Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til hva slags moped?

Anbefalte innlegg

hei

jeg er 15 blir snart 16 til januar.jeg har tenkt på å kjøpe en moped men vet ikke helt hva slags jeg skal kjøpe. jeg skal helst ikke ha en som jeg må skru altfor mye på og den skal kjøre bra i oppoverbakker og dra litt også da

jeg er sett på disse men vet ikke helt av de som er bra men jeg kan også få noen andre råd

http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23079061

http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=22659284

http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23264981

jeg håper på om å få noen sjappe svar det hadde vært veldig fint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg ha kjørt opp til lett motorsykkel, den opplæringen man får på mopedlappen er rent latterlig. Dessuten kjører de aller fleste med moped langt over grensen på 45km/t eller hva det nå enn er, da bør de helst lære seg hvordan man skal gjøre det også. Men du har vel allerede kjørt opp til moped, eller?

Hvis ja, kjøp den som er gjort minst mulig med, er kjørt minst og/eller er av den nyeste modellen av dem. Det er selvsagt lurt å finne noen brukererfaringer mtp. ting som bruker å gå i stykker osv. I tillegg bør du styre unna de som har hatt mer enn 2 eiere. Aller helst bør den ha hatt kun én eier. Slik vil du unngå å kjøpe noe som ramler ifra hverandre i løpet av et par sesonger.

Hvis nei, kjør opp til 125ccm, da blir det ikke noe problem med å få nok dra i oppoverbakkene :thumbup: Dessuten er det da mye mindre som skal til for å kjøre opp til tung motorsykkel når du fyller 20 år.

Forøvrig er sykler ifra Honda ofte gode og har få problemer, det er iallfall min erfaring med en motorsykkel jeg hadde. Feilfri selv etter over 70000km :love: Det er godt mulig det gjelder Hondas mopeder også, uten at jeg kan si noe sikkert om det.

Lenke til kommentar

Hvis nei, kjør opp til 125ccm, da blir det ikke noe problem med å få nok dra i oppoverbakkene :thumbup: Dessuten er det da mye mindre som skal til for å kjøre opp til tung motorsykkel når du fyller 20 år.

Forøvrig er sykler ifra Honda ofte gode og har få problemer, det er iallfall min erfaring med en motorsykkel jeg hadde. Feilfri selv etter over 70000km :love: Det er godt mulig det gjelder Hondas mopeder også, uten at jeg kan si noe sikkert om det.

Hva vis han ikke skal kjøre opp til tungsykkel når han er 20år? Da er det waste å bruke 40-50-60k på lettsykkel å lapp når det er bil om 2 år. Da er det også vært å trimme en moped som går i 90-110, og risikere bota på 4200, som jeg som har kjørt trimma moped i 2 år ikke har sett enda ;)

Lenke til kommentar

Takk for noen fine svar men kan godt få noen fler også

jeg har kjørt crosser har bare prøvd men da girte jeg og det var veldig lett,men jeg fikk en scooter i konf i gave fra søstra men synes det er mer en jente sykkel

har gått litt for langt for meg :)

Endret av terje123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Nok av sånne her tråder, nå.

Her, og her.

Gå for Yamaha dt eller derbi senda, mener jeg. (Kvalitet, og masse deler, og ikke noe jallamekk på de, som jeg har opplevd på enkelte furiar osv..)

Lenke til kommentar

Lettsykkel er så inn i helvette dyrt! Er ikke vits å bruke så mye penger når det bare er ett år med kjøring før man kan ta bil-lappen.

Og vi mopedister har lov til å kjøre på veien akkurat som lett-mc-folka, så FUCK dere! Vi driter i om det går tregt, da får dere slå oss av og banke oss eller noe, men ellers er det ingneting dere kan gjøre!!!

Lenke til kommentar

Prisen er da ikke så ille, ikke med tanken på hvor mye bedre man bedre opplæring man får, og hvor mye mer morro det er å kjøre noe som er litt tyngre enn en moped :thumbup:

Jeg hadde tenkt å spørre trådstarter om hvilke planer han hadde ift. tohjuling senere i livet, men jeg glemte det. Hvis tanken er å slippe å gå i to år før man kjører opp til bil, så er det bare å kjøp noe ræl som ser ut til å holde i et par år, og bruke minst mulig penger. Kjøp en tempo, de er knall sexy(nesten oppriktig ment):new_woot:

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ha kjørt opp til lett motorsykkel, den opplæringen man får på mopedlappen er rent latterlig. Dessuten kjører de aller fleste med moped langt over grensen på 45km/t eller hva det nå enn er, da bør de helst lære seg hvordan man skal gjøre det også. Men du har vel allerede kjørt opp til moped, eller?

Hvis ja, kjøp den som er gjort minst mulig med, er kjørt minst og/eller er av den nyeste modellen av dem. Det er selvsagt lurt å finne noen brukererfaringer mtp. ting som bruker å gå i stykker osv. I tillegg bør du styre unna de som har hatt mer enn 2 eiere. Aller helst bør den ha hatt kun én eier. Slik vil du unngå å kjøpe noe som ramler ifra hverandre i løpet av et par sesonger.

Jeg har ikke kjørt moped men har prøvd cross og det var lett men har scooter men synes det er mer jente greier

Lenke til kommentar

Når ble Derbi DRD senda en lettsykkel? :dontgetit:

Oi sorry...mulig jeg tenkte på en annen.

Akkurat som om gallup gjør en undersøkelse om hva slags mat du liker best og så svarer du at du syns alle skattene og avgiftene er for høye?!

Kanskje dummeste sammenligninga jeg har sett.

Men en sammenligning likevel ;)

Vi snakker om trafikkregler. Hvor i helvette kommer kontroll over kjøretøyet inn i bildet?

Det er sånn du må ha for å kunne kjøre vet du?

Ja, men ikke når det er snakk om trafikkregler.

Lenke til kommentar
Og ytringsfrihet er en ting, men å holde seg saklig er en annen ting. TS ønsker å prate om moped, du fåreslår lett MC.

Når ble Derbi DRD senda en lettsykkel? :dontgetit:

Akkurat som om gallup gjør en undersøkelse om hva slags mat du liker best og så svarer du at du syns alle skattene og avgiftene er for høye?!

Kanskje dummeste sammenligninga jeg har sett.

Vi snakker om trafikkregler. Hvor i helvette kommer kontroll over kjøretøyet inn i bildet?

Det er sånn du må ha for å kunne kjøre vet du?

Jeg har forsåvidt rapportert tråden, og melder meg ut, med mindre dere vil forsette å diskutere moped til Ts.

Det er ikke så farlig at du kom med lett sykkel det var bare t forslag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg har også rapportert tråden, i håp om at han som rager helt for ingen ting, ikke klarer holde seg saklig (annet enn å hate folk som kommer kjører lettsykkel, og veit hva de gjør i trafikken) får noe mot seg.

Jeg har anbefalt derbi senda r x race, og jeg har linka til to tråder som faktisk gir han svar nok.

Tråd kan stenges, i mitt syn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lettsykkel er så inn i helvette dyrt! Er ikke vits å bruke så mye penger når det bare er ett år med kjøring før man kan ta bil-lappen.

Og vi mopedister har lov til å kjøre på veien akkurat som lett-mc-folka, så FUCK dere! Vi driter i om det går tregt, da får dere slå oss av og banke oss eller noe, men ellers er det ingneting dere kan gjøre!!!

jeg forsinker alle andre.. men det er de som skal fucke seg selv. :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:

mange kjører sykkel videre i livet, det eneste grunnen til at du ikke liker sykkler er at du er stuck i 45kmt :w00t::cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...