Gå til innhold

Frp, et parti for kriminelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det står i den ene artikkelen du linker til:

Det er ingen krav til vandelsattest for å engasjere seg i et parti. Ingen partier eller organisasjoner kan finne ut om en person er straffedømt før vedkommende blir medlem. Dessuten bør det være sånn at de som har gjort opp for seg må kunne være samfunnsborgere og engasjere seg politisk sier Mo.

Lenke til kommentar

Mistenkt er ikke skyldig, så de må fjernes. Noen av de tingene du nevnte er ikke ulovlig, f.eks. nazisamenligniner og kommunerepresentater/byrepresentater er for drøyt. Dermed blir listen din.

Jeg har etterhvert sett at det er påfallene mange suspekte personer som sitter i høye tillitsverv i partiet Frp.

LIV LØBERG - Vara stortinget - mulig helseminister om Frp skulle få makt

Nå nylig Liv Løberg som forfalsket studiebevis og CV. Hun satt som administrasjonsjef i Statens autorisasjonskontor for helsepersonell! Vara på stortinget. Men den tiljuksede jobben var hun kandidat for regjeringen om Frp skulle komme til makten.

http://www.dagbladet.no/2010/07/04/nyheter/innenriks/liv_loberg/12421802/

Jan-Henrik Fredriksen - Stortingspolitiker - Dømt for fyllekjøring

Ikke rart de maser etter bedre veier, når de kjører dritings.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/politikk/valg09/frppolitiker-doemt-for-fyllekjoering-2824667.html

Sexovergrep - Frps landsmøter minner vel mer om et harry utdrikkingslag.

Ser ikke ut som om de har lært siden Søviknes ville ned i buksene på en 16-åring.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/02/23/243461.html

I tillegg husker vi vel alla Vidar Kleppe, Hedstrøm & co.

Håper de aldri kommer i regjering. Jeg ønsker at folk som er smartere enn meg selv skal sitte i regjering. Frp mener at folk flest vet best?! Frp-politikere er vel ikke over snittet i toppen eller i samvittigheten. Det er bare fordi de klager i media når andre gjør feil. Selv utretter de ingenting. Og gud bedre hva vil skje om de får makt?

Det er nok riktig at FRP politikere er noe mer kriminelle, men de færreste er kriminelle uansett. Så det er ikke et parti for kriminelle og om det hadde vært det er det ganske merkelig at de ønsker å heve straffene og slå hardere ned på kriminalitet.

Jeg støtter ikke FRP jeg heller, jeg synes de er populistiske og politikken deres henger ikke på greip. Men om man skal ha en høyrevridd regjering må de være med, det er ikke sånn at de kan bestemme politikken fordi det er en samarbeidsregjering og på et punkt bidrar de positivt. De vil få den regjeringen til å stramme inn på innvandringspolitikken. Det er viktig at Norge ikke går samme vei som Sverige, og Malmø.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemte å føye på kanskje de mest kjente saker i forbindelse med Frp og deres representanter – nemlig:

1. Nestleder i Frp Per Sandberg som i 1997 ble dømt for å ha slått og skallet ned en asylsøker på en privatfest i Levanger i 1995. Sandberg slapp fengselsstraff, men fikk et forelegg på kr 3000. I 2006, på samme tid han var leder av Stortingets transportkomité, ble han dømt for overtredelse av trafikkloven, da han ble tatt i å kjøre i 100 km/t i en 60-sone i Målselv. Sandberg ble dømt til 21 dagers betinget fengsel, inndragelse av førerkort i 8 måneder, samt et forelegg på kr. 9000. I tillegg har han vært tydelig beruset mens han hadde et fremlegg på Stortingets talerstolen.

2. Martin Schanche som under kommunevalget slå til arbeiderpartipolitikeren Torgeir Micaelsen for åpne kameraer under en skoledebatt.

3. Jan Simonsen som hadde våpen med seg på Stortinget mens han var Stortingsrepresentant.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok riktig at FRP politikere er noe mer kriminelle, men de færreste er kriminelle uansett. Så det er ikke et parti for kriminelle og om det hadde vært det er det ganske merkelig at de ønsker å heve straffene og slå hardere ned på kriminalitet.

Trenger ikke å bety noe, endel velgere, og jeg mistenker også politiekere i FrP som har holdningen "vi må ha strengere straffer" mener gjerne strengere straffer for den typen forbrytelser de hovedsaklig ikke utfører, og gjerne den typen der streng straff er minst effektiv. Litt svart arbeid, eller kjøre for fort faller ofte ikke inn under ønsket om strengere straffer.

AtW

Lenke til kommentar

Utfordrer deg herved til å lage en liste over det.

Les siste linken fra dagsavisen. De har allerede laget en statestikk på det.

Som overhodet ikke er troverdig.

– Det er vårt bestemte inntrykk at media skriver mer om Frp-ere som gjør kriminelle ting enn om andre partiers representanter som gjør noe kriminelt. Det henger sammen med journalistenes politiske sympatier. Jeg synes derfor det er fullstendig useriøst og amatørmessig å bygge en undersøkelse på de saker som er omtalt i media sier Geir Mo generalsekretær i Frp.

Her er jeg faktisk 100% enig med han. Jeg stemmer ikke på FrP, kunne heller ikke tenkt meg å gjøre det, men denne statistikken har ingen troverdighet og består uansett ikke elementære krav til kildebruk eller stort nok utvalg. Det kan godt være at FrP'ere er mer kriminelle enn andre, men å basere det på det hva som får plass i tabloidene har null verdi som bevis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedpoenget her er ikke å gjøre alle Frpere til syndebukker. Men jeg mener at man må forlange langt mere av tillitsvalgte. Disse politikerne forlanger politisk utøvende makt i Norge. (Jamfør Siv Jensens krav etter forrige stortingsvalg) På lang vei vil jeg påstå at det finnes så mye rusk i Frp-maskineriet at det er på tide å reagere. Tenk om Ap eller Høyre hadde hatt lignende overskrifter? Hvor lenge tror du Siv Jensen & co hadde mast om det i media? Mitt poeng i denne tråden er å påpeke at Frp ikke er tilliten verdig. Mange av tilfellene ovenfor burde vært gjort noe med internt før det går så langt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ekle typer har også. Da sikter jeg på en kar jeg kjenner som kommer fra hjembygda mi; stortingsrepresentant Robert Eriksson.

Verdal kommune er en svært venstreorientert kommune der Ap er sterkest etterfulgt av Sp, p.g.a. en beriket landsbrukskommune.

Eriksson holdt en tale på 17. mai i år, applausen var ikke svært høylytt for å si det sånn. Og det skjønner jeg, for jeg har hilst på typen, og en mere ekkel fyr skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Frp har flest kriminelle

Partiet står for halvparten av lovbruddene utført av partipolitikere.

schanche_858_1163308357.jpg

FRP: Den 27. august 2003 møtte Fremskrittsparti-politiker Martin Schanche til avhør på Drammen politistasjon etter episoden der han slo til en Ap-politiker. Etter avhøret ila politiet Rally-Martin en bot på 6000 kroner. Han ble ilagt en bot på 6000 kroner etter straffelovens paragraf 228, om å ha øvet vold mot en annens person eller på annen måte fornærmet ham på legeme.

Minst 28 personer med verv i politiske partier har brutt loven de siste seks årene. Nesten halvparten av dem er fra Fremskrittspartiet.

Drap, overgrep mot barn og grov vold er de alvorligste lovbrudd politikere er dømt for de siste seks årene, skriver Dagsavisen.

Avisen har gått gjennom saker som det er skrevet om i mediene de siste seks årene.

Drap

De groveste forbrytelsene som politikerne er dømt for, er drap, overgrep mot barn, spritsmugling og vold. Det er bare uker siden en Ap-politiker tilsto å ha forgrepet seg på flere gutter mellom 13-15 år.

Andre har fått mindre riper i lakken. KrF-politiker Lars Rise ble ifølge Dagsavisen i 2002 idømt 14 dagers ubetinget fengsel for å ha kjørt i 133 km/t i en 80-sone. Venstre-nestleder Olaf Thommessens har fått bot for svart arbeid.

Ikke Høyre

Det er politikere i partier både fra høyre- og venstresiden som begår lovbrudd. Høyre er det eneste store partiet som ikke er representert på listen.

Partiet med flest lovbrytere er Frp. I løpet av de siste seks årene er 12 Frp-ere dømt for alt fra drap til underslag. Til sammenligning er fem personer fra Ap dømt,og tre fra KrF.

- Urettferdig

Geir Mo, generalsekretær i Frp, mener det er fullstendig useriøst å bygge en undersøkelse på saker omtalt i mediene.

- Det er vårt bestemte inntrykk at media skriver mer om Frp-ere som gjør kriminelle ting, enn om andre partiers representanter som gjør noe kriminelt, sier Mo til Dagsavisen. Frp har retningslinjer for hvordan det skal forholde seg når partimedlemmer blir dømt for kriminelle forhold, men det er ingen automatikk i at personen blir ekskludert.

- Det er en individuell vurdering fra sak til sak, sier Mo.

KrF har fått tre av sine politikere dømt de siste seks årene. Spesielt i 2003 blåste det rundt partiet. Da ble en politiker tatt for medvirkning til drap og en annen innrømmet seksuell trakassering.

Ifølge Dagsavisen ønsket Martin Schanche, en av de mest omtalte lovbryterne i Frp, ikke å kommentere saken.

Må si at dette er litt interessant viss det faktisk er slik.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Tenk om Ap eller Høyre hadde hatt lignende overskrifter? Hvor lenge tror du Siv Jensen & co hadde mast om det i media? Mitt poeng i denne tråden er å påpeke at Frp ikke er tilliten verdig. Mange av tilfellene ovenfor burde vært gjort noe med internt før det går så langt.

Du har jo heller ikke lest kritikken mot deg og mot artikkelen. Du går på autopilot og god dag mann økseskaft. Det er ikke umulig at det er noe i kritikken, men en artikkel basert på hva tabloidene velger å skrive om har ikke noe som helst vitenskapelig basis for påstandene. Hvis du vil fortsette å kritisere FrP'ere på grunnlag av anekdoter og gjetting, go ahead. Men å fremstille dette som fakta er feil innfallsvinkel, da vi ikke har gode data.

Lenke til kommentar

Du har jo heller ikke lest kritikken mot deg og mot artikkelen. Du går på autopilot og god dag mann økseskaft. Det er ikke umulig at det er noe i kritikken, men en artikkel basert på hva tabloidene velger å skrive om har ikke noe som helst vitenskapelig basis for påstandene. Hvis du vil fortsette å kritisere FrP'ere på grunnlag av anekdoter og gjetting, go ahead. Men å fremstille dette som fakta er feil innfallsvinkel, da vi ikke har gode data.

Hehe...

Vi har gode nok data til å felle Frp. Om og hvor mye mer kriminelle Frp er i forhold til andre partier er utfordringen til deg. Til nå er det mange nok saker til å peke på kjennetegn med det partiet.

Frp er et parti som ikke bør få folks tillit grunnet all korupsjon og sædlighetssaker. På toppen her var det en drapssak så jeg. Makan til parti uten samvittighet. Om du måtte mene det samme om andre, så kom med det. Alle sakene over er reelle, men mindre du sitter på noen andre fakta.

Endret av Galskapet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke poenget. Det er ikke noen vits i å "utfordre" meg når jeg ikke engang støtter partiet. Hvis du ikke klarer å forstå at overskrifter i tabloidene ikke er kan anses som vitenskapelig bevis så har vi ikke noe særlig mer å diskutere. Jeg har ikke engang sagt at hypotesen din er feil, det kan være den stemmer, men artikkelen er ikke noe bevis. Skal man basere seg på antall spaltemeter i avisene må isåfall Snåsamannen være mer effektiv enn norsk helsevesen også, fordi det står langt mer om han.

Lenke til kommentar

2. Martin Schanche som under kommunevalget slå til arbeiderpartipolitikeren Torgeir Micaelsen for åpne kameraer under en skoledebatt.

En sak blir vel ikke verre av at den foregår for åpne kameraer. Ikke var det en uprovosert handling heller. Oppfører man seg som en drittsekk, må man regne med at folk tar igjen. Det tok seg jo litt dårlig ut for Martin Schanche, men etter syv år vil jeg ikke si at det er en sak av betydning. Det kan umulig sammenlignes med omfattende CV-juks.

Lenke til kommentar

En sak blir vel ikke verre av at den foregår for åpne kameraer. Ikke var det en uprovosert handling heller. Oppfører man seg som en drittsekk, må man regne med at folk tar igjen. Det tok seg jo litt dårlig ut for Martin Schanche, men etter syv år vil jeg ikke si at det er en sak av betydning. Det kan umulig sammenlignes med omfattende CV-juks.

For noe tøv, selvsagt må man ikke regne med at folk "tar igjen", normal folk klarer å la være å dra til andre folk bare fordi de har en dårlig debatteknikk (og godt er det for endel forumgjengere)

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...