Runspack Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hey! Som sagt trenger jeg hjelp til å sette opp et treningsprogram så her kommer info. Sitter på en mini-pc og skriver dette så jeg må beklage skrivefeil Jeg er 14 år, veier 56kg og er ca. 1.69m høy. Verken røyker eller snuser så kondisen min burde være ok Har et manual sett med 15 kg og bruker 4kg på hver arm. Planen er å trene kondisjon, biceps, triceps, brystkasse, sixpack og knyttneven. Dette skal da trenes med jogging, diverse øvelser og manualene. Dere må bare komme med forslag til noe annet som burde trenes i disse områdene jeg nevnte om dere vil Til dere om har tid til å hjelpe med her er jeg meget takknemmelig =) Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Som nybegynner er det vel lurt å trene hele kroppen. Spesielt de store muskelgruppene. Ser at du ikke har tenkt å trene rygg og bein, noe som er en dum idè. Jeg ville ikke anbefalt å begynne seriøst med manualer i din alder, men det er jo i grunn opp til deg. Vær obs på at du fort kan få varige skader om du trener feil med manualer. Armhevninger, planken, og diverse andre rygg- og mageøvelser er viktig. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du må trene nakken. Pass på at du ikke får skader av joggingen. Det er veldig farlig. Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Som nybegynner er det vel lurt å trene hele kroppen. Spesielt de store muskelgruppene. Ser at du ikke har tenkt å trene rygg og bein, noe som er en dum idè. Jeg ville ikke anbefalt å begynne seriøst med manualer i din alder, men det er jo i grunn opp til deg. Vær obs på at du fort kan få varige skader om du trener feil med manualer. Armhevninger, planken, og diverse andre rygg- og mageøvelser er viktig. Takk for svar folkens Om dette er noe jeg burde gjøre eller om det er noe mer jeg burde legge til håper jeg det er noen som kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Viktig at du får i deg masse proteiner. Du bør vel i grunn ligge i kalorioverskudd også. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Et høyt inntak av karbohydrater er viktig for å kunne yte optimalt på trening. Disse kan med fordel komme fra Gatorade. Endret 10. juli 2010 av benchmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå