Gå til innhold

Komplett: Lagerstatus?


Anbefalte innlegg

Bestilte en del komponenter på søndag som blant annet omfattet et Sapphire 9700np kort. Lagerstatus da var: Kommer 23.06.03

Tirsdag var jeg inne å sjekket ordren og lagerstatus for skjermkortet var da: kommer 31.07.03. Jeg slettet selfølgeli hele ordren (man kan ikke legge til nye ting i en ordre, bare slette) og bestilte på nytt. Denne gang inkluderte jeg et 9500np kort i stedet. Glad og fonøyd tror jeg at alt ligger på lager (AMD 2500+ var ventet inn akkurat den dagen: 16.06.03) Så, når jeg i dag går inn på kontoen min på komplett i dag får jeg beskjed om at prosessoren (2500+) ikke kommer på lager før 26.06.03.

2500+ var på lager da jeg bestilte første gang, men siden jeg måtte slette ordren ble den utsolgt.

 

Konklusjonen er at komplett bør gjøre noe med bestillingssystemet sitt slik at dette ikke skjer igjen. Jeg får nå en ekstra ventetid på over en uke :evil: . Hadde komplett hatt et bestillingssystem som f.eks. microplex har hadde ikke dette skjedd. Dessuten bør lagerstatusen vise rett tidspunkt for når varen kommer inn. Virker som at komplett har jukset bare for å få folk til å tro at varene snart kommer på lager :evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke så raske, sendte inn en vare på angrefristen denne mottok de i forrige uke men ingenting skjedde, så ringte jeg dem og ettelyste den,da fikk jeg til svar at den ikke var kommet noe jeg protesterte på da jeg hadde sporingsnummeret. Da fant han den plutselig, ventet så på at jeg skulle få pengene tilbake og i dag 6-7 dager etter forrige kontakt mailer jeg dem og etterlyser den på nytt, da får jeg beskjed om at varen er akkurat ferdigbehandlet men de rekker ikke å få beløpet fakturert til meg før tirsdag neste uke da fakturaavd har utbet kun på torsd og tirsd og det er for kort tid til å kunne utbetale pengene i morgen :evil::evil:

Dette vitner nok en gang om kompletts elendige kundebehandling, det eneste de prioriterer er å få pengene dine inn på sin konto etter det gir de rett og slett fan(unnskyld utrykket men det var det mildeste jeg fant)

 

PS: kan forøvrig nevne at jeg la inn en best på to minnebrikker hos Psdata kl 1500 i dag og nå kl 1635 er de reg på posten og vil vere hos meg i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg kritiserer ikke i utgangspunktet hvor lang tid komplett bruker på å levere varene, men hvordan bestillingssystemet er lagt opp.

Slik systemet er idag må du slette hele ordren dersom du vil bytte et produkt. På grunn av det, kan varer som var på lager da du bestilte første gangen, vere utsolgt når du bestiller på nytt. Dette var det som skjedde med meg. I tillegg virker det som om komplett roter noe vanvittig når det gjelder lagerstatus og når de forventer å få varer på lager :evil::evil::grumpy:

Lenke til kommentar

Menne.. du sjekket ordren din, og ikke bare lagerstatus på produktet på nett? For du skjønner: Mange firmaer får inn batcher med varer, f.eks 40 og 40 av gangen. Dette er fordi produsentene må fordelene varene sine over hele verden og alle de sjappene som skal ha. Når du bestilte det kortet, så kan du hende du fikk fra forsendelsen som kom inn 23. juni og så ble det tomt fra den forsendelsen... Neste forsendelse kom da tydeligvis inn i juli. Det du mest sansynlig gjorde, var å slette kortet fra ordren (og den forsendelsen som kom in 23. ) og ga kortet til en som ventet på forsendelse i juli (som selvsagt ble veldig glad da han fikk vite at kortet kom i juni i stedenfor juli).

