MixMaster Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har vært på dette forumet i noen dager nå.. Jeg holder på med å bygge pc.. Først var jeg sikker på Ait nf7-s v2.0, siden alle sa det var ett bra overklokkingskort. Men etter at jeg begynte å lese litt, forstod jeg Epox 8rda+ også skal være bra til overklokking.. ( ? ? ) Er det noen som har testet disse to kortene opp mot hverandre? Hvilket av dem er best til overklokking? Replys tas impt med STOR takk! ..MixMaster Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Epox er bra, men må moddes litt for å bli veldig bra. Abit er bra, er bedre enn Epox rett ut av boksen uten mods. Men siden Epox kortet er på tilbud på komplett.no nå, så burde du vel kanskje slå til? Lenke til kommentar
Orak Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 du kan jo kjøpe et Abit NF7 v1.2, det koster jo 810kr på komplett og er mye bedre enn epox 8rda uten mods.. Og det er lettere og modde Abit NF7 korta. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Den nyeste revisjonen av EPoX sitt nFORCE2 kort (8RDA3+) må ikke moddes på noen måte for å kunne overklokke. Denne revisjonen støtter også 400FSB. Anbefaler EPoX for alle penga . Biosen er en drøm for overklokkere! Les testen på hw.no. (av 8RDA+) Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Den nyeste revisjonen av EPoX sitt nFORCE2 kort (8RDA3+) må ikke moddes på noen måte for å kunne overklokke. Denne revisjonen støtter også 400FSB. Anbefaler EPoX for alle penga . Biosen er en drøm for overklokkere! Les testen på hw.no. (av 8RDA+) Har dette selv og det rocker ! Leter fortsatt etter å finne noe negativt om kortet. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Ja! Da var den i boks! Bestilte epoxen nå nettopp. Klarte ikke å dy meg.. :wink: Og også tusen takk til dere som hjalp meg!! Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Epox har kun 4bits FID, og trenger rask mosfet og PLL kjøling når man klokker hardt. Bortsett fra dette så er kortene veldig like. Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg kjøpte forresten 8RDA3+ og ikke det som var på tilbud (8RDA+) :wink: Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 har dette selv og det rocker ! Leter fortsatt etter å finne noe negativt om kortet. Du leter forgjeves. Da jeg fikk mitt Epox 8RDA3+ så ble jeg ganske imponert av det "magic health" systemet som kommer opp på skjermen med booting. Ganske handy og tøft, også har man i tillegg "post debugger" noe som også er et bra pluss. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 har dette selv og det rocker ! Leter fortsatt etter å finne noe negativt om kortet. Du leter forgjeves. Da jeg fikk mitt Epox 8RDA3+ så ble jeg ganske imponert av det "magic health" systemet som kommer opp på skjermen med booting. Ganske handy og tøft, også har man i tillegg "post debugger" noe som også er et bra pluss. Mangler den ikke S-ATA? Og kun 4 USB utganger, har ikke de fleste nå minst 6? Og ikke har den RAID.... Det var det jeg fant som var negativt. Lenke til kommentar
Xargo Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Den nyeste revisjonen av EPoX sitt nFORCE2 kort (8RDA3+) må ikke moddes på noen måte for å kunne overklokke. Denne revisjonen støtter også 400FSB. Anbefaler EPoX for alle penga . Biosen er en drøm for overklokkere! Les testen på hw.no. (av 8RDA+) Har dette selv og det rocker ! Leter fortsatt etter å finne noe negativt om kortet. noe negativt: det har ikke nv soundstorm Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Vel det har 8rda+ Men for overklokking, helt klart 8rda3+/NF7 S v2.0 eller vente litt på 8rda+ rev2 (kan stille VDD til 2V! :o ). Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Mangler den ikke S-ATA? Og kun 4 USB utganger, har ikke de fleste nå minst 6? Og ikke har den RAID.... Det var det jeg fant som var negativt. kopiert fra Epox.nl EP-8RDA3+ specs: Nvidia Nforce Ultra 400, for AMD Athlon 400 MHz FSB support 3 x DDR SDRAM PC3200, (DDR400) 3GB max DUAL CHANNEL 5 x PCI, 1 x AGP 8X Two Serial ATA ports Dual LAN 10/100MB 6x USB 2.0 , Dual Channel Audio , ATA-133 Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Ok...jeg sjekket vel bare Komplett sin info. Men jeg ser fortsatt ikke RAID.... Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 ..Nå som jeg nhar bestilt 8RDA+ så lurer jeg på om Thermalright SLK 900 passer på det hovedkortet..? :wink: Det hadde vært litt kjedelig å finne ut når jeg skal sette sammen pcen, at hovedkortet og cpu-kjøler ikke passer sammen.. Jeg takker for replys! Lenke til kommentar
Orak Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 ..Nå som jeg nhar bestilt 8RDA+ så lurer jeg på om Thermalright SLK 900 passer på det hovedkortet..? :wink: Det hadde vært litt kjedelig å finne ut når jeg skal sette sammen pcen, at hovedkortet og cpu-kjøler ikke passer sammen.. Jeg takker for replys! Ganske sikker på at de passer, men heller usikker hvis du skal ha en enorm NB kjøler.. som trengs hvis du skal kjøre chipsett volt på 2V.. Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 har dette selv og det rocker ! Leter fortsatt etter å finne noe negativt om kortet. Du leter forgjeves. Da jeg fikk mitt Epox 8RDA3+ så ble jeg ganske imponert av det "magic health" systemet som kommer opp på skjermen med booting. Ganske handy og tøft, også har man i tillegg "post debugger" noe som også er et bra pluss. Mangler den ikke S-ATA? Og kun 4 USB utganger, har ikke de fleste nå minst 6? Og ikke har den RAID.... Det var det jeg fant som var negativt. Seriøst. 6 USB utganger? Hvem bruker vel 6 usb porter på EN gang? Bruker 1 jeg Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Ok...jeg sjekket vel bare Komplett sin info. Men jeg ser fortsatt ikke RAID.... Ingen av nForce2 kortene har vel RAID :-? Er jo ikke verre enn å kjøpe en PCI RAID-kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg