Gå til innhold

Frp, et parti for kriminelle

Anbefalte innlegg

Om dere stod på tyskernes side under WWII skjønner jeg hvorfor dere velger å ta det standpunktet.

Dette er et latterlig utsagn. Nulltoleranse skal være at man faktisk slår ned på kriminalitet, det betyr ikke trakassering av vanlige folk a'la det Stasi drev med i Øst-Tyskland. Dette blir først og fremst et problem for de som begår kriminelle handlinger, ikke de som oppfører seg som folk. De kan kanskje føle seg trakassert, men det har de da sannelig fortjent også.

Man kan rasjonalisere at voldtekter av barn skal ha en 30 års strafferamme ved å begrunne det med at man har satt dype fysiske og psykiske arr hos offeret, og at resten av livet dems kanskje blir ødelagt pga det. Men hvordan blir da den tilsvarende straffen for f.eks. mord? Du har drept en person, ergo bør du dø selv? En slik straff, eller 30 års fengsel for den saks skyld, er svært lite forebyggende. Det er ingen korrelasjon mellom hvor hard straff du får og hvor lite kriminell du er etterpå. Søk det opp om dere vil.

De færreste er for dødsstraff i dag. Og jeg er imot dødsstraff. Mest fordi hvis personen som blir dømt til døden faktisk er uskyldig vil ikke det kunne bringe ham tilbake. Og fordi dødsstraff rett og slett er for humant for en som har begått en fryktelig forbrytelse, som f.eks. Baneheia-saken. Vil heller at den skyldige skal få slite med det han/hun har gjort i resten av levetiden i visshet om at man aldri vil kunne være fri igjen. For eksempel burde Viggo Kristiansen hatt livstid uten mulighet for løslatelse for det han har gjort.

At det skulle være en korrelasjon og at mange baserer meningene sine om straff deretter, gir mening for oss lovlydige. Men det er fordi vi er de lovlydige. Kriminalitet er per definisjon irrasjonelt, så hvorfor skulle rasjonelle tiltak fungere?

Det er mange som mener at reabilitering hjelper alle. Vel, det er faktisk en del mennesker som er immune mot alle forsøk på rehabilitering, og som går rett ut og begår nye forbrytelser. Sånne personer kan ikke hjelpes, og det man da må gjøre er å beskytte samfunnet mot sånne. Og her kommer strenge straffer inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...kanskje det handler mer om økt råderett over egne valg og penger og en avsmak for venstresiden som har blitt bygget opp over mange år.

Agreed. Min stemme går dog til Høyre, ikke Frp. Sistnevnte blir for uansvarlig og populistisk i mine øyne. Høyre i lederposisjon i en regjeringskoalisjon med Frp diltende etter ala SV og Sp i dag kan fungere.

Hovedgrunnen til å stemme Høyre er dog at det i mine øyne er det eneste norsk partiet som fører en politikk som vil gjøre Norge rustet til den dagen vi ikke lenger kan basere økonomien vår på petroliumsvirksomhet. Vi trenger å få det private næringslivet på banen, og da nytter det ikke å skatte ihjel slike virksomheter.

Skremselspropaganda? Var det ikke det jensegutt vant valget med forrige gang? Fint lite om egen politikk, men saftige ild og svovel prekener om Frp og deres ondskap som parti ??

Og dette er vel gjennomgående blitt det største problemet i norsk politikk. Det er jo INGEN som lenger snakker om hva deres egen politikk går ut på, men hva alle andre gjør feil - i hvert fall gjelder dette debattene i media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...