Lenke til kommentar
Menne.. du sjekket ordren din, og ikke bare lagerstatus på produktet på nett? For du skjønner: Mange firmaer får inn batcher med varer, f.eks 40 og 40 av gangen. Dette er fordi produsentene må fordelene varene sine over hele verden og alle de sjappene som skal ha. Når du bestilte det kortet, så kan du hende du fikk fra forsendelsen som kom inn 23. juni og så ble det tomt fra den forsendelsen... Neste forsendelse kom da tydeligvis inn i juli. Det du mest sansynlig gjorde, var å slette kortet fra ordren (og den forsendelsen som kom in 23. ) og ga kortet til en som ventet på forsendelse i juli (som selvsagt ble veldig glad da han fikk vite at kortet kom i juni i stedenfor juli).

Ja, jeg sjekket ordren min! Tror du misforstår litt. Første gang jeg slettet ordren var det fordi antatt ankomst for skjermkortet ble forskjøvet med en måned, dette skjedde etter at ordren min var registrert og jeg gjorde ingenting med ordren i mellomtiden. Problemet er at, mens den første ordren lå inne ble prosessoren utsolgt og siden jeg måtte slette hele ordren, måt jeg vente en uke ekstra til prosessoren kommer på lager igjen. Dette hadde vert forhindret med et bestillingssystem der man kan redigere ordren, som f.eks. microplex har :evil:

Lenke til kommentar
Det er ikke en fast dato varene kommer inn, det er en estimert dato basert på utsagn fra levrandører.. *begynner og bli lei den regla der nå..*

Stoler jo forsåvidt ikke blindt på den datoen heller da. Pointet mitt var at bestillingssystemet ikke er bra nok etter min mening. Burde da vel ikke vere umulig å få til et slikt bestillingssystem som på microplex! :shrug:

Lenke til kommentar

Det er jo ikke komplett som bestemmer når de får inn varene sine, er jo leverandørene deres. Hos microplex får du jo ikke legge inn ordre hvis ikke alt er på lager. Og er det da noe som ikke er på lager kan du velge om de skal slette ordren eller levere det de har på lager. Er vel da like greit å sjekke status på den og selv slette ordren/slette deler av ordren?

 

Har mere kontroll hvis man gjør det manuelt.

Lenke til kommentar

Dette er nettopp det problemet jeg preiket om når det gjelder kompletts betalingssystem kontra microplex.no, du bestiller et skjermkort, de får f.eks. inn 20 kort av det kortet, og det er 20 stykker som allerede har bestilt det kortet. Når det da kommer på lager, så går det ut fra lager med en gang, og det står da kommer xx.xx.xx en senere dato for ny levering. Dette slipper microplex.no med sitt bestillingssystem. Der er det den datoen får vi inn varer fra av den typen, så legger du en kalendernotat på mobilen, og vips du får bestilt fra lageret den dagen det kommer inn varer. Det har jeg gjort mangen ganger, og det plager ikke meg. Ulempen er at de selger ut en ting mens du venter på en annen. Det slipper du med komplett.no's måte å gjøre det på! Du kan vel merke av at du vil vente til alle varene er på lager.

 

De burde fått inn en funksjon som listet gjenstående kort fra levering, så kunne man sett at det var utsolgt allerede på neste levering, før de kom.

HINT KOMPLETT.NO

 

-Chief- wink.gif

Lenke til kommentar
Det er ikke en fast dato varene kommer inn, det er en estimert dato basert på utsagn fra levrandører.. *begynner og bli lei den regla der nå..*

 

Det er faktisk det! Må du våkne her! Begynner å bli lei den regla der jeg også!

 

Kommer 10.07.03 betyr da kommer det inn nye varer av denne typen

Usikker 10.07.03 betyr man har hørt fra leverandøren at varene kommer rundt denne datoen, om noe ikke kommer opp som gjør at det ikke blir som planlagt!

 

Det som gjør at varene ikke er der når man bestiller er som jeg allerede har forklart, varene blir utsolg av komplett.no før de er kommet til lageret. Om du tar inn 50 Athlon XP2500 CPU'er, og 134 stykker vil ha den prosessoren, så er det jo ikke så urimelig at når du da som nummer 135 bestiller, står det forstatt at de får inn den "hva det nå måtte være" datoen, og da får de jo inn varer, bare ikke nok til at du kan få din, den kommer "på hva det nå måtte være litt senere datoen".

 

Fatter ikke at dette skal være så vanskelig å forstå!

 

-Chief- cool.gif

Lenke til kommentar
Dette er nettopp det problemet jeg preiket om når det gjelder kompletts betalingssystem kontra microplex.no, du bestiller et skjermkort, de får f.eks. inn 20 kort av det kortet, og det er 20 stykker som allerede har bestilt det kortet. Når det da kommer på lager, så går det ut fra lager med en gang, og det står da kommer xx.xx.xx en senere dato for ny levering. Dette slipper microplex.no med sitt bestillingssystem. Der er det den datoen får vi inn varer fra av den typen, så legger du en kalendernotat på mobilen, og vips du får bestilt fra lageret den dagen det kommer inn varer. Det har jeg gjort mangen ganger, og det plager ikke meg. Ulempen er at de selger ut en ting mens du venter på en annen. Det slipper du med komplett.no's måte å gjøre det på! Du kan vel merke av at du vil vente til alle varene er på lager.

 

De burde fått inn en funksjon som listet gjenstående kort fra levering, så kunne man sett at det var utsolgt allerede på neste levering, før de kom.

 

HINT KOMPLETT.NO

 

-Chief- wink.gif

Det var akkurat det jeg mente! :yes:

Lenke til kommentar

Konklusjonen er at komplett bør gjøre noe med bestillingssystemet sitt slik at dette ikke skjer igjen. Jeg får nå en ekstra ventetid på over en uke :evil: . Hadde komplett hatt et bestillingssystem som f.eks. microplex har hadde ikke dette skjedd. Dessuten bør lagerstatusen vise rett tidspunkt for når varen kommer inn. Virker som at komplett har jukset bare for å få folk til å tro at varene snart kommer på lager :evil::evil:

 

Hadde du bare lest litt på Komplett.no's sider, så hadde du skjønt hvorfor dette skjer. Når du sletter en ordre og det er andre i kø bak deg, blir da automatisk varen du skulle hatt, gitt til han bak deg i køen. Akkurat som han bak deg i kinokøen tar plassen din om du går ut av køen.

Når så du bestiller på nytt, havner du som seg hør og bør bakerst i køen, akkurat som når du skal gå inn i kinokøen igjen. Dække lov med noe sniking, så du får væshego å finne deg i å stille deg bakerst igjen.

 

Det du skulle ha gjort, var å slette det kortet som ikke kom inn fra ordren... SÅ skulle du ringt/maila Komplett.no om at du ønsket å legge til det nye kortet til den ordren. Da beholder du din plass i køen på de andre varene. Komplett kan ikke holde av en vare, i tilfelle du vil ha den likevel. Hvordan skal de kunne vite det? Hvor lenge skulle di sittet på den CPUen du bestillte første gangen, før de gir den til noen andre som venter? Du fikk ekstra ventetid, fordi du gjorde noe dumt. Synd for deg, men sånn går det. (no offense)

 

Jeg skjønner ikke hva som er så fryktelig unfair med dette systemet. Greit, jeg hadde ønsket å kunne adde ting til en ordre/flytte varer mellom ordre osv direkte på web, men det tror jeg blir en helsikkes jobb å programmere/kode for Komplett.no ... Det finnes jo andre butikker som ikke engang lar deg slette deler/hele ordrer, så det er ikke mye å klage på her.

 

 

Når det gjelder datoer osv, vil den datoen du ser på prislistene vise datoen for når neste LEDIGE vare kommer på lager. Inne på Ordre, ser du når DIN vare er forventet å komme inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...