Gå til innhold

Spille via hjemmenettverk, hardcore pcen gjemt i kjelleren?

Anbefalte innlegg

Heisann

Var litt usikker på hva jeg skulle ha som emnetittel, hehe

Men altså, det jeg lurer på er om det finnes en måte å bruke en KVM-boks, en slags forlenging av video-, lydsignaler, og mus og keyboard, via en vanlig CAT kabel? Alternativt en annen tynn kabel. Saken er den at pcen med gode spesifikasjoner står et stykke unna skjermen jeg skal bruke, og jeg ikke ønsker en hel masse kabler. Det beste er om det finnes noe som kan kobles direkte til eksisterende internettkabler.

Takk for hjelpen

(dette skal brukes til spill altså, så remote desktop fungerer dårlig :/)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

StreamMyGame blir nok billigste alternativet om du har en annen pc der skjermen står.

Koster 19,99$ året for beste utgaven som ikke har noen begrensninger på fps/oppløsning.

Da setter du opp programvaren på gaming pcn og legger til alle spillene i programmet, så installerer klienten på den andre pcn eller de andre.

Så når du kjører klienten på de andre pcne får du opp listen med spill du har satt opp på gaming pcn og kan spille de over det eksisterende nettverket ditt hjemme.

Kan streames til windows/linux,mobiltelefon/håndholdte enheter samt til playstation 3(ikke testet mot ps3).

Spille crysis på f.eks en eee har en tendens til og gjøre folk lange i maska ;)

Ellers kan du jo evnt bytte vifter i pcn så den ikke bråker da jeg antar det er problemet, og flytte den opp.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål, men saken er at pcen det gjelder i utgangspunktet er en familiepc, dvs at den står plassert på et sted hvor småbarna sitter. Jeg ønsker å bruke samme maskin til å spille på min HDTV, og den står et godt stykke unna.

Har flyttet den stasjonære pcen et par ganger, men det er et helvete å koble ut og inn en million kabler

Lenke til kommentar

Du sier ikke hva slags interface du har på skjerm (eller jeg gikk glipp av det). Hvis det er HDMI så kan du bruke lange HDMI kabler (dyrt) ellers så mener jeg å ha sett noen HDMI til gbit Ethernet overganger. Dette kunne vært brukt for audio/video. For tastatur/mus kunne finner man sikkert noe trådløst (f.es WLAN) eller en tilsvarende USB over Ethernet konverter.

Dette blir som regel ikke billig. Jeg selv har en mini-pc med HDMI montert bak TV. Men jeg spiller ikke noe særlig spill. Film og musikk ligger på serveren i kjelleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...