Gå til innhold

OneMangaReader - Program for å lese manga websider.

Anbefalte innlegg

Jeg har mekket et program som leser manga fra websider. Det begynte med onemanga men den støtter nå flere websider. Jeg bruker den personlig til å lese alle mine favoritt mangaer.

mreader1.jpg

mreader2.jpg

I utgangspunktet viser den siden du leser samt forrige og neste på hver side. Når man leser en side så henter den i bakgrunnen de kommende sidene slik at man slipper å vente. Siden er klar når man skal lese den.

Den lagrer automatisk et bokmerke på hver manga som leses i en liste (og husker hva side du var på sist). Ved å bevege musen ned mot venstre hjørne dukker kontrollene opp. Når man leser forsvinner disse. Dobbeltklikk listen for å velge manga fra den.

Det er knapper for fullskjerm og mulighet til å browse mangasidene etter nye mangaer. Knappene med tall er gjør at man kan be programmet lese så mange sider inn i minnet mens man holder på (mindre venting).

Navigering: Taster + mus.

Den tekstboksen jeg har fyllt ut en sti på trenger man ikke fylle ut. Men om man gjør det så lagres manga sidene fortløpende til den stien i en egen mappe, som man da lett seinere kan pakke til CBZ eller CBR fil. Jeg bruker den noen ganger for å "rippe" en manga" og lage disse filene lokalt. Ved å trykke på ">500" knappen så henter den de neste 500 sidene og lagrer dem.

Programmet er laget i C# (.Net 3.0). Download: OneMangaReader. Pakk ut en plass med skriverettigheter og kjør OneMangaReaderWPF.exe. Den lagrer favorittene i en Fav.txt fil samme sted for EXE filen ligger.

For de som ikke har .Net 3.0 installert: .Net 3.0 Redistributable Package

Om noen vil ha kildekoden så er det bare til å PMe meg.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...