datagnom Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg jobber ca 15 timer hver eneste dag på internett.. Bruker alltid mobilt bredbånd.. Nå bruker vi selvsagt 3g ruter og vi har ganske god linje selv med mobiltbredbånd slik at nå kan vi surfe i hele huset. testet det også på campinga..hele campingplassen kunne se det trådløse nettverket mitt. har testet det med 300 meter i radius. men som sagt så var jeg drittlei av at IE henger og jeg må slå av og slå på igjen, spesielt når jeg laster og kopierer mye tekst og bilder osv. Tenkte, skal jeg prøve noe annet da? Søkte på google, beste nettleser.. Fant Firefox som jeg har hørt om mange ganger men aldr gitt en tanke. Installerte den nå..det ble en helt ny verden..alt går raskere, kopiere, skrolle opp og ned, lime inn. osv.. Da snakker vi om mange bilder, mange tekster og formater osv osv osv.. Hva er det jeg har drivi med tidligere da siden jeg har måtte bruke IE pgav det var det jeg var vant til.. Aldri mer... Nå er det som om jeg sitter på 10mb linje, laster jo ikke ned musikk og sanger osv da.. Laster ikke ned bilder, men store mengder med tekst.. koder.. og mye annet tull.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hvis du vil ha det enda litt raskere, laster du ned og installerer et tillegg til Firefox som heter AdBlock+ Du vil bli kvitt 99%, minst, av all reklame på websider - inkludert Flash-animasjoner, som stjeler tid. Det finnes mengder av tillegg man kan installere i Firefox, noen er temmelig anvendelige/brukbare. Men pass på at du ikke legger inn for mye unødvendig dill - da blir Firefox fort ikke så kjapp som den var. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Ok, takk for tipset. Skal teste.. Er fremdeles en helt ny verden hehe..føles nesten som det er en splitter ny maskin.. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Testet it avisen speedometer også for å sjekke det mobilebredbåndet, sitter jo trådløst via 3g ruter og mobiltbredbånd i den igjen. Firefox resultater, bor midt mellom to byer så er jo ikke så rask linje her med mobilt bredbånd, har testet ganske mye mer i byen og andre steder. Din leverandør: Ukjent Nedlasting: 2.48 Mbit/sec Opplasting: 352.0 Kbit/sec Testet med samme resultater i begge, nå sitter andre på nettet også. Men Fireforx kom frem til resultatene dobbelt så raskt.. hvis ikke mer. Med IE tar det veldig langt tid å få resultatene. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 IE er et proprietært møkkaprogram, og det har aldri vært noen hemmelighet. Sorry for manglende konstruktivitet. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 ja har begynt å skjønne det med tiden..Samme med Windows 7 ultimate... De modifiserte versjonene er faktisk bedre enn det microsoft klarer å skuffe frem selv....Ikke at jeg bruker noe annet enn orginale altså.. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hvis du synes Firefox er raskt så har du ikke prøvd Chrome eller Opera.. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Nei det har jeg heller ikke... Men er veldig fornøyd med Firefox hittil.. AHr ikke hengt seg engang enda.. Selv med mange vinduer oppe... Hvordan er de brukermessig da? Innhold, utseendet? Ligner de på FF og IE? Utenom hastighet da. Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Prøv Google Chrome! Følelsen jeg har, er at det er mye enklere, renere, og alt føles raskere! Firefox har mange menyer og verktøylinjer (som er mulig å fjerne), mens Chrome er helt enkelt, og stilrent! Gi det en sjanse! Jeg synes det er mye bedre enn Firefox. På en liten laptopskjerm synes jeg Chrome utnytter plassen mye bedre! Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Her er noen addons til FF jeg er blitt totalt avhengig av: AdBlock: Kan fjerne stort sett alt av reklame. NoScript: Stopper script på nettsider, så lenge IP adressen scriptet hostes på ikke er spesifikt godkjent av deg. Xmarks: Syncer bookmarks mellom flere maskiner, veldig praktisk hvis du bruker egen maskin til jobb feks. WebOfTrust: Rater treff i Googlesøk med en fargekode basert på hva andre brukere har opplevd. Jeg har prøvd Chrome, og det eneste problemet jeg har er at jeg ikke får NoScript. Det er nok for meg til at Chrome er helt uaktelt. Endret 10. juli 2010 av SweetMaryJane Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Her er noen jeg er avhengig av : Flash Block Web Mail Notifier Tab Clicking Options Split Browser McAfee SiteAdvisor Noen av disse virker egentlig ikke i nyere versjoner av Firefox, men det kan overstyres. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Bruker selv FF og er veldig avhengig av addons. Adblock+ Reklame, hva er det? Download status slå av visning av nedlasting i FF, slå av 'vis alltid' i Download status. IE view Det finnes enda noen idiotiske nettsider, men blir stadig færre. iMacros Nettbank og andre rutineinntastinger Xmarks Et must for alle med flere maskiner og de som skal legge inn OS på nytt. Synkroniser bokmerker og lagre de online. Selv har jeg laget en toolbar med masse bokmerker. Disse jeg bruker mest er tilgjengelige med et museklikk. Endret 10. juli 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå