Gå til innhold

Hjelp til å sette opp trenings program og diverse tips

Anbefalte innlegg

Hey! Som sagt trenger jeg hjelp til å sette opp et treningsprogram så her kommer info.

Sitter på en mini-pc og skriver dette så jeg må beklage skrivefeil :p

Jeg er 14 år, veier 56kg og er ca. 1.69m høy. Verken røyker eller snuser så kondisen min burde være ok ;)

Har et manual sett med 15 kg og bruker 4kg på hver arm.

Planen er å trene kondisjon, biceps, triceps, brystkasse, sixpack og knyttneven. Dette skal da trenes med jogging, diverse øvelser og manualene.

Dere må bare komme med forslag til noe annet som burde trenes i disse områdene jeg nevnte om dere vil :)

Til dere om har tid til å hjelpe med her er jeg meget takknemmelig =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nybegynner er det vel lurt å trene hele kroppen. Spesielt de store muskelgruppene. Ser at du ikke har tenkt å trene rygg og bein, noe som er en dum idè. Jeg ville ikke anbefalt å begynne seriøst med manualer i din alder, men det er jo i grunn opp til deg. Vær obs på at du fort kan få varige skader om du trener feil med manualer. Armhevninger, planken, og diverse andre rygg- og mageøvelser er viktig.

Lenke til kommentar

Som nybegynner er det vel lurt å trene hele kroppen. Spesielt de store muskelgruppene. Ser at du ikke har tenkt å trene rygg og bein, noe som er en dum idè. Jeg ville ikke anbefalt å begynne seriøst med manualer i din alder, men det er jo i grunn opp til deg. Vær obs på at du fort kan få varige skader om du trener feil med manualer. Armhevninger, planken, og diverse andre rygg- og mageøvelser er viktig.

Takk for svar folkens ;) Om dette er noe jeg burde gjøre eller om det er noe mer jeg burde legge til håper jeg det er noen som kan hjelpe meg med dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...