Skroll Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Hei. Jeg bestilte to xbox-360 kontroller for tre måneder siden, da de var super billige(99,- pr stk). Ettersom det er gratis frakt på forhåndsbetalte varer, benyttet jeg meg av dette. I dag er det tre måneder siden jeg betalte produktene, enda har ingenting skjedd. Jeg har tatt kontakt med de via mail, og spurt hva som skjer, om de snart sender det jeg har betalt. Da får jeg det samme svaret hver gang, at leverandøren ikke kan gi et konkret svar på når de får dem inn på lager, og at playx sender varene med en gang de får dem fra levrandøren. Jeg hadde nok kanskje forstått det mer, om jeg hadde bestilt et romskip eller noe, men det kan da ikke være så vanskelig å levere to xbox-kontroller på under tre måneder? Noen som har noen synspunkter, evt om jeg har noe rettigheter, utenom å få hevet kjøpet, og refundert pengene? Endret 10. juli 2010 av Skroll Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hvem som helst får tak i slike som ting som mange andre selger i Norge..man skal ikke vente 3 mnd.. Hvis du da ikke bestilte et romskip som må designes og konstrueres først.. Greit det er billig men når noe er så billig så er det alltid noe rart. Disse kontrollerne er jo mange av tilgjengelig i Norge.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Noen som har noen synspunkter, evt om jeg har noe rettigheter, utenom å få hevet kjøpet, og refundert pengene? Du har rett til å få kjøpet oppfylt. At playx skylder på leverandør er ikke god nok grunn all den tid det finnes andre leverandører de kan bruke. At de kanskje må ta et lite tap på denne bestillingen er ikke ditt problem. Noen hundrelapper kan ikke regnes som noen urimelig kostnad. (Se fkjl kapittel 5: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html ) Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Noen som har noen synspunkter, evt om jeg har noe rettigheter, utenom å få hevet kjøpet, og refundert pengene? Du har rett til å få kjøpet oppfylt. At playx skylder på leverandør er ikke god nok grunn all den tid det finnes andre leverandører de kan bruke. At de kanskje må ta et lite tap på denne bestillingen er ikke ditt problem. Noen hundrelapper kan ikke regnes som noen urimelig kostnad. (Se fkjl kapittel 5: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html ) Fikk beskjed for ca 2 måneder siden at de prøvde å få varen på lager så fort som mulig, og at de skulle høre med en annen grosist om denne varen. Hva de driver med vet ikke jeg, men er ganske lei av å vente ettersom det har gått så lang tid nå. Har sendt et par mailer til de om dette, men får bare samme svaret vær gang, copy paste faktisk.. Sånn jeg har forstått det har jeg rett på å få oppfylt kjøpet som du sier, men ettersom det er "leverandøren" til playx som ikke leverer, har jeg ikke noe krav på en bestemt leveringstid? Endret 10. juli 2010 av Skroll Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har opplevd lignende med DVDer, ventet i flere måneder, om det er noen trøst så har jeg bestandig fått varen til slutt. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Eier av domenet playx.no er i vertfall konkurs pr 11.06.2010. Trykk her for sak hos Brreg Det er jo ikke sikkert at dette har sammenheng, men det lover i vertfall ikke så veldig bra. Endret 12. juli 2010 av Rookie_NO Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Eier av domenet playx.no er i vertfall konkurs pr 11.06.2010. Trykk her for sak hos Brreg Det er jo ikke sikkert at dette har sammenheng, men det lover i vertfall ikke så veldig bra. Hm, i følge norid.no/whois er det registrert på DVDSTRAX AS. Søker man på org.nr på brreg, kommer det opp BESTSHOP AS, som ikke er konk (?). Tydeligvis en del triksing og fiksing her. Jeg gav dem klar beskjed om å slette meg som bruker da de begynte å spamme meg med info om svindel-"auksjonen" ebud.no. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Sak hos Release.no: http://www.release.no/artikkel.asp?id=6409 Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Hadde noe misstanker i bakhodet. Hva skjer med bestillingen og pengene jeg har forhåndsbetalt da? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hvis det er slik at firmaet er konkurs så er pengene dine så godt som tapt. Man kan melde kravet inn i boet men her har staten og banken første pri allikevel. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Uff, angrer litt på at jeg bestilte hos de nå. Bestilte en haug av filmer, fikk noen, men det mangler 2. Og forfallsdatoen var i går på de 2 jeg ikke har mottatt, og ikke svarer de på hendvendelsene mine. Dette tør jeg ikke ta sjansen på lengre, vil ikke ende opp med inkassosaker fordi jeg ikke får varene mine. Kjøper heller fysisk i butikk fra nå av Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Eier av domenet playx.no er i vertfall konkurs pr 11.06.2010. Trykk her for sak hos Brreg Det er jo ikke sikkert at dette har sammenheng, men det lover i vertfall ikke så veldig bra. Hm, i følge norid.no/whois er det registrert på DVDSTRAX AS. Søker man på org.nr på brreg, kommer det opp BESTSHOP AS, som ikke er konk (?). Tydeligvis en del triksing og fiksing her. Og domenet ble sist oppdatert 08.06.2010. Tilfeldig? Sikkert en liten eierendring mistenker eg Last updated: 2010-06-08 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Står BESTSHOP AS Oksenøyveien 14 1366 LYSAKER hos playx.no Synd de driter i kundene på denne måten, nå risikerer jeg å få betalingsanmerkninger på meg. Har kontaktet payex og, for å se om de kan hjelpe. Har vært god kunde hos playx.no i 4 år, men dette går ikke lengre. Så min anbefaling: Kjøp hos noen andre! Jeg holder meg til fysisk butikk fra nå av Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Noen som vet epost adressen til playx.no siden de ikke svarer lengre gjennom kontaktskjemaet på min side? Får ikke automatiske svar heller. Genialt når kundene ikke kan kontakte en bedrift... Lenke til kommentar
Meehan Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Noen som vet epost adressen til playx.no siden de ikke svarer lengre gjennom kontaktskjemaet på min side? Får ikke automatiske svar heller. Genialt når kundene ikke kan kontakte en bedrift... Når jeg har kontaktet dem via kontaktskjema har jeg tidligere fått svaret fra denne adressen: [email protected] Men om de leser innkommende mail på den vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg fant etter litt leting et telefonnummer og da ordnet det seg. Men har fortsatt ikke fått svar på mailene, så tydelig at kontaktskjemaet ikke virker. Rart at en bedrift har gmail konto da Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Jeg fant etter litt leting et telefonnummer og da ordnet det seg. Men har fortsatt ikke fått svar på mailene, så tydelig at kontaktskjemaet ikke virker. Rart at en bedrift har gmail konto da Hvor fant du telefon nummeret, evt hva er det? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 http://www.playx.no/index.php?page=Betingelser RETURADRESSE: Bestshop AS - Postboks 392 1326 LYSAKER Telefon +47 23 11 53 10 Telefax +47 23 11 53 11 Lenke til kommentar
Hell_Frode Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Har også opplevd at jeg ikke har fått varen. Bestilte et spill den 16.07.2010. Og for 10 dager siden fikk jeg inkassovarsel, uten å ha motatt pakken eller orginale fakturaen. Sånn skal det ivertfall ikke være, at jeg må betale noe jeg ikke har fådt. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jepp, jeg tar ikke sjansen lengre. Mangler fortsatt 2 filmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå