Gå til innhold

Åpne raw filer fra 50d i photoshop cs4 extended

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg endelig kjøpt meg ett nytt kamera etter at mitt 400d tok kvelden tidlig i juni. Så på CF-kortet var det bilder jeg hadde tatt tidligere i raw, De var helt problem frie å åpne i photoshop, men da jeg skulle åpne raw filene fra 50d fikk jeg bare beskjed om "could not complete your request because it's not the right kind of document!"

Jeg har lastet ned camera raw fra canon siden og prøvd å laste ned fra adobe, men jeg får ikke med setup'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går fikk jeg endelig kjøpt meg ett nytt kamera etter at mitt 400d tok kvelden tidlig i juni. Så på CF-kortet var det bilder jeg hadde tatt tidligere i raw, De var helt problem frie å åpne i photoshop, men da jeg skulle åpne raw filene fra 50d fikk jeg bare beskjed om "could not complete your request because it's not the right kind of document!"

Jeg har lastet ned camera raw fra canon siden og prøvd å laste ned fra adobe, men jeg får ikke med setup'en.

Programvarer som følger med Canon (DPP/Digital Photo Professional) er ypperlig å bruke synes jeg...Jeg merket forresten også da jeg gikk over fra 400D til 50D at det var nødvendig å formatere minnekortet i det nye kameraet før det fungerte skikkelig. (Minnekort som tidligere var brukt i 400D)

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...