriør (beige/calcite og alupanel). Vurderer hvit lakk, men heller mot svart. Det står iallefall mellom de to. 'Riktig motor for meg' ja, hehe. Vet ikke hva jeg skal svare på det, men det er iallefall ikke en 1,6. 'Riktig' motor har jeg valgt, som sagt, og av ekstrautstyr har jeg valgt det som jeg 'trenger' og vil ha i en ny bil. Nå er det sånn at det er lite man kan velge 'en og en', det meste kommer i diverse pakker som det tok litt tid for iallefall meg, å sette seg noenlunde inn i. Nå handler jeg ikke bil for en fremtidig eier, men jeg er selvfølgelig interessert i at bilen holder seg best mulig i verdi. Derfor spør jeg om råd ang. utstyrsgrad og hva slags type utstyr som er mest å 'hente på' (taper minst på, da) noen år frem i tid. Hvor VIKTIG vil f.eks DRIVe være. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Hovedsaklig har jeg med barnesikkerhetspakken i tillegg til summum utstyrspakke. Teknikk pakke m/premium sound som innebærer bl.a keyless drive, adaptive kjørelys, den beste lydpakken. Føler det er enkelte ting som er et 'must' på en ny bil som gjør at man ikke ligger på bunn av rangstigen om 5-7 år? F.eks regnsensor, ryggesensor, innfellbare sidespeil, Bi-xenon, cruise control, multiratt. Har også med tidsinnstilt forvarmer og andre småting som armlene m/koppeholdere bak, 12v uttak bagasjerom, kompass i speil, av-bryter for kollisjonspute på passasjersiden, bæreposeholder bak. Har du med ekstrautstyret som er uthevet er du godt på vei, er som regel det folk flest er ute etter. Hvor VIKTIG vil f.eks DRIVe være. DRIVe tror jeg ikke er noen dum idé. Folk kjøper gjerne navnet. DRIVe = 5 hk mindre, litt billigere, mye mer lettsolgt. Kan kanskje til og med heve prisen litt ved salg, er jo vanskelig å spekulere i bruktbilpriser 5-7 år fremover i tid men. Lenke til kommentar
MI-87 Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Tusen takk for svar! Ja jeg tror også at selve navnet kommer til å selge, med mindre det får dårlig omtale og det dukker opp problemer. Ikke at jeg har veldig peiling på hva det skulle være! Men jeg har bare ikke lyst til å ofre 5 hk og 6trinns gir for DRIVe. Kan jo godt hende jeg angrer på det, hvem vet.. Hadde jeg bodd i by så hadde jeg faktisk valgt det, men her er det ganske enkelt ikke kø. Rushtrafikk her vil si 4 biler på vei inn i rundkjøringen og jeg har absolutt ikke behov for DRIVe sånn som jeg ser det iallefall. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Tusen takk for svar! Ja jeg tror også at selve navnet kommer til å selge, med mindre det får dårlig omtale og det dukker opp problemer. Ikke at jeg har veldig peiling på hva det skulle være! Men jeg har bare ikke lyst til å ofre 5 hk og 6trinns gir for DRIVe. Kan jo godt hende jeg angrer på det, hvem vet.. Hadde jeg bodd i by så hadde jeg faktisk valgt det, men her er det ganske enkelt ikke kø. Rushtrafikk her vil si 4 biler på vei inn i rundkjøringen og jeg har absolutt ikke behov for DRIVe sånn som jeg ser det iallefall. DRIVe + http://sv.bsr.se/products/t1125/ 6 trinns kan du vel ofre, har kjørt endel audi a6 med 6 trinns og bruker det bare en sjelden gang på E18 over 110, vet ikke hvordan det er med V50en men. Endret 12. juli 2010 av L4ss3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå