Lars H. Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hei. Skal kjøpe minnekort, SDHC klasse-4 eller 6 til mitt nye Canon Ixus 100 IS, men finner ikke noe i spec'n om hvor mange GB det håndterer. 8GB skal gå greit, men større? Noen som vet? Lars H. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Max 16 GB Kilde? I manualen finner jeg ingenting om en sånn begrensing. Det står bare at den skal støtte SDHC-standarden som igjen støtter minnekort på til og med 32 GB. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Merkelig påstand fra mymemory. Jeg finner ikke noe støtte for påstanden fra andre plasser og skjønner ikke hvor da har det fra. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Så lenge et kamera støtter SDHC-standarden, så skal det automatisk støtte opp til 32 GB. Men enkelte tester eller infosider kan oppgi et lavere tall. Grunnen kan være, at om det ikke fantes 32 GB på det tidspunktet de testet kameraet, men at 16 var maks, så har de ikke fått testet 32 GB og kan gå god for det. Skulle det imidlertid være at kameraet ikke liker 32 GB, så skal det kunne fikses med en enkel firmwareoppgradering. Men det skal ikke være nødvendig så lenge den opprinnelige firmwaren er kodet i henhold til SDHC-standarden. Men jeg vil tro at 16 GB er mer enn nok. Det er tross alt plass til noen tusen bilder, og i stedet for ett gigantisk kort ville jeg heller spredt bildene ut over 2-3 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå