mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 multicom kunshan m860tu. hei folkens i går kveld tok gpuen kvelden. alt fungerte bra plutselig får artifacts og like etter får blå skjerm. jeg slår den på og jeg får artifacts når den går inn i login screen, men det går bort. jeg begynner å spille etter 5 min det samme, men nå mere artifacts. jeg vet årsaken, det var fordi jeg prøvde å overcloke med ntune i nvida controll panel. når jeg starter den nå får jeg bare black screen og artifacts. jeg vil blind flashe den nå. noen som kan sende meg 9800m gt bios og kommandoene som du bruker å flashe. jeg har booteble usb nøkkel og mangler en 9800m gt bios og kommandonene. jeg har 6 måneder med garanti i gjen kan multicom sende meg nytt gpu vis jeg sender min til dems. vil helst ikke sende laptoppen til dem da jeg har pirat stuff i den. hvor ligger den cmos batterien i clevo m860tu kanskje jeg kan resette den. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Om du prøvde å overklokke med ntune, så resetter den skjermkortet til defaults når du restarter dataen. Såfremt du ikke trykte "ja" når programmet spurte om det skal autosette overklokken du valgte hver gang du starter opp dataen. Sjekk med GPU-Z å se hvilke clocks den kjører på. Hvorfor skal du flashe den når du, tydeligvis ikke, har flashet den i utgangspunktet? Ntune er et software som bare endrer clocks midlertidig. At 9800M GT tar kvelden etter 12-18 mnd er ikke noe nytt da det skjedde med meg og. Hvilke mhz prøvde du å overklokke den til? EDIT: Ahh, ser jo nå at du bare får svart skjerm. Har du prøvd å koble den til ekstern skjerm? Jeg er redd at GPUen er død, uanvhengig av flashing. Jeg fikk en masse artifacts under oppstart og blue screen før den kom inn i windows. Prøv å starte den opp i safe-mode. F8 mange ganger og enter etter en liten stund. Endret 10. juli 2010 av EivindS_ Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Om eneste grunnen til at du ikke vil sende inn laptopen er fordi du har "pirat-stuff" i den, så kan du bare ta ut harddisken, koble den på en annen PC og slette/ta backup av ting du ikke vil dele med PC-reperatøren. Tviler på at multicom vil sende deg et nytt skjermkort uten videre, så eneste alternativ slik jeg ser det er å sende den inn for å få den reparert. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 jeg kan ikke endre noen ting nå pcen er helt dau!! jeg får bare svart skjerm når jeg starter. da jeg overclocked med ntune var clokene 1520,960,605. jeg er sikker på at jeg valgte ja når den beskjeden kom opp om at dette skulle være oppstart clokene!! var sikkert dette som ødela hele pakka. så jeg tenkte vis jeg flashet med defaults clokene til 9800m gt så kunne problemet kunne fixes. men hele skjermen er svart så jeg må blind flashe den. søker forsatt etter default bios til 9800mgt og cmos batteriet til m860tu, hakke funnet noe ennå ... kan multicom finne ut om at operatic systemet er pirat da jeg har windows 7 64 bit over ett år(som e pirat). det står at den er legit! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Nei du, det tviler jeg på. Kan ikke se noen grunn til at de skulle bry seg om det heller. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg tror jeg har original bios til min gamle 9800M GT. Vent litt, så skal jeg lete. Husk at du trenger NVflash på din USB-penn. Du vet det sikkert, bare du ikke nevnte det i førsteposten din. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 damm var vanskelig å finne en 9800mgt bios,. jeg har alt klart booteble usb stick har tatt ut hardisken sånn at maskinen boter i ubs stick. jeg vet åssen man gjøre det. mangler nå bare en 9800m gt bios. vis dere finner den bare gi en link. O tuzen tak. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 PM meg mailaddressen din så kan jeg sende BIOSen. Ja, jeg fant den Kan også være litt greit å lese litt her, selv om du sikkert kan det meste der. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 ok eivind jeg sendte deg melding nå med email adressen min. første gang jeg har blind flashed gpuen så for se åssen det går! Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 ty mann nå skal jeg fikle med laptoppen skal poste senere åssen det går. ønske meg lykke til folkens Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Får håpe at det går bra EDIT: Lykke til! Endret 10. juli 2010 av EivindS_ Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 ja jeg har flashet med biosn nå og jeg får sånn to piip etter hverandre, det funka og jeg fikk normal kjerms i dos, altså ingen artifacts men når jeg restartet den fikk jeg bare artifacts altså bare hvitt farge og svart i midten som spredte seg som kreft til hele kjermen ble svart. jeg blind flashet i gjen får 2 pipp. etter restart det samme kanskje er det skjermen som er fail. jeg vil helst fikse det selv men tror jeg ender opp med å sende til multicom. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Om skjermen er feil, kan du prøve å koble den til ekstern skjerm. Virker det, er det nok skjermen eller kontakten til skjermen som er gåen. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 ekstern kjermen har bare vga inngang så det funker ikke, prøvde med hdmi inngangen til TVen men det kom ingen signal. hvordan var det man byttet skjerm var det fn+f7 eller noe? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Fn+F7 ja, men trur aldri den har fungert for meg. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 nå booter den normalt i hverfall. hører windows lyder og greier, men den er full av artifacts. fikk den til å boote normal en gang, når jeg prøvde å endre oppløsning klikke den med artifacts. skal prøve å resette bios settings nå. noen some vet hvor cmos batteriet ligger i hovedkortet til m860tu. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Ser ikke helt hva det skal hjelpe for. Skjermkortet har nok tatt kvelden, og kan ikke bringes tilbake til live, ved ett unntak: steke det i komfyren, men da ryker nok garantien iallefall Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) multicom får vel fikse den. kan multicom sende meg grafikkort vis jeg sender mitt til dem. ser ut til at multicom ikke selger lenger m860tu. tviler på at de kan gi et nytt 9800m gt. åssen blir det da? maskinen min støttet bare mxm 2.1 type III. og de grafikkortene som de selger med maskinene deres nå støtter ikke denne typen. kanskje de gir meg gtx 260m eller gtx 280m:new_woot: tviler stertk på det! har sett disse på ebay men de koster flesk. hva tror dere folkens er noen som har føkka grfikkortet sitt og fikset det gjennom multicom. jeg har forsatt 6 måneder med garanti igjen så de burde finne på noe bra lol! Endret 11. juli 2010 av mr-niceguy Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Du må nok sende hele maskinen til multicom for å få den reparert. De klarer nok skaffe skjermkortet som reservedel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå