Nautica Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hei. Jeg har nettopp satt sammen en ny pc og installert W7 64bit,så langt så greit.i bios satte jeg ssd som prioritet1 og den andre som prioritet2,skulle kanskje gjort det på en annen måte? Meningen var og ha en ssd til operativsystemet og en "vanlig harddisk til lagring,men begge ligge som en enhet i "C",hvordan får jeg dem til og bli to enheter ?,eller må jeg lage en partisjon ? * LOGITECH CORDLESS DESKTOP MK300 * ADOBE PHOTOSHOP LIGHTROOM 3 WIN/MAC ENG CD * COOLER MASTER MIDITOWER GLADIATOR 600 ATX BLACK * INTEL X25-M 2,5" 80GB SSD SATA/300 MLC 34NM * ASUS P6T X58 S-1366 ATX * CORSAIR 12GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ (6X2GB) * INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 * SAPPHIRE RADEON HD5770 1GB VAPOR-X GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP * CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V * CORSAIR H50 LIQUID COOLING * LG DVD±R/RW/RAM DL 22X IDE RETAIL BLACK/WHITE * MICROSOFT WINDOWS PRO 7 64-BIT NOR DVD OEM * WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 2TB 7200RPM SATA/300 64MB * DELL U2410 ULTRASHARP 24" WIDE TFT BLACK Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Det er ikke lett å forstå hva problemet ditt er - det skal ikke være mulig at 2 harddisker får tildelt samme bokstav. Kan du ta et screenshot av min datamaskin så vi kan få se hvordan det ser ut der du mener det viser problemet? -Stigma Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Jeg har et problem tilsvarende denne brukeren har/hadde,men er nok litt grønnere angående pc. Skulle gjerne tatt en screenshoot,hvis jeg viste hvordan Endret 10. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Screenshot kan du ta ved å trykke på "Prt Scrn"-tasten (til høyre for F12) og så gå inn i Paint og trykke ctrl+v. Når det gjelder problemet ditt skal det ikke være så vanskelig å fikse, men vi trenger litt mer informasjon. Når du sier at "begge ligger som en enhet i C", mener du da at stasjonen C består av begge harddiskene? Jeg går ut i fra at du kun har én stasjon © på systemet ditt nå, men hvor stor er denne stasjonen? Det jeg tipper har skjedd er at harddisken din på 2TB rett og slett ikke er klargjort for bruk ennå, og at du derfor kun kan se SSD-disken, som har fått tildelt bokstaven C. Si i fra om hvor stor stasjonen C er, så tar vi det derfra. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Vi får ta det videre når jeg kommer hjem etter jobb. Det jeg gjorde i natt var og fjerne den ene harddisken og installere W7 på nytt,da fikk jeg opp kun en HD i både bios og min datamaskin/systemadministrasjon.Slo av pc'en og koblet til den andre HD startet opp maskinen igjen,den nye harddisken ble detektert automatisk og la seg på nøyaktig samme plass. Som sagt så får jeg ta det når jeg kommer hjem og prøver da å lage en mer fullstendig hendelseliste. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg er enig med Te'om - jeg tror OP roter litt med hva han tror er problemet. Jeg ville også tippet på at harddisk #2 rett og slett aldri har blitt aktualisert og dermed ikke viser i min datamaskin enda. Jeg er enig at om OP kan fortelle oss størrelsen på C harddisken + sjekke at det ikke er noen andre harddisker i min datamaskin vinduet så bør vi ha grunnlag for å kunne foreslå noen løsninger. -Stigma Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Endelig hjemme igjen. Tok noen skreenshot,de forteller nok sannheten Disk 1 "WD2001" er nok ikke aktualisert,hva er neste skritt for meg nå Endret 10. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Det ordnet seg,klarte/fikk initiert disk1. Takk for hjelpen alle sammen. Nå er det og få lastet over alt fra den gamle maskinen som gjenstår. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Flott at det gikk i orden. i tilfelle andre har samme problem og finner denne tråden så kan du altså initialisere nye disker fra "computer management" som du kan finne enten i hurtigsøk eller kontrollpanelet. mulig det har et litt annet navn på norsk versjon vel og merke. -Stigma Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det er bra det løste seg for deg. For andre som har samme problem og finner denne tråden forslår jeg å bruke følgende fremgangsmåte, hentet fra denne tråden: Hvordan partisjonerer jeg den nye harddisken min? Altså, hvordan får jeg den nye disken min opp og gå i Windows? Det finnes tredjepartsprogramvare til dette, for eksempel Partition Manager, men du klarer deg langt på vei med gode, gamle Disk Management i Windows. Du starter Disk Management ved å gjøre Start/Run/diskmgmt.msc eller Start/Kjør/diskmgmt.msc, eller via kontrollpanelet (under Admin. Tools / Administrative Verktøy, Computer Management / Datamaskinbehandling). Man kan høyreklikke en disk/partisjon for å se hva som kan gjøres med dem. Vær obs på at du kan gnøkke til ting ganske seriøst i DiskMan, så ikke lek deg for mye uten at du vet hva du gjør. Jeg vil anbefale at man bruker Basic Disk (ikke Dynamic Disk), og NTFS på lagringspartisjoner. Trenger man bakoverkompatibilitet med Win9x eller ME, kan man ha en FAT-partisjon i tillegg. Hjelpefilen til DiskMan er herved anbefalt, man kan finne svar på det meste man lurer på der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå