Gå til innhold

Påbyggning over nett?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå forkurs nå til høsten, men har mer lyst å gå almenfaglig påbygning. Så det jeg lurer på er om det er mulighet for å ta det over nett eller om det går an å møte opp første skoledag å spørre rektor el. om jeg for begynne? Jeg rakk nemlig ikke søke før fristen var gått ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sannsynligvis henvende deg til skolen for å melde din interesse. Skolene administrerer selv 3. inntak, og om en skole har ledige plasser kan det være at de tar deg inn. Hvor mange offentlige skoler som tilbyr utdanning over nett vet jeg ikke, men det finnes private tilbud som f.eks. Sonans - men det koster skjorta.

Det jeg lurer litt på er hvorfor du har stått mellom påbygg og forkurs, siden det er to ganske ulike ting. Som du sikkert vet kvalifiserer forkurs til opptak til ingeniørutdanning, mens påbygg gir generell studiekompetanse. Generell studiekompetanse i seg selv er ikke nok til å kvalifisere seg til ingeiørutdanning, og forkurs gir ikke generell studiekompetanse. Skal du bytte, så bør det være fordi du ikke ønsker å bli ingeniør, siden det vil være tyngre og trolig mer tidkrevende å ta de nødvendige realfagene i tillegg til påbygg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Baser det valget på hva du har lyst til å bli...

Hvis du har et studie du ønsker å begynne på, men er ikke kvalifisert for det så ser du hva du mangler for å kvalifisere deg for dette studiet, så velger du den korteste veien til kvalifiseringen for eksempel: Y-veien, Allmenn påbygg, Forkurs, Realfag kurs osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...