Gjest emilie Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 I dag tok jeg en angrepille pga noen litt uheldige hendelser i går kveld. Jeg tok angrepillen, og ca tre timer etter det hadde vi sex igjen. Han kom ikke inni meg, men gjorde seg ferdig for hånd da, for å si det sånn. Etter det fingret han meg, så da tenker jeg at det kan ha kommet sæd inni meg? Så til selve spørsmålet da - Fungere angrepillen som prevensjon i et par timer etter man tar den? Det sto nemlig ikke noe på burksanvisingen. Kan man bli gravid av at gutten har sæd på fingrene når han fingrer? Hadde blitt utrolig takknemlig for alle seriøse svar :] - Jente, 15 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 I dag tok jeg en angrepille pga noen litt uheldige hendelser i går kveld. Jeg tok angrepillen, og ca tre timer etter det hadde vi sex igjen. Han kom ikke inni meg, men gjorde seg ferdig for hånd da, for å si det sånn. Etter det fingret han meg, så da tenker jeg at det kan ha kommet sæd inni meg? Så til selve spørsmålet da - Fungere angrepillen som prevensjon i et par timer etter man tar den? Det sto nemlig ikke noe på burksanvisingen. Kan man bli gravid av at gutten har sæd på fingrene når han fingrer? Hadde blitt utrolig takknemlig for alle seriøse svar :] - Jente, 15 Ja, teoretisk sett så kan du det. Lenke til kommentar
Gjest _ Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 tenker du at det er sannsynlig? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) tenker du at det er sannsynlig? Hvis du snakker til meg så har jeg ikke peiling, svaret mitt er vel basert på at sperm + fitte = possible baby Forresten, til trådstarter, hvorfor ikke bare knaske ei angrepille til? Skjønner at du kansje ikke er så keen hvis det er masse side effects... Endret 9. juli 2010 av nikolai-n Lenke til kommentar
Gjest emilie Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 1. Har lest at man absolutt ikke bør ta mer enn en pille pr mens syklus hvis du skjønner (en i måneden da), og i tillegg er det jaa .. bivirkninger og dyrt. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) I dag tok jeg en angrepille pga noen litt uheldige hendelser i går kveld. Jeg tok angrepillen, og ca tre timer etter det hadde vi sex igjen. Han kom ikke inni meg, men gjorde seg ferdig for hånd da, for å si det sånn. Etter det fingret han meg, så da tenker jeg at det kan ha kommet sæd inni meg? Så til selve spørsmålet da - Fungere angrepillen som prevensjon i et par timer etter man tar den? Det sto nemlig ikke noe på burksanvisingen. Kan man bli gravid av at gutten har sæd på fingrene når han fingrer? Hadde blitt utrolig takknemlig for alle seriøse svar :] - Jente, 15 Angrepillen fungerer fortsatt, og sjansen din for å bli gravid er svært liten. Ny angrepille bare noen timer etter den første er meningsløst. Kanskje burde du vurdere annen prevensjon (kondom, p-pille) snarlig? Mvh Jultomen Endret 9. juli 2010 av jultomten Lenke til kommentar
Gjest emilie Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 I dag tok jeg en angrepille pga noen litt uheldige hendelser i går kveld. Jeg tok angrepillen, og ca tre timer etter det hadde vi sex igjen. Han kom ikke inni meg, men gjorde seg ferdig for hånd da, for å si det sånn. Etter det fingret han meg, så da tenker jeg at det kan ha kommet sæd inni meg? Så til selve spørsmålet da - Fungere angrepillen som prevensjon i et par timer etter man tar den? Det sto nemlig ikke noe på burksanvisingen. Kan man bli gravid av at gutten har sæd på fingrene når han fingrer? Hadde blitt utrolig takknemlig for alle seriøse svar :] - Jente, 15 Angrepillen fungerer fortsatt, og sjansen din for å bli gravid er svært liten. Ny angrepille bare noen timer etter den første er meningsløst. Kanskje burde du vurdere annen prevensjon (kondom, p-pille) snarlig? Mvh Jultomen Så det stemmer altså ikke at angrepillen kun hjelper for et tilfelle, også er den borte? Den funker selv om jeg kan ha blitt gravid ETTER pillen var tatt? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 I dag tok jeg en angrepille pga noen litt uheldige hendelser i går kveld. Jeg tok angrepillen, og ca tre timer etter det hadde vi sex igjen. Han kom ikke inni meg, men gjorde seg ferdig for hånd da, for å si det sånn. Etter det fingret han meg, så da tenker jeg at det kan ha kommet sæd inni meg? Så til selve spørsmålet da - Fungere angrepillen som prevensjon i et par timer etter man tar den? Det sto nemlig ikke noe på burksanvisingen. Kan man bli gravid av at gutten har sæd på fingrene når han fingrer? Hadde blitt utrolig takknemlig for alle seriøse svar :] - Jente, 15 Angrepillen fungerer fortsatt, og sjansen din for å bli gravid er svært liten. Ny angrepille bare noen timer etter den første er meningsløst. Kanskje burde du vurdere annen prevensjon (kondom, p-pille) snarlig? Mvh Jultomen Så det stemmer altså ikke at angrepillen kun hjelper for et tilfelle, også er den borte? Den funker selv om jeg kan ha blitt gravid ETTER pillen var tatt? Den har effekt (noe synkende) i inntil 72 timer etter samleie. Men angrepiller bør ikke brukes som prevensjonsmiddel. Litt info om p-piller. Husk at kondom er det eneste prevensjonsmiddelet som beskytter mot kjønnssykdommer Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg reagerer på hvor lite mennesker vet om konsekvenser, før de handler. Å "hoppe av i svingen" er forresten ikke en måte å unngå noe som helst på. Lenke til kommentar
Gjest emilie Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg reagerer på hvor lite mennesker vet om konsekvenser, før de handler. Å "hoppe av i svingen" er forresten ikke en måte å unngå noe som helst på. Det får som bare være, regner med du har vært 15 en gang selv. Ting er ikke lett. Jeg er fult klar over at dette er en tåplig situasjon, men det er nettopp derfor jeg ber dere om hjelp Så venligst hold deg til spørsmålet hvis du har noe å komme med Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Det er kanskje ikke lett, men de er veldig enkelt: Vit hvordan du beskytter deg selv før du utsetter deg for fare. Å være femten er heller ingen unnskyldning. Tråden er forøvrig besvart, så jeg synes det burde være lov med sidenoter. Endret 10. juli 2010 av cuadro Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Det er kanskje ikke lett, men de er veldig enkelt: Vit hvordan du beskytter deg selv før du utsetter deg for fare. Må si meg enig, du burde vist hvordan du beskyttet deg i førstningen! Lenke til kommentar
alltid-uansett Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Ja, en angrepille gjelder kun for ETT uheldig samleie. Du får det gratis på helsestasjonen, så hvorfor ikke bare ta en til? Anbefaler deg og begynne på p-piller ellernoe. Så slipper du dette problemet. Heller noen bivirkninger en et uønsket barn i alder av 15! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg