Rubenski Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 G'dagen! Har et lite problem me et trådløst nett, evt pc'n min. Har sånn USB Sak som jeg kobler meg til husvertene sitt trådløse nett. Kjøpte en ny DLink og prøvde å koble meg opp, men det funket ikke. Fikk låne en gammel dlink usb sak fra onkeln min for å se om det var noe galt me den nye jeg hadde kjøpt og den gamle funker som bare juling på min pc, mens den nye funker på hans pc.. Har prøvd det meste før jeg kom hit, tillome reinstallert windows og hatt div folk se om de kan finne ut av det uten hell. Noen hatt et sånt problem før?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hvis huseiers PC sender på kanal 12 eller 13, så kan det være innstillingene av land i software som er feil. Står den på USA som default, så får du bare kanal 1-11, mens Norge / EU bruker 1-13. Alternativt kan det være driver som er problemet eller kryptering. Er det WPA-kryptering, så må man ha Servicepack 2 eller 3 i Win-XP. Lenke til kommentar
Rubenski Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Med de nye usb saken så finner jeg linken og greier og kan koble meg på den, men får ikke internett tilgang, får bare "midlertidig eller ingen forbindelse". Har Windows7, og drivere ser ut til å være iorden. Er et usikret nettverk også. Usikker på instillingene til husvertene, men nettet har fungert helt fint før og de har ikke byttet eller gjort noe med det. Derfor synes jeg det er merlig at nye usb modem(?) ikke funker, men at en gammel funker Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Når du ser nettverket, så er det enten driver eller kryptering som er det mest sannsynlige. Med kryptering, så tenker jeg at det ligger inn noe kryptering på PC. (høyreklikk på nettverk i taskbar og velg avansert) Det kan også være mac-filter i router hos huseier, men kanskje lite sannsynlig. Det siste er at han har innstilt routeren på en hastighet som routeren ikke støtter (f.eks 11n-only når du har 11g). For D-link så lønner det seg ofte å laste ned driver for chipsettet i donglen. Google f.eks 'DWA-140 chipset' så finner du at det er et fra Ralink som du finner på websiden til produsent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